Borna66
03-30-2011, 11:59 PM
در این کتاب شما با کاربرد UML در تحلیل و طراحی شیء گراآشنا می شوید.
فصولی که در این کتاب وجود دارد عبارتند از:
1- مقدمه ای بر UML
UML چیست؟ ، زبان مشترک ، خلاصه
2- UML همراه با فرایند (Process) توسعه
UML به عنوان یک نمادساز، مدل آبشار، مدل حلزونی یا ماز پیچی، چارچوب رشد تکراری ، فازدریافت ، فازجزئیات ، فاز ساخت ، فاز انتقال ، چندتکرار؟ و هرکدام از تکرارها چقدر باید طول بکشد ، زمان بندی ، الگوی زمان بندی پروژه ، فرایند عقلانی توسعه نرم افزار ، خلاصه
3- شیءگرایی
برنامه نویسی ساخت یافته ، روند شیءگرا، به صورت کپسول در آوردن اشیاء، اصطلاحات فنی ، استرانژی شیءگرا ، خلاصه
4- خلاصه ای از UML
نمودار مورد کاربرد ، نمودار کلاس ، نمودار همکاری ، نمودار ترتیب ، نمودار وضعیت ، نمودار بسته یا بسته بندی ، نمودار اجزاء ، نمودار گسترش ، خلاصه
5- فاز دریافت
6- فاز جزئیات
موارد قابل تحلیل ، خلاصه
7- ساخت نمودار مورد کاربرد
بازیگران ، هدف موارد کاربرد ، تکه تکه بودن مورد کاربرد ، توصیف موارد کاربرد ، موارد کاربرد در فاز جزئیات ، کشف موارد کاربرد ، کارگاه طرح ریزی نیازمندی ها ، مشورت و تبادل اندیشه ، خلاصه
توضیحات بیشتر:
خلاصه قسمت های اول و دوم به شرح زیر است:
UML یک زبان گرافیکی برای جمع آوری محصولات توسعه نرم افزار است.
این زبان نشانه ها را برای ما فراهم کرده تا مدل ها را تولید کنیم
UML به عنوان تنها زبان صنعت نرم افزار تأیید شده است.
UML در اصل توسط سه تفنگ دار ، در شرکت Rotional طراحی شده است.
این زبان بسیار قدرتمند است و تمام مفاهیم مهندسی نرم افزار را پشتیبانی می کند.
فرایند رشد تکراری مزیت های زیادی نسبت به فرایندهای سنتی دارد.
این فرایند به چهارقسمت تقسیم شده است : دریافت ، جزئیات ، ساخت ، انتقال
رشد تکراری به این معنی است که هدف ، بعد از چند تکرار ، تولید کد اجرائی است. تکرارها می توانند زمان بندی شوند باقیمانده این کتاب کتمرکز است بر فرایند رشد تکراری و اینکه UML چگونه موارد قابل تحویل هر فاز را تولید می کند.
فصولی که در این کتاب وجود دارد عبارتند از:
1- مقدمه ای بر UML
UML چیست؟ ، زبان مشترک ، خلاصه
2- UML همراه با فرایند (Process) توسعه
UML به عنوان یک نمادساز، مدل آبشار، مدل حلزونی یا ماز پیچی، چارچوب رشد تکراری ، فازدریافت ، فازجزئیات ، فاز ساخت ، فاز انتقال ، چندتکرار؟ و هرکدام از تکرارها چقدر باید طول بکشد ، زمان بندی ، الگوی زمان بندی پروژه ، فرایند عقلانی توسعه نرم افزار ، خلاصه
3- شیءگرایی
برنامه نویسی ساخت یافته ، روند شیءگرا، به صورت کپسول در آوردن اشیاء، اصطلاحات فنی ، استرانژی شیءگرا ، خلاصه
4- خلاصه ای از UML
نمودار مورد کاربرد ، نمودار کلاس ، نمودار همکاری ، نمودار ترتیب ، نمودار وضعیت ، نمودار بسته یا بسته بندی ، نمودار اجزاء ، نمودار گسترش ، خلاصه
5- فاز دریافت
6- فاز جزئیات
موارد قابل تحلیل ، خلاصه
7- ساخت نمودار مورد کاربرد
بازیگران ، هدف موارد کاربرد ، تکه تکه بودن مورد کاربرد ، توصیف موارد کاربرد ، موارد کاربرد در فاز جزئیات ، کشف موارد کاربرد ، کارگاه طرح ریزی نیازمندی ها ، مشورت و تبادل اندیشه ، خلاصه
توضیحات بیشتر:
خلاصه قسمت های اول و دوم به شرح زیر است:
UML یک زبان گرافیکی برای جمع آوری محصولات توسعه نرم افزار است.
این زبان نشانه ها را برای ما فراهم کرده تا مدل ها را تولید کنیم
UML به عنوان تنها زبان صنعت نرم افزار تأیید شده است.
UML در اصل توسط سه تفنگ دار ، در شرکت Rotional طراحی شده است.
این زبان بسیار قدرتمند است و تمام مفاهیم مهندسی نرم افزار را پشتیبانی می کند.
فرایند رشد تکراری مزیت های زیادی نسبت به فرایندهای سنتی دارد.
این فرایند به چهارقسمت تقسیم شده است : دریافت ، جزئیات ، ساخت ، انتقال
رشد تکراری به این معنی است که هدف ، بعد از چند تکرار ، تولید کد اجرائی است. تکرارها می توانند زمان بندی شوند باقیمانده این کتاب کتمرکز است بر فرایند رشد تکراری و اینکه UML چگونه موارد قابل تحویل هر فاز را تولید می کند.