fatemeh2011
03-28-2011, 09:35 AM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
نسل تازه هواپیماهای مسافربری 747 با نام 8-747 قارهپیما وارد ناوگان هوایی خواهند شد. این نمونههای تازه از بدنه فیبرکربنی، موتورهای پرقدرت و دیگر مشخصات منحصربهفرد سری787 Dreamliner برخوردار هستند.
محبوبه عمیدی: با ظهور نسل تازهای از هواپیماهای 747، این سری از غولهای دوستداشتنی بوئینگ 42 ساله میشوند؛ اما واقعیت این است که هواپیمای مسافربری این شرکت با نام 8-747 قارهپیما که اولین سری پروازهای آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت، تنها در ظاهر شبیه نمونههای پیشین 747 است و فناوریهای پیشرفته به کار گرفته شده در آن همان فناوریهای بهروز مورد استفاده در 787 Dreamliner است.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
به گزارش گیزمگ ، هواپیمای مسافربری 8-747 هفته گذشته اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان برد. این سری اولین سری هواپیماهای مسافربری 8-747 است و یش از این جنگندههای این سری در پاییز 2009/1388 تولید شده است.
این نمونه جدید با بدنه فیبر کربنی که علاوه بر قیمت بالا، سختی کمتری نسبت به 747 دارد، اولین پرواز آزمایشی را به مدت 4 ساعت و 25 دقیقه از فرودگاه پینفیلد آغاز کرده و در فرودگاهی متعلق به بوئینگ در سیاتل فرود آمده است. سرعت پرواز این هواپیما با ارتفاع پرواز 5791 متر تنها 463 کیلومتربرساعت بوده، این در حالی است که نمونههای پیشین 747 در ارتفاع پرواز 10668 متری، سرعتی برابر 913 کیلومتربرساعت داشتهاند.
ابعاد این نمونه حتی نسبت به 400ER - تازهترین سری بوئینگهای مسافربری - متفاوت است. طول 8-747 نزدیک به 6 متر و طول بالهای آن 4 متر افزایش یافته و از ارتفاع دم 5 سانتیمتر کاسته شده است. علاوه بر این موتورهای قویتری با ورودی هوای به مراتب بزرگتر مورد استفاده قرار گرفتهاند.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
موتورهای به کار گرفته در 8-747 همان موتورهای توربوفن GEnx به کار گرفته شده در 787 هستند. در کنار این تغییر، طراحی جدید بالها و شیب رو به بالای آنها باعث میشود هزینه هر مسافر در طول سفر تا 12درصد کاهش پیدا کند. این کاهش فوقالعاده هزینهها به خوبی میتواند در رقابت تنگاتنگ فعلی شرکتهای هوایی، همه چیز را به نفع بوئینگ تغییر دهد. این شرکت پیش از این هم با ورود 747 به ناوگان هوایی توانست سیل مسافران تازه را که اغلب مردم عادی بودند به سفرهای هوایی روانه کند.
به گفته بوئینگ این هواپیماهای عظیم 16درصد بهرهوری سوخت بالاتر خواهند داشت و به ازای هر مسافر 16درصد کربن کمتری تولید خواهند کرد. صدای موتورها در فضای داخلی آنها تا 30درصد کمتر شنیده خواهد شد و 26درصد فضای بار بیشتری در اختیار مسافران قرار خواهند داد. علاوه بر این سری تازه 747 نسبت به سری 400ER گنجایش 51 مسافر بیشتر را خواهد داشت.
کابین 8-747 نیز همان کابین 787 خواهد بود، سیستم کمکخلبان این کابین به خوبی میتواند نیاز خلبانان به آموزش و هزینههای آموزش آنان را کاهش دهد.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
عدهای از کارشناسان تولید ایرباسهای تازه را عامل محرکه بوئینگ برای تولید این هواپیماهای غولپیکر عنوان میکنند اما بعید به نظر میرسد 8-747 برای رقابت با ایرباس A380 تولید شده باشد. این ایرباس بسیار بزرگ طراحی شده و در سه کلاس گوناگون گنجایش 525 مسافر را خواهد داشت در حالی که ظرفیت 747 جدید 467 نفر است. با این حال رقابت دائمی میان شرکتهای هواپیماسازی وجود خواهد داشت، این روزها قرارداد 1.5میلیارد دلاری خطوط هوایی چین با بوئینگ برای خرید 5 هواپیمای تازه، در کنار مشکلات متعدد A380 شرایط دشواری را برای ایرباس رقم زده است.
نسل تازه هواپیماهای مسافربری 747 با نام 8-747 قارهپیما وارد ناوگان هوایی خواهند شد. این نمونههای تازه از بدنه فیبرکربنی، موتورهای پرقدرت و دیگر مشخصات منحصربهفرد سری787 Dreamliner برخوردار هستند.
محبوبه عمیدی: با ظهور نسل تازهای از هواپیماهای 747، این سری از غولهای دوستداشتنی بوئینگ 42 ساله میشوند؛ اما واقعیت این است که هواپیمای مسافربری این شرکت با نام 8-747 قارهپیما که اولین سری پروازهای آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت، تنها در ظاهر شبیه نمونههای پیشین 747 است و فناوریهای پیشرفته به کار گرفته شده در آن همان فناوریهای بهروز مورد استفاده در 787 Dreamliner است.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
به گزارش گیزمگ ، هواپیمای مسافربری 8-747 هفته گذشته اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان برد. این سری اولین سری هواپیماهای مسافربری 8-747 است و یش از این جنگندههای این سری در پاییز 2009/1388 تولید شده است.
این نمونه جدید با بدنه فیبر کربنی که علاوه بر قیمت بالا، سختی کمتری نسبت به 747 دارد، اولین پرواز آزمایشی را به مدت 4 ساعت و 25 دقیقه از فرودگاه پینفیلد آغاز کرده و در فرودگاهی متعلق به بوئینگ در سیاتل فرود آمده است. سرعت پرواز این هواپیما با ارتفاع پرواز 5791 متر تنها 463 کیلومتربرساعت بوده، این در حالی است که نمونههای پیشین 747 در ارتفاع پرواز 10668 متری، سرعتی برابر 913 کیلومتربرساعت داشتهاند.
ابعاد این نمونه حتی نسبت به 400ER - تازهترین سری بوئینگهای مسافربری - متفاوت است. طول 8-747 نزدیک به 6 متر و طول بالهای آن 4 متر افزایش یافته و از ارتفاع دم 5 سانتیمتر کاسته شده است. علاوه بر این موتورهای قویتری با ورودی هوای به مراتب بزرگتر مورد استفاده قرار گرفتهاند.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
موتورهای به کار گرفته در 8-747 همان موتورهای توربوفن GEnx به کار گرفته شده در 787 هستند. در کنار این تغییر، طراحی جدید بالها و شیب رو به بالای آنها باعث میشود هزینه هر مسافر در طول سفر تا 12درصد کاهش پیدا کند. این کاهش فوقالعاده هزینهها به خوبی میتواند در رقابت تنگاتنگ فعلی شرکتهای هوایی، همه چیز را به نفع بوئینگ تغییر دهد. این شرکت پیش از این هم با ورود 747 به ناوگان هوایی توانست سیل مسافران تازه را که اغلب مردم عادی بودند به سفرهای هوایی روانه کند.
به گفته بوئینگ این هواپیماهای عظیم 16درصد بهرهوری سوخت بالاتر خواهند داشت و به ازای هر مسافر 16درصد کربن کمتری تولید خواهند کرد. صدای موتورها در فضای داخلی آنها تا 30درصد کمتر شنیده خواهد شد و 26درصد فضای بار بیشتری در اختیار مسافران قرار خواهند داد. علاوه بر این سری تازه 747 نسبت به سری 400ER گنجایش 51 مسافر بیشتر را خواهد داشت.
کابین 8-747 نیز همان کابین 787 خواهد بود، سیستم کمکخلبان این کابین به خوبی میتواند نیاز خلبانان به آموزش و هزینههای آموزش آنان را کاهش دهد.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
عدهای از کارشناسان تولید ایرباسهای تازه را عامل محرکه بوئینگ برای تولید این هواپیماهای غولپیکر عنوان میکنند اما بعید به نظر میرسد 8-747 برای رقابت با ایرباس A380 تولید شده باشد. این ایرباس بسیار بزرگ طراحی شده و در سه کلاس گوناگون گنجایش 525 مسافر را خواهد داشت در حالی که ظرفیت 747 جدید 467 نفر است. با این حال رقابت دائمی میان شرکتهای هواپیماسازی وجود خواهد داشت، این روزها قرارداد 1.5میلیارد دلاری خطوط هوایی چین با بوئینگ برای خرید 5 هواپیمای تازه، در کنار مشکلات متعدد A380 شرایط دشواری را برای ایرباس رقم زده است.