توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : كپي برداري ناشيانه ايران خودرو از پژو 206 و تندر ال 90 در ساخت رانا
Borna66
04-19-2009, 11:32 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpghttp://pnu-club.com/imported/mising.jpghttp://pnu-club.com/imported/mising.jpg
http://www.pnu-club.com/imported/mising.jpg این عکس تغییر سایز داده شده است. روی این جایگاه کلیک کنید برای دیدن عکس کامل. تصویر اصلی دارای اندازه 800x747 یا سنگینی میباشد 144کیلو بایت.http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
pnugirl
04-20-2009, 08:33 AM
محمدی درباره مشخصات دومين خودرو با برند ملی ايران خودرو خاطر نشان ساخت : از جنبه های گوناگون مانند در موتور ، گلگیرها ، چراغ ها ، سپر ها و صندوق عقب ، از طراحی کاملا جدیدی برخوردار است.
وی تاكيد كرد : در اين خودرو ساير بخش ها از قبيل داشبورد، صندلی های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب، قاب ستون ها و غربیلک فرمان نيز كاملا جديد و ابتكاري است. سیستم تعلیق عقب اين خودرو از نوع Twist Beam بوده و از كيسه هوای راننده و سرنشین برخوردار است.
مدير پروژه خودروی رانا تصريح كرد : در طراحی اين محصول، سيستم های تعلیق جلو، اگزوز، هیدرولیک فرمان و فریم صندلی ها با اعمال اصلاحات لازم و به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری های موجود، از سبد محصولات ایران خودرو به كار گرفته شده است.از جمله اهداف مهمی كه ايران خودرو در طراحی و عرضه اين محصول دنبال كرده، می توان به مصرف سوخت و آلایندگی، ایمنی، قیمت، عملکرد مناسب موتور و قوای محرکه، خدمات پس از فروش، فرمان پذيری و امکانات رفاهی، ارزانی تعميرات و نگهداري و دوام و کیفیت بالاي قطعات اشاره كرد.
محمدي با اشاره به اين كه در اين خودرو از قوای محركه متنوعی استفاده شده است خاطر نشان ساخت : موتور 1600 سی سی موجود براي بازار ایران و بازارهای صادراتی از جمله اين موارد است. اين موتور دارای 16 سوپاپ بوده و از 110 اسب توان در دور 5800 و گشتاور 142 نيوتن متر در دور 4000 برخوردار است. اين موتور بنزین سوز بوده اما قابلیت ارايه به صورت دوگانه سوز را نيز دارا است. اين موتور در سیکل ترکیبی 6.6 ليتر و در جاده 5.4 ليتر در هر صد كيلومتر سوخت مصرف می كند.
موتور ملی EF از ديگر گزينه های مورد نظر برای اين محصول است. اين موتور نيز دارای 16 سوپاپ و 125 اسب توان در دور 6000 در حالت بنزين و 103 اسب توان در دور 6000 در حالت گاز سوز است.
گشتاور 160 نيوتن متر در دور 4500 در حالت بنزین و 135 نيوتن متر در دور 4500 در حالت گاز سوز از ديگر ويژگی های اين موتور به شمار می رود. موتور EF پایه گازسوز است اما قابلیت ارايه به صورت بنزین سوز را نيز دارد. قابلیت نصب موتور دیزل نيز بر روی این خودرو وجود دارد.
مالکیت گیربکس
مدير پروژه خودروی رانا تصريح كرد : ساخت کامل و مالكيت گيربكس توسط شرکت نیرو محرکه ایران خودرو، گامی بلند در ایجاد پلاتفرم را فراهم و بهبود مستمر کیفیت گیربکس با انجام پروژه های مهندسی را ميسر كرده است.
طراحی اکسل و سیستم تعلیق
وي تاكيد كرد : طراحی و ساخت کامل و مالکیت اکسل به عنوان یکی دیگر از اجزای اصلی پلاتفرم و مالكيت آن برای ايران خودرو ، از ديگر نتايج طراحی و عرضه خودروی رانا است كه به منظور افزایش تیراژ و اقتصادی شدن تولید و با كسب اطمینان از عملکرد آن از راه محاسبات مهندسی و تست های جامع، به طور مشترک در “رانا” و “سمند” استفاده خواهد شد.
ویژگی های برجسته خودروی رانا
مهندس محمدی مهم ترين ويژگی های خودروی رانا را معرفی خودرويی تحت برند ایران خودرو با ظاهر جذاب تر ار خودروهای هم رده و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها كه از جمله تجربه های مهم طراحی و عرضه اين محصول به شمار می رود ، عنوان كرد و اظهار داشت : گروه صنعتی ايران خودرو در اين راستا، سطح ایمنی خودرو در تصادف و به ويژه در برخورد با عابر پیاده را نيز ارتقا داده و X12 تنها خودروی تولید داخل است که با آخرین استانداردهای اروپایی مربوط به عابر پياده موسوم به Pedestrian Impact تطابق دارد. دراين محصول، استاندارد کنترل آلایندگی بر بالاترین استاندارد اروپایی (EU V) منطبق است.
سطح تجهيزات
وی درزمينه تجهزات خودروی رانا تصريح كرد : خودروی جديد ايران خودرو به
فرمان هيدروليك،
كولر،
ترمز ABS ، شیشه بالابر جلو و عقب برقی،
آیينه های برقی،
قفل مرکزی،
ریموت و
ايربگ راننده و سرنشين مجهز است و با توجه به عرضه آن در انتهاي سال 1388 و هدف گذاری ايران خودرو، این محصول در سطوح استاندارد آلایندگی Euro 3 ، Euro 4 و Euro 5 قابل عرضه است.
نخستين خودروي ايراني با استاندارد ايمني عابر پياده
محمدی در مورد استاندارد های روز اروپايی اين خودرو خاطر نشان ساخت : علاوه بر تامين الزامات استانداردهای 55 گانه بازار ایران و استانداردهای روز اروپا ، شاخص های ايمنی برای راننده و سرنشين بزرگسال و كودكان و برخورد با عابر پياده بر اساس معیار EuroNCAP نيز در این محصول هدف گذاری شده و به تمامي سيستم های ايمنی برای برخورد با عابر پياده موسوم به استاندارد Pedestrian Impact مجهز است. خودروی رانا ، اولین خودروی ایرانی است كه در طراحي آن دستیابی به ملزومات استانداردهای Euro IV و Euro V ، تطابق با كليه ملزومات استانداردهای اتحاديه اروپا ( EEC/ECE) و تمامی استانداردهای جاری در ايران و ساير مناطق صادراتی گنجانده شده است.
منبع khodro.wordpress
Powered by vBulletin™ Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.