TAHA
12-15-2010, 08:41 PM
تولیدکنندگان رایانههای شخصی در تایوان به این نتیجه رسیدهاند که در انبارهای خود حجم زیادی از رایانهها را نگهداری میکنند که نمیتوانند به راحتی آنها را در بازار بفروشند و به همین خاطر، باید قیمت رایانههای شخصی را کاهش دهند.
ICTTIMES- به گزارش ایستنا بر اساس اخبار منتشر شده در سایت Digitimes (http://icttimes.com/tag/digitimes/)، شرکت Asustek، ایسر و MSI به تازگی قیمت کلیه نتبوکهای خود مبتنی بر پردازنده Atom N280 اینتل را به همراه لپتاپهای فوق باریک خود کاهش دادهاند.
بر این اساس، کاربران هماکنون میتوانند یک نتبوک ۱۰ اینچی مبتنی بر پردازنده Atom N280 را با میانگین قیمت ۳۱۴ دلاری خریداری کنند. این در حالی است که شرکت Asustek با کاهش قیمت سری رایانههای شخصی Eee PC 1005HA، هماکنون آنها را ۱۳/۲۹۸ دلار میفروشد.
شرکت MSI نیز قیمت نوتبوکهای فوق باریک ۱۳ اینچی X320 خود را به ۸۳/۴۰۴ دلار رسانده است و در مقابل، شرکت ایسر قیمت لپتاپهای ۱۱ و ۱۳ اینچی دو هستهای مبتنی بر پردازنده Celeron SU2300 خود را کمتر از ۶۵/۶۲۷ دلار اعلام کرده است.
لازم به ذکر است که طی چند ماه اخیر میزان فروش نتبوکها و نوتبوکهای فوق باریک در بازارهای جهانی به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته است. بسیاری از تولیدکنندگان رایانههای شخصی بر این اساس هزینه تحقیق و توسعه در سازمان خود را پایین آوردهاند و بیشترین سرمایهگذاری را در بخش بازاریابی انجام میدهند.
ICTTIMES- به گزارش ایستنا بر اساس اخبار منتشر شده در سایت Digitimes (http://icttimes.com/tag/digitimes/)، شرکت Asustek، ایسر و MSI به تازگی قیمت کلیه نتبوکهای خود مبتنی بر پردازنده Atom N280 اینتل را به همراه لپتاپهای فوق باریک خود کاهش دادهاند.
بر این اساس، کاربران هماکنون میتوانند یک نتبوک ۱۰ اینچی مبتنی بر پردازنده Atom N280 را با میانگین قیمت ۳۱۴ دلاری خریداری کنند. این در حالی است که شرکت Asustek با کاهش قیمت سری رایانههای شخصی Eee PC 1005HA، هماکنون آنها را ۱۳/۲۹۸ دلار میفروشد.
شرکت MSI نیز قیمت نوتبوکهای فوق باریک ۱۳ اینچی X320 خود را به ۸۳/۴۰۴ دلار رسانده است و در مقابل، شرکت ایسر قیمت لپتاپهای ۱۱ و ۱۳ اینچی دو هستهای مبتنی بر پردازنده Celeron SU2300 خود را کمتر از ۶۵/۶۲۷ دلار اعلام کرده است.
لازم به ذکر است که طی چند ماه اخیر میزان فروش نتبوکها و نوتبوکهای فوق باریک در بازارهای جهانی به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته است. بسیاری از تولیدکنندگان رایانههای شخصی بر این اساس هزینه تحقیق و توسعه در سازمان خود را پایین آوردهاند و بیشترین سرمایهگذاری را در بخش بازاریابی انجام میدهند.