Borna66
10-05-2010, 02:17 AM
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: اتكاي بيش از حد شاگرد به سواد و توان معلم خصوصي و به اصطلاح معلم سرخانه باعث ميشود كه اعتماد به نفس او كاهش پيدا كند و انگيزه براي تلاشش ضعيف شود
غلامعلي افروز در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: به طور كلي مهمترين عوامل در موفقيت تحصيلي دانشآموزان را ميتوان سلامت عمومي و بهداشت رواني، هوشمندي و استعداد، اعتماد به نفس و رضامندي دروني، برخورداري از نگرش مثبت و مولد نسبت به درس و مدرسه و معلم، انگيزه غني و قوي براي تلاش و چالشهاي ذهني نام برد.
وي گفت: هر گونه اضطراب و فشار رواني فوقالعاده ميتواند عوامل مذكور را تحت تأثير قرار دهد و زمينه بياشتهايي تحصيلي را فراهم كند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور افزود: رقابتهاي تحصيلي بيمورد، صرف انرژيهاي فراوان براي به خاطر سپاري اطلاعات زياد و محفوظات متنوع و ترس و نگراني از آينده موجب ميشود كه كودك يا نوجوان آرامش رواني خود را از دست بدهد و در ادراك مطالب با مشكل جدي مواجه شود.
افروز گفت: كودكان و نوجواناني كه از هوش و استعداد بالاي متوسط برخوردارند و در مدارس موفق مشغول تحصيل بوده، از نعمت وجود معلمان وارسته و توانا بهرهمند هستند و هيچگونه ضرورتي براي استفاده از معلمان خصوصي در منزل وجود ندارد.
وي افزود: در بعضي از موارد، اتكاي بيش از حد شاگرد به سواد و توان معلم خصوصي و به اصطلاح معلم سرخانه باعث ميشود كه اعتماد به نفس او كاهش پيدا كند و انگيزه تلاشش ضعيف شود.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: متأسفانه بعضي از والدين كه از تمكن مالي خوبي برخوردارند به لحاظ برخي مسايل فرهنگي ـ اجتماعي تصور ميكنند كه با سرمايهگذاري صرف مادي ميتوان بچهها را براي كنكور و موفقيت بيشتر آماده كرد و به خيالشان معلمان خصوصي به خصوص آنان كه حقالتدريس بيشتري ميگيرند، سواد را به ذهن فرزندشان تزريق ميكنند.
غلامعلي افروز در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: به طور كلي مهمترين عوامل در موفقيت تحصيلي دانشآموزان را ميتوان سلامت عمومي و بهداشت رواني، هوشمندي و استعداد، اعتماد به نفس و رضامندي دروني، برخورداري از نگرش مثبت و مولد نسبت به درس و مدرسه و معلم، انگيزه غني و قوي براي تلاش و چالشهاي ذهني نام برد.
وي گفت: هر گونه اضطراب و فشار رواني فوقالعاده ميتواند عوامل مذكور را تحت تأثير قرار دهد و زمينه بياشتهايي تحصيلي را فراهم كند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور افزود: رقابتهاي تحصيلي بيمورد، صرف انرژيهاي فراوان براي به خاطر سپاري اطلاعات زياد و محفوظات متنوع و ترس و نگراني از آينده موجب ميشود كه كودك يا نوجوان آرامش رواني خود را از دست بدهد و در ادراك مطالب با مشكل جدي مواجه شود.
افروز گفت: كودكان و نوجواناني كه از هوش و استعداد بالاي متوسط برخوردارند و در مدارس موفق مشغول تحصيل بوده، از نعمت وجود معلمان وارسته و توانا بهرهمند هستند و هيچگونه ضرورتي براي استفاده از معلمان خصوصي در منزل وجود ندارد.
وي افزود: در بعضي از موارد، اتكاي بيش از حد شاگرد به سواد و توان معلم خصوصي و به اصطلاح معلم سرخانه باعث ميشود كه اعتماد به نفس او كاهش پيدا كند و انگيزه تلاشش ضعيف شود.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: متأسفانه بعضي از والدين كه از تمكن مالي خوبي برخوردارند به لحاظ برخي مسايل فرهنگي ـ اجتماعي تصور ميكنند كه با سرمايهگذاري صرف مادي ميتوان بچهها را براي كنكور و موفقيت بيشتر آماده كرد و به خيالشان معلمان خصوصي به خصوص آنان كه حقالتدريس بيشتري ميگيرند، سواد را به ذهن فرزندشان تزريق ميكنند.