PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : وهابیت پیروی از کدام سلف؟؟؟



sevenstar
08-01-2010, 11:20 AM
یکی از ادعا های وهابیان آن است که می گویند ما « سلفی» هستیم و از سلف صالح پیروی می کنیم. ما این ادعا را با عملکرد آنان سنجش می کنیم تا ببینیم در ادعای خود صادق اند یا نه ؟
مهم ترین ویژگی وهابیان که در جهان با آن شناخته شده است ، کشتار مسلمانان است ؛ کسانی که نماز می خوانند و به خداوند ایمان دارند. این در حالی است که پیامبر(ص) از کشتن مسلمانان نهی کرده و ابوبکر و عمر با تمسک به همین نهی پیامبر(ص) ، کسی را که پیامبر(ص) فرمان قتلش را صادر کرده بود ، نکشتند.
در کتاب الاصابه فی معرفه الصحابه آمده است که انس بن مالک گفت :
مردی در زمان رسول خدا(ص) وجود داشت که کثرت نماز و عبادتش ما را به تعجب و تحسین وامی داشت. روزی ما خدمت آن حضرت از این مرد یاد کردیم که فلانی چقدر مرد عابد وزاهد است. هرچه در مورد او به حضرت توضیح دادیم ، پیامبر (ص) او را نشناخت. ما صفات و ویژگی های آن مرد را برای حضرت بیان کردیم ، باز حضرت او را نشناخت. در این زمان که ما در مورد او مشغول گفتگو بودیم ، دیدیم ناگهان خود آن مرد پیدا شد. ما به حضرت گفتیم : این شخص همان مردی است که ما می گفتیم. حضرت وقتی به او نگاه انداخت فرمود : شما از مردی برای من سخن های آنچنانی گفتید که در پیشانیش نشانه ای از شیطان است.
آن مرد به ما نزدیک شد و بدون آنکه بر ما سلام کند ، لحظه ای ایستاد و ما را نگاه کرد و آنگاه می خواست برود که حضرت پیامبر(ص) فرمود : تو را به خدا سوگند می دهم ، آیا هنگامی که در برابر ما ایستادی در دلت نگفتی : در میان این جمع هیچکس از من برتر نیست ؟ جواب داد : بله همین را در دلم گفتم .
آنگاه مرد وارد مسجد شد و مشغول نماز گردید. پیامبر(ص) به ما رو کرد و فرمود : چه کسی حاضر است این مرد را بکشد ؟
ابوبکر گفت : من . ابوبکر رفت تا آن مرد را بکشد . دید آن مرد مشغول نماز است. با خود گفت : سبحان الله ! اقتل رجلا یصلی و قد نهی رسول الله (ص) عن قتل المصلین ؟ یعنی : سبحان الله ! من مردی را که نماز می خواند ،بکشم در حالیکه رسول الله از کشتن نماز گزاران منع کرده است؟ ابوبکر از مسجد خارج شد و برگشت نزد ما .
پیامبر(ص) پرسید : چه کردی ؟
ابوبکر جواب داد : نکشتم چون دوست نمی داشتم مردی را که نماز می خواند بکشم ؛ زیرا تو ما را از کشتن نماز گزاران منع کرده بودی.
پیامبر دوباره پرسید : چه کسی این مرد را می کشد ؟
عمر گفت : من .
عمر وارد مسجد شد و دید که آن مرد به سجده رفته است. باخود گفت : ابوبکر از من بهتر است. او نکشت من چگونه این مرد را بکشم ؟ و برگشت. حضرت پیامبر(ص) پرسید : چه کار کردی ؟ گفت : دیدم مشغول سجده است ، ناخوش داشتم او را در این حال بکشم .
حضرت برای سومین بار پرسید : چه کسی حاضر است این مرد را بکشد ؟
حضرت علی(ع) جواب داد : من .
پیامبر(ص) فرمود : البته که تو او را خواهی کشت ؛ اما اگر او را بیابی .
علی (ع) رفت . دید آن مرد رفته است. علی (ع) برگشت.
پیامبر(ص) پرسید : چه کار کردی ؟
علی (ع) جواب داد : رفته بود.
حضرت پیامبر(ص) فرمود : « لو قتل ما اختلف من امتی رجلان کان اولهم و آخرهم »؛ اگر این مرد کشته می شد در میان امت من هیچگاه اختلاف نمی افتاد.
اکنون ببینیم وهابیان که اینقدر مسلمانان را می کشند ، از چه کسی پیروی می کنند ؟ از پیامبر(ص) ؟ پیامبر که از کشتن نماز گزاران نهی کرده است.
در حدیثی دیگر آمده است که روزی حضرت پیامبر(ص) با مرد خنثایی مواجه شد. دید او خود را مانند زن ها آرایش کرده است. حضرت پیامبر(ص) او را به « نقیع» تبعید کرد. یکی از اصحاب از پیامبر (ص) پرسید : چرا او را نمی کشی ؟ حضرت جواب داد : « انی نهیت ان اقتل المصلین » ؛ من از کشتن نماز گزاران نهی شده ام.
پس وهابیان از پیامبر خدا حضرت محمد (ص) پیروی نمی کنند.
آیا از سلف پیروی می کنند ؟
اگر منظور آن ها از سلف صالح ابوبکر و عمر هستند که آن ها با وجود امر صریح پیامبر(ص) جرئت نکردند نماز گزاری را بکشند . حال بگویند منظور آن ها از سلف صالح چه کسانی هستند که کشتار مسلمانان را تجویز می کند؟
حتما منظور شان یزید بن معاویه است که فرزند رسول خدا(ص) را به قتل رساند و اهل و عیالش را به اسارت گرفت و شهر به شهر گرداند . یا اهل مدینه را در سال دوم حکومت خود قتل عام کرد و سه روز قتل و غارت و حتی تجاوز جنسی را بر لشکریان خود حلال اعلام کرد.
حتما منظور وهابیان از سلف صالح یزید و امثالش است. دلیلش هم این است که بر خلاف دیگر مسلمانان که از یزید بشدت متنفرند و بر او لعنت می فرستند تا جاییکه یکی از علمای اهل سنت کتابی نوشته با عنوان « الرد علی المتعصب العنید المانع من لعن الیزید» ؛ اما عربستان سعود در مدح یزید با ان همه جنایاتش و به منجنیق بستن کعبه ، کتابی می نویسد و او را امیر المومنین یزید لقب می دهد؟!

مراجعه کنید به شیعه چه می گوید ؟ - وهابیت پیروی از کدام سلف؟ (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fshiah2.mihanblog.c om%2Fpost%2F29)shiah2.mihanblog.com/post/13