PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکلات ساده‌ای که همه ما آن را تجربه‌ کرده‌ایم



مژگان
07-17-2010, 09:55 AM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
خیلی از مشکلاتی که ما رومزه تجربه می‌کنیم بیماری محسوب نمی‌شوند اما به نوعی ما را آزار می‌دهند و اندکی بعد یعنی ظرف مدت چند دقیقه یا حداکثر چند روز برطرف می‌شوند. مثلا سردرد بعد از خوردن بستنی یا زدن پلک ها و تعریق.
سردرد بعد از خوردن بستنی
سردرد بعد از خوردن بستنی وقتی اتفاق می‌افتد که موادغذایی خیلی سرد و غالبا یخ اعصاب قسمت صورت را تحریک کرده و سبب تشدید جریان خون در بخش جلوی سر شده و در نتیجه سبب تولید درد می‌شود. سعی کنید این درد را سریع‌تر تسکین دهید. برای این کار، زبان‌تان را به سقف دهان فشار دهید تا سریع‌تر آن را گرم کنید.خواب رفتن دست و پااحساس سوزن‌سوزن شدن دست و پاها، حسی است که بیشتر افراد خیلی اوقات با آن مواجه می‌شوند. این حالت گذرا است و معمولا به دلیل بی‌حرکتی دست و پا یا فشار مداوم روی بخشی از بدن ایجاد می‌شود. در این زمان به دلیل اینکه سلول‌ها قادر نیستند پیامی به مغز برسانند، دچار این حالت می‌شوند.

درمان گزگز شدن یا سوزن‌سوزن دست و پا ساده است.
تغییر وضعیت بدن می‌تواند این حالت را برطرف کند اما در صورتی که شما دچار سوزن‌سوزن شدن مزمن می‌شوید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان بیشتری قرار بگیرید. این موضوع شاید به دلیل یک مشکل زمینه‌ای جدی باشد.


گرفتگی گوش‌ها:
حتما اتفاق افتاده که وقتی در هواپیما هستید دچار گوش‌گرفتگی شوید. این به دلیل یکسان نبودن فشار هوای داخل و خارج هواپیما است. گرفتگی گوش به خاطر این است که لوله رابط بین گوش میانی به پشت گلوی شما باز مانده است و اجازه می‌دهد جریان هوا از میان آن عبور کند. برای رفع این مشکل شما می‌توانید دهان‌تان را ببندید، بینی‌تان را نگه‌دارید و به آرامی بدمید یا آدامس بجوید.


گرفتن پا :
این اسپاسم یا گرفتگی عضلات و سفتی می‌تواند به مدت چند ثانیه طول بکشد حتی ممکن است تا چند دقیقه هم ادامه پیدا کند. اگر چه گرفتگی هیچ دلیل خاصی ندارد، اما کم‌آبی، استفاده بیش از حد از عضلات، کمبود برخی از موادغذایی نظیر پتاسیم و کلسیم ممکن است دلیل گرفتگی عضلات باشد. برای رفع گرفتگی عضلانی، کمی قدم بزنید یا پای‌تان را تکان دهید. اگر گرفتگی همچنان باقی بود، حتما به پزشک مراجعه کنید.


واکس گوش:
واکس گوش به پیشگیری از عفونت گوش کمک می‌کند و گوش را تمیز نگه می‌دارد. بدن ما به طور طبیعی واکس زیادی را از درون گوش به بیرون می‌راند اما نباید سعی کرد واکس گوش را با پنبه گوش‌ یا وسیله دیگری به زور خارج کرد. خارج کردن با فشار و زور واکس می‌تواند سبب بروز درد، خارش، زنگ زدن گوش و حتی از دست رفتن شنوایی شود. پزشک می‌تواند با وسیله خاص و تحت نظارت خود واکس‌های اضافی را از گوش خارج کند.