PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بوییدن گل یاس باعث آرامش اعصاب می شود.



tania
07-15-2010, 10:56 PM
http://pnu-club.com/imported/2010/07/240.jpg

محققان به این نتیجه رسیده اند که بوئیدن این گل باعث آرامش اعصاب شما می شود ومهم تراینکه بوی یاس می تواند به خوبی داروی آرام بخش والیوم در آرامش بخشیدن به انسان تأثیرگذارباشد وهیچکدام از عوارض جانبی این داروها را ندارد.
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد این بوی خوش و مواد شیمیایی آن می تواند طوری باعث آرامش بخشیدن به موشها شود که آنها همه فعالیتهای خود را کنار گذاشته و دریک گوشه به صورت ساکن و آرام بنشینند. زمانی که انسان در محیط سرشار از بوی یاس تنفس می کند، مولکولهای آن از ششها به داخل مغز منتقل می شودو تصاویر گرفته شده از مغز نشان می دهد تأثیرات ماده شیمیایی به نام GABA روی سلولهای عصبی با بوی خوش یاس افزایش پیدا می کند که این موضوع باعث کاهش استرس بدن شده وفرد می تواند راحت تر استراحت کند.تیم تحقیقاتی هات که یافته های خود را در نشریه شیمی بیولوژیکی منتشر کرده اند، صدها رایحه مختلف را آزمایش کردند تا تأثیرات آنها را روی انسان و حیوان تشخیص بدهند. آنها متوجه شدند بوی یاس تاثیرGABA را 5 برابر بیشتر از آرام بخش ها وقرصهای خواب آور درمغز افزایش می دهد. توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از این داروها دارای اثرات افسرده کننده وگیج کننده هستند و می توانند باعث افزایش فشار خون و حتی ضعف عضلانی شوند.
دانشمندان معتقدند: این کشف جدید می تواند در کاهش درد، ناامیدی، هیجان وخشونت مورد استفاده قرارگیرد و حتی می تواند به بهتر خوابیدن انسانها هم کمک کند.
دانشمندان معتقدند: تنفس مولکول روغن گل یاس می تواند پیغامهایی را به بخش هایی ازمغز منتقل کند که مسئول کنترل احساسات هستند. این قسمتها هم چنین درسیستم عصبی هم تأثیر گذارهستند. روغن گل یاس معمولاً برای کاهش علائم افسردگی، ناامیدی و خستگی مورد استفاده واقع می شود.