مژگان
12-01-2009, 11:37 AM
ايسنا - توليد خودروهايي با قيمت كمتر از 9 ميليون تومان را در دستور كار داريم.
مجيد هدايت، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع روز گذشته در پاسخ به اين پرسش كه از سطح كيفي و قيمتي خودروهاي توليد داخل راضي هستيد يا نه؟ با بيان اين مطلب افزود: مساله اصلي در دنياي امروز، رقابت و عدم واگذاري بازار داخل بدون حالت برد ـ برد به بيگانگان است كه بر اين مبنا مسير خوبي را در خودروسازي طي كردهايم.
وي با بيان اينكه كيفيت خودروهاي توليد داخل در حال رشد بوده و مسائل مربوط به قيمت نيز در مسير منطقي است، خاطرنشان كرد: طبق مطالعات انجام شده، قيمت خودرو در سالهاي گذشته افزايش آنچناني نداشته است كه اين مساله تبعاتي را از نظر كيفيت به دنبال خواهد داشت كه البته تمام شرايط بايد در كنار هم ديده شود.
او ادامه داد: البته انتظار مردم و آن چه كه در اين دوره بايد به آن توجه خاص شود، ايجاد امكان انتخاب خودرو براي سطوح مختلف درآمدي است كه ما اين كار را آغاز كردهايم. اين مسالهاي است كه مردم منتظر تحقق آن هستند و اگر زير قيمتهاي هشت تا 9 ميليون تومان خودرو مناسبي را توليد كرده و تنوع داشته باشيم، مردم رضايت بيشتري خواهند داشت.
هدايت همچنين در پاسخ به اين سوال كه در بدو ورود خود به ايدرو چه تغييرات مديريتي را در زيرمجموعههاي سازمان در دستور كار داريد؟ تصريح كرد: در سازمان گسترش ونوسازي صنايع، شركتهاي زيادي با فعاليتهاي گسترده وجود دارند كه اين زمينههاي مختلف و متنوع كاري با بخشي از اداره سازمانهاي استراتژيك و توسعهاي تناقض دارد.
وي ادامه داد: بنابراين اگر تغيير و تحولي بدهيم بر اساس برنامه خواهد بود و بر اساس برگشت فعاليتهاي اساسي به سازمان صورت خواهد گرفت. البته در برخي بخشها برنامههايي از جمله ايجاد همافزايي بين شركتهاي خودمان در قالب ايجاد گروههاي تخصصي را در دستور كار داريم كه اينها طبيعتا تغييراتي را به دنبال خواهد داشت.
معاون وزير صنايع ومعادن كه در حاشيه كنگره بينالمللي جوش و روشهاي اتصال سخن ميگفت، خاطرنشان كرد: اما در مجموع، مبنا استفاده از تخصصهاي موجود و توانمنديهاي متخصصان خوب در مجموعه ايدرو و همچنين پاسخگويي به فعاليتهاي جديدي است كه نظام از اين سازمان ميخواهد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اثرات تحريم بر صنايع كشور گفت: تحريم ديگر بحث كهنهاي است. زماني كه در كشور به راحتي و پس از برخي كارهاي مقدماتي ماهواره اميد با آن عظمت در مدار قرار ميگيرد، نشان دهنده بياثر بودن اين گونه مباحث است.
او ادامه داد: باقي صنايع مانند سوخت، نفت، گاز و پتروشيمي نيز به سرعت توسعه پيدا كردهاند كه اين مساله نيز نشان دهنده آن است كه تحريم هيچگونه تاثيري بر بازار داخل نداشته و نخواهد داشت.
مجيد هدايت، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع روز گذشته در پاسخ به اين پرسش كه از سطح كيفي و قيمتي خودروهاي توليد داخل راضي هستيد يا نه؟ با بيان اين مطلب افزود: مساله اصلي در دنياي امروز، رقابت و عدم واگذاري بازار داخل بدون حالت برد ـ برد به بيگانگان است كه بر اين مبنا مسير خوبي را در خودروسازي طي كردهايم.
وي با بيان اينكه كيفيت خودروهاي توليد داخل در حال رشد بوده و مسائل مربوط به قيمت نيز در مسير منطقي است، خاطرنشان كرد: طبق مطالعات انجام شده، قيمت خودرو در سالهاي گذشته افزايش آنچناني نداشته است كه اين مساله تبعاتي را از نظر كيفيت به دنبال خواهد داشت كه البته تمام شرايط بايد در كنار هم ديده شود.
او ادامه داد: البته انتظار مردم و آن چه كه در اين دوره بايد به آن توجه خاص شود، ايجاد امكان انتخاب خودرو براي سطوح مختلف درآمدي است كه ما اين كار را آغاز كردهايم. اين مسالهاي است كه مردم منتظر تحقق آن هستند و اگر زير قيمتهاي هشت تا 9 ميليون تومان خودرو مناسبي را توليد كرده و تنوع داشته باشيم، مردم رضايت بيشتري خواهند داشت.
هدايت همچنين در پاسخ به اين سوال كه در بدو ورود خود به ايدرو چه تغييرات مديريتي را در زيرمجموعههاي سازمان در دستور كار داريد؟ تصريح كرد: در سازمان گسترش ونوسازي صنايع، شركتهاي زيادي با فعاليتهاي گسترده وجود دارند كه اين زمينههاي مختلف و متنوع كاري با بخشي از اداره سازمانهاي استراتژيك و توسعهاي تناقض دارد.
وي ادامه داد: بنابراين اگر تغيير و تحولي بدهيم بر اساس برنامه خواهد بود و بر اساس برگشت فعاليتهاي اساسي به سازمان صورت خواهد گرفت. البته در برخي بخشها برنامههايي از جمله ايجاد همافزايي بين شركتهاي خودمان در قالب ايجاد گروههاي تخصصي را در دستور كار داريم كه اينها طبيعتا تغييراتي را به دنبال خواهد داشت.
معاون وزير صنايع ومعادن كه در حاشيه كنگره بينالمللي جوش و روشهاي اتصال سخن ميگفت، خاطرنشان كرد: اما در مجموع، مبنا استفاده از تخصصهاي موجود و توانمنديهاي متخصصان خوب در مجموعه ايدرو و همچنين پاسخگويي به فعاليتهاي جديدي است كه نظام از اين سازمان ميخواهد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اثرات تحريم بر صنايع كشور گفت: تحريم ديگر بحث كهنهاي است. زماني كه در كشور به راحتي و پس از برخي كارهاي مقدماتي ماهواره اميد با آن عظمت در مدار قرار ميگيرد، نشان دهنده بياثر بودن اين گونه مباحث است.
او ادامه داد: باقي صنايع مانند سوخت، نفت، گاز و پتروشيمي نيز به سرعت توسعه پيدا كردهاند كه اين مساله نيز نشان دهنده آن است كه تحريم هيچگونه تاثيري بر بازار داخل نداشته و نخواهد داشت.