TAHA
11-28-2009, 12:36 PM
Oracle، بخاطر هراس از زمینه ایجاد شده اخیر شرکت، خرید 10.3 میلیارد دلاری سهام شرکت PeopleSoft را در ژانویه 2005 تثبیت کرد. در نظر سنجی از 12 مشتری سابق PeopleSoft، 7 نفر ابراز رضایت کرده و یا نظری نداشتند. 5 نفر از آنها از اشتیاق Oracle برای ایجاد ارتباط با آنها هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم مانند سازمانهای کاربری چون Quest International Users Group ( Quest قبل از ادغام، با PeopleSoft ارتباط نداشت) را تمجید کردند.
با این وجود، 5 کاربر اظهار داشتند هنوز نسبت به تلاشهای Oracle برای تکمیل و اجرای مجموعه برنامههای تولیدات مناسب نسل بعد این ادغام مردد و یا بد گمان هستند.
از هنگام خرید سهام، با ابراز اینکه برنامه ها با همکاری کاربر از طریق گروههای ایجاد شده مانند Quest و (OAUG) Oracle Applications User Group ساخته میشوند، اقدامات اجرایی Oracle درباره مجبور نکردن مشتریان برای حرکت کردن به سوی Fusion بوده است.
SAP AG نیز که یک رقیب میباشد، کاربران را نسبت به Fusion مردد ساخته است. SAP ادعا میکند که شک و تردید مشتری یکی از عوامل کمک کننده برای جذب 200 مشتری Oracle به برنامه جایگزین Safe Passage ERP توسط این شرکت در سال اخیر بوده است. سخنگوی SAP میگوید: بیشتر عوامل ترک مشتریان از شرکت، اعتبارهای مالی پیشین PeopleSoft بوده است.
از تمام مواردی که مشتریان در طی مصاحبههای اخیر افزایش دادهاند، پرسشها در باره Fusion در بالای فهرست قرار داشت.
Mark Scherer، مدیر IT Flatiron Construction Corp در Longmont,Colo میگوید: من فکر میکنم قضاوتها هنوز نادرست هستند. هنگامی که شرکت، سهام J.D Edwards & CO را خریداری کرد، برنامههای کاربردی مقرون به صرفه را اجرا کرد که قسمتی از PeopleSoft شد. او میپرسد: آیا معماری Fusion برای ما مناسب است و یا ما نیاز داریم در آیندهای نه چندان دور به سراغ فروشندههای ERP رده 2 برویم؟ Scherer اضافه میکند: به هر حال Oracle مراقبت و نگهداری خوبی از شرکت او داشته است و او را نسبت به آینده امیدوار ساخته است.
Robert Robinson، ناظر سیستمهای تجاری در شرکت Durr Systems گفت: هرچند Oracle به گروههای کاربر دست یافته است، دادن یک نقشه راه واضح و روشن برای محصولات به یک روش غیر دوستانه اتفاق افتاده است. تهیه کننده وسایل مربوط به خودروی براساس Mich به نام Plymouth، از برنامههای J.D Edwards ERP استفاده میکند. او اظهار داشت با وجود Fusion، هنوز اتفاق قابل توجهی برای کاربر J.D Edwards رخ نداده است تا موجب تداوم حضور او در شرکت شود. Robinson گفت او هنوز منتظر است تا ببیند کدام شرکت زودتر تکنولوژی را تقبل میکند.
Dave Richards، مدیر اطلاعاتی در شرکت Pacific Steel & Recycling ذکر کرد: در کل، مشتریان در رابطه با اندازه و پیچیدگیFusion تفکر میکنند. شرکت بر اساس Mont به نامGreat Falls ، از J.D. Edwards OneWorld XE استفاده میکند.
Richards میگوید: هنوز سوالات زیادی در رابطه با قیمتها، پشتیبانی، تکنولوژی و مسیرهای مهاجرت وجود دارند که باید پاسخ داده شوند.
John Schindler، مدیر اطلاعاتی در فروشگاه PeopleSoft Enterprise، به نام Kichler Lighting که یک سازنده لوازم روشنایی در Cleveland میباشد گفت: بیتردید، پس از یک ارتقا در آینده نزدیک، 12 ماه دیگر وقت لازم است تا در رابطه با شایستگیهای Fusion تصمیم بگیریم. Schindler اظهار داشت: در ضمن، همانطور که Oracle پیشروی میکند، نگرانی او در باره اینکه Fusion در آینده چگونه خواهد بود بیشتر میشود. اما همانطور که گفته شد هنوز خیلی زود است، بنابراین صبر میکنم و شاهد این حرکت خواهم بود.
با وجود سولاتی که Fusion را احاطه کردهاند،5 مشتری صریحا از این معامله ابراز خرسندی کردند. John Matelski، رئیس شرکت Quest و جانشین مدیر اطلاعاتی برای یک فروشگاه PeopleSoft در شهر Orlando اظهار داشت: برای مثال، Oracle یک سیاست پشتیبانی مادام العمر را برای برنامههایش قرار داده است و این روند تا توسعه فعالانه خطوط J.D Edwards و PeopleSoft ادامه پیدا میکند. این شرکت همچنین دسترسی سطح بالا به موارد اجرایی را ارائه داده است.
او میگوید در این شکی نیست که وضع مشتریان PeopleSoft و J.D Edwards نسبت به سال قبل بهتر شده است. و با کارهایی که Oracle روی خطوط تولید محصولات PeopleSoft انجام داده است، اینگونه نیست که هرکس تا 2 سال آینده بدون حرکت بنشیند و منتظر باشد تا ببیند شرکت چه چیزهایی در فروشگاه خواهد داشت.
یک تحلیلگر بیان کرد:نقشه راه Fusion همچنان یک مشکل بزرک برای پایه و اساس نصب شده PeopleSoft میباشد. David Dorbin، یک تحلیلگر مرکز مشاوره B2B Analysts در كمبريج ماساچوست گفت: به نظر میرسد Oracle، به طور جدی به نگرانیهای مردمی که باید در رابطه با Fusion تصمیم گیری کنند، جهت نداده است.
Jeb Dasteel، مدیر سابق برنامههای مشتریان جهانی Oracle، همه عیوب SAP را همانگونه که طبق آمار نیز ناچیز است، کم اهمیت جلوه داد. او گفت: علاوه بر این، شرکت، فعالانه کار کرده است تا با گروههای کاربران همکاری کند، یک بورد مشورتی با مدیر اطلاعاتی شرکت ایجاد کند و به طور منظم مشتریان را از طرحهای Oracle آگاه سازد.
نويسنده: Marc L. Songini
Computerworld
با این وجود، 5 کاربر اظهار داشتند هنوز نسبت به تلاشهای Oracle برای تکمیل و اجرای مجموعه برنامههای تولیدات مناسب نسل بعد این ادغام مردد و یا بد گمان هستند.
از هنگام خرید سهام، با ابراز اینکه برنامه ها با همکاری کاربر از طریق گروههای ایجاد شده مانند Quest و (OAUG) Oracle Applications User Group ساخته میشوند، اقدامات اجرایی Oracle درباره مجبور نکردن مشتریان برای حرکت کردن به سوی Fusion بوده است.
SAP AG نیز که یک رقیب میباشد، کاربران را نسبت به Fusion مردد ساخته است. SAP ادعا میکند که شک و تردید مشتری یکی از عوامل کمک کننده برای جذب 200 مشتری Oracle به برنامه جایگزین Safe Passage ERP توسط این شرکت در سال اخیر بوده است. سخنگوی SAP میگوید: بیشتر عوامل ترک مشتریان از شرکت، اعتبارهای مالی پیشین PeopleSoft بوده است.
از تمام مواردی که مشتریان در طی مصاحبههای اخیر افزایش دادهاند، پرسشها در باره Fusion در بالای فهرست قرار داشت.
Mark Scherer، مدیر IT Flatiron Construction Corp در Longmont,Colo میگوید: من فکر میکنم قضاوتها هنوز نادرست هستند. هنگامی که شرکت، سهام J.D Edwards & CO را خریداری کرد، برنامههای کاربردی مقرون به صرفه را اجرا کرد که قسمتی از PeopleSoft شد. او میپرسد: آیا معماری Fusion برای ما مناسب است و یا ما نیاز داریم در آیندهای نه چندان دور به سراغ فروشندههای ERP رده 2 برویم؟ Scherer اضافه میکند: به هر حال Oracle مراقبت و نگهداری خوبی از شرکت او داشته است و او را نسبت به آینده امیدوار ساخته است.
Robert Robinson، ناظر سیستمهای تجاری در شرکت Durr Systems گفت: هرچند Oracle به گروههای کاربر دست یافته است، دادن یک نقشه راه واضح و روشن برای محصولات به یک روش غیر دوستانه اتفاق افتاده است. تهیه کننده وسایل مربوط به خودروی براساس Mich به نام Plymouth، از برنامههای J.D Edwards ERP استفاده میکند. او اظهار داشت با وجود Fusion، هنوز اتفاق قابل توجهی برای کاربر J.D Edwards رخ نداده است تا موجب تداوم حضور او در شرکت شود. Robinson گفت او هنوز منتظر است تا ببیند کدام شرکت زودتر تکنولوژی را تقبل میکند.
Dave Richards، مدیر اطلاعاتی در شرکت Pacific Steel & Recycling ذکر کرد: در کل، مشتریان در رابطه با اندازه و پیچیدگیFusion تفکر میکنند. شرکت بر اساس Mont به نامGreat Falls ، از J.D. Edwards OneWorld XE استفاده میکند.
Richards میگوید: هنوز سوالات زیادی در رابطه با قیمتها، پشتیبانی، تکنولوژی و مسیرهای مهاجرت وجود دارند که باید پاسخ داده شوند.
John Schindler، مدیر اطلاعاتی در فروشگاه PeopleSoft Enterprise، به نام Kichler Lighting که یک سازنده لوازم روشنایی در Cleveland میباشد گفت: بیتردید، پس از یک ارتقا در آینده نزدیک، 12 ماه دیگر وقت لازم است تا در رابطه با شایستگیهای Fusion تصمیم بگیریم. Schindler اظهار داشت: در ضمن، همانطور که Oracle پیشروی میکند، نگرانی او در باره اینکه Fusion در آینده چگونه خواهد بود بیشتر میشود. اما همانطور که گفته شد هنوز خیلی زود است، بنابراین صبر میکنم و شاهد این حرکت خواهم بود.
با وجود سولاتی که Fusion را احاطه کردهاند،5 مشتری صریحا از این معامله ابراز خرسندی کردند. John Matelski، رئیس شرکت Quest و جانشین مدیر اطلاعاتی برای یک فروشگاه PeopleSoft در شهر Orlando اظهار داشت: برای مثال، Oracle یک سیاست پشتیبانی مادام العمر را برای برنامههایش قرار داده است و این روند تا توسعه فعالانه خطوط J.D Edwards و PeopleSoft ادامه پیدا میکند. این شرکت همچنین دسترسی سطح بالا به موارد اجرایی را ارائه داده است.
او میگوید در این شکی نیست که وضع مشتریان PeopleSoft و J.D Edwards نسبت به سال قبل بهتر شده است. و با کارهایی که Oracle روی خطوط تولید محصولات PeopleSoft انجام داده است، اینگونه نیست که هرکس تا 2 سال آینده بدون حرکت بنشیند و منتظر باشد تا ببیند شرکت چه چیزهایی در فروشگاه خواهد داشت.
یک تحلیلگر بیان کرد:نقشه راه Fusion همچنان یک مشکل بزرک برای پایه و اساس نصب شده PeopleSoft میباشد. David Dorbin، یک تحلیلگر مرکز مشاوره B2B Analysts در كمبريج ماساچوست گفت: به نظر میرسد Oracle، به طور جدی به نگرانیهای مردمی که باید در رابطه با Fusion تصمیم گیری کنند، جهت نداده است.
Jeb Dasteel، مدیر سابق برنامههای مشتریان جهانی Oracle، همه عیوب SAP را همانگونه که طبق آمار نیز ناچیز است، کم اهمیت جلوه داد. او گفت: علاوه بر این، شرکت، فعالانه کار کرده است تا با گروههای کاربران همکاری کند، یک بورد مشورتی با مدیر اطلاعاتی شرکت ایجاد کند و به طور منظم مشتریان را از طرحهای Oracle آگاه سازد.
نويسنده: Marc L. Songini
Computerworld