مژگان
11-19-2009, 03:05 PM
http://pnu-club.com/imported/2009/11/1601.jpg
http://pnu-club.com/imported/2009/04/246.gif
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فنآوری وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای ۲۴ پارک علم و فنآوری در کشور گفت: تاسیس پارک علم و فنآوری در استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، مازندران و سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.
دکتر هادی نظرپور با اشاره به تاسیس ۱۰۷مرکز رشد واحدهای فنآور در کشور گفت: استقرار واحدهای فنآور در مراکز رشد و پارکهای علم و فنآوری نیز رشد مطلوبی داشته به طوری که تعداد این واحدها از ۵۷۶ واحد در سال ۱۳۸۳ به هزار و ۶۵۵ واحد تا پایان سال ۱۳۸۷ افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: فعالیتهای مجموعه آموزش عالی در بخشهای مختلف آموزشی، پژوهشی و فنآوری نهایتا به شکل محصول مورد استفاده در جامعه در می آید لذا مراکز رشد فنآوری ثمره آموزش عالی هستند.
نظرپور با اشاره به اشتغال ۱۱ هزار و ۴۵۰ نفر از فارغ التحصیل دانشگاهها در واحدهای فنآوری و مراکز رشد و هزینه پایین ایجاد اشتغال در این مراکز گفت: شاغلین این مراکز که جزو نخبه ها ی علمی کشور هستند علیرغم امکان مهاجرت و کار در خارج از کشور به علت وجود امکانات مناسب جهت پیاده سازی ایده خود در مراکز رشد به خدمت در کشور خود مشغولند لذا توسعه این مراکز از این حیث هم حائز اهمیت است.
وی از پارکهای علم و فنآوری و مراکز رشد به عنوان حلقه واسط ارتباط صنعت و دانشگاه یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تجاری سازی علم و دانش کشور و افزایش ثروت ملی، تاسیس مراکز رشد و فنآوری است که در این مراکز ایده ها به محصول نهایی قابل مصرف در کشور تبدیل شده و حتی صادر نیز میشونند.
مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت فنآوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت فنآوری و تجاری سازی علم گفت: در بخش آموزش و پژوهش رشد مطلوبی داریم و برای رسیدن به جایگاه شایسته در بخش فنآوری نیز باید مسوولان توجه کافی و وافی داشته و اعتبارات مناسب و در خور این بخش اختصاص دهند.
وی در خصوص ارتباط پژوهش و فنآوری گفت: علیرغم اشتراکات و مشابهتهایی این دو مبحث با هم متفاوت هستند چون بسیاری از پژوهشها هیچ گاه به یک محصول و کالا منتهی نمی شوند و چه بسا چنین هدفی هم ندارند حال که فنآوری تبدیل دانش به محصول یا خدمت مورد کاربرد است.
نظر پور با اشاره به تاسیس نخستین پارک علم و فنآوری در سال ۱۹۵۰در آمریکا گفت: امروز جایگاه پارکهای علم و فنآوری در دنیا شناخته شده است به طوری که درسال ۹۸ تعداد ۴۷۳ پارک علم و فنآوری در دنیا تاسیس شده بود که این تعداد در سال ۲۰۰۹ به ۲۰۰۰ پارک علم و فنآوری افزایش یافت.
http://pnu-club.com/imported/2009/04/246.gif
خبرگزارى ايسنا (ISNA - Iranian Students' News Agency (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.isna.ir))
http://pnu-club.com/imported/2009/04/246.gif
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فنآوری وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای ۲۴ پارک علم و فنآوری در کشور گفت: تاسیس پارک علم و فنآوری در استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، مازندران و سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.
دکتر هادی نظرپور با اشاره به تاسیس ۱۰۷مرکز رشد واحدهای فنآور در کشور گفت: استقرار واحدهای فنآور در مراکز رشد و پارکهای علم و فنآوری نیز رشد مطلوبی داشته به طوری که تعداد این واحدها از ۵۷۶ واحد در سال ۱۳۸۳ به هزار و ۶۵۵ واحد تا پایان سال ۱۳۸۷ افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: فعالیتهای مجموعه آموزش عالی در بخشهای مختلف آموزشی، پژوهشی و فنآوری نهایتا به شکل محصول مورد استفاده در جامعه در می آید لذا مراکز رشد فنآوری ثمره آموزش عالی هستند.
نظرپور با اشاره به اشتغال ۱۱ هزار و ۴۵۰ نفر از فارغ التحصیل دانشگاهها در واحدهای فنآوری و مراکز رشد و هزینه پایین ایجاد اشتغال در این مراکز گفت: شاغلین این مراکز که جزو نخبه ها ی علمی کشور هستند علیرغم امکان مهاجرت و کار در خارج از کشور به علت وجود امکانات مناسب جهت پیاده سازی ایده خود در مراکز رشد به خدمت در کشور خود مشغولند لذا توسعه این مراکز از این حیث هم حائز اهمیت است.
وی از پارکهای علم و فنآوری و مراکز رشد به عنوان حلقه واسط ارتباط صنعت و دانشگاه یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تجاری سازی علم و دانش کشور و افزایش ثروت ملی، تاسیس مراکز رشد و فنآوری است که در این مراکز ایده ها به محصول نهایی قابل مصرف در کشور تبدیل شده و حتی صادر نیز میشونند.
مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت فنآوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت فنآوری و تجاری سازی علم گفت: در بخش آموزش و پژوهش رشد مطلوبی داریم و برای رسیدن به جایگاه شایسته در بخش فنآوری نیز باید مسوولان توجه کافی و وافی داشته و اعتبارات مناسب و در خور این بخش اختصاص دهند.
وی در خصوص ارتباط پژوهش و فنآوری گفت: علیرغم اشتراکات و مشابهتهایی این دو مبحث با هم متفاوت هستند چون بسیاری از پژوهشها هیچ گاه به یک محصول و کالا منتهی نمی شوند و چه بسا چنین هدفی هم ندارند حال که فنآوری تبدیل دانش به محصول یا خدمت مورد کاربرد است.
نظر پور با اشاره به تاسیس نخستین پارک علم و فنآوری در سال ۱۹۵۰در آمریکا گفت: امروز جایگاه پارکهای علم و فنآوری در دنیا شناخته شده است به طوری که درسال ۹۸ تعداد ۴۷۳ پارک علم و فنآوری در دنیا تاسیس شده بود که این تعداد در سال ۲۰۰۹ به ۲۰۰۰ پارک علم و فنآوری افزایش یافت.
http://pnu-club.com/imported/2009/04/246.gif
خبرگزارى ايسنا (ISNA - Iranian Students' News Agency (http://pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.isna.ir))