TAHA
10-30-2009, 12:12 AM
برنامه نویسی Direct3D در ویژوال بیسیک (قسمت چهارم)
Vertex:
یک نقطه در فضای سه بعدی که برای دادن موقعیت، Scale و زاویه یک Face استفاده می شود.
Face:
یک چند ضلعی که توسط مجموعهای از نقاط به نام Vertex ساخته می شود.
Mesh:
مش، مجموعهای از Faceها است که یک شی سه بعدی را روی صفحه تشکیل می دهند.
Direct3D از ساختاری بنام D3DVERTEX برای نمایش یک Vertex استفاده می کند. برای ساخت Face نیز از آرایهای از Vertexها استفاده می شود. آرایه همیشه بایستی قابل تقسیم به سه باشد زیرا اشکال از Faceهای مثلثی ساخته می شوند. هنگامیکه این مثلثها کنار هم گذاشته شوند، شی سه بعدی را می سازند. Direct3D از بافری با نام Index Buffer استفاده می کند که به Direct3D می گوید با چه ترتیبی Vertexها را رسم نماید. Indexها بایستی همیشه در جهت عقربههای ساعت مشخص شوند.
Vertex:
یک نقطه در فضای سه بعدی که برای دادن موقعیت، Scale و زاویه یک Face استفاده می شود.
Face:
یک چند ضلعی که توسط مجموعهای از نقاط به نام Vertex ساخته می شود.
Mesh:
مش، مجموعهای از Faceها است که یک شی سه بعدی را روی صفحه تشکیل می دهند.
Direct3D از ساختاری بنام D3DVERTEX برای نمایش یک Vertex استفاده می کند. برای ساخت Face نیز از آرایهای از Vertexها استفاده می شود. آرایه همیشه بایستی قابل تقسیم به سه باشد زیرا اشکال از Faceهای مثلثی ساخته می شوند. هنگامیکه این مثلثها کنار هم گذاشته شوند، شی سه بعدی را می سازند. Direct3D از بافری با نام Index Buffer استفاده می کند که به Direct3D می گوید با چه ترتیبی Vertexها را رسم نماید. Indexها بایستی همیشه در جهت عقربههای ساعت مشخص شوند.