PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نكات مهم در طراحي تيشرت تبليغاتي



Borna66
07-28-2009, 03:54 PM
سلام

تی‌شرت تبلی قاطي
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
امروزه تی‌شرت علاوه بر پوشش رایج به لحاظ راحتی، امکان تنوع در طراحی و رنگبندی و همچنین قیمت مناسب نسبت به سایر پوششها به زمینه ای مناسب و قابل توجه برای تبلیغات نیز تبدیل شده است.

طراحان دریافته اند که با وجود اینکه بسیاری از تی‌شرت های تبلیغاتی مسائل بسیار مهم و جدی را در بر می‌گیرند ، می توان از طریق طنز نیز به عنوان روش موثری برای انتقال پیام استفاده کرد و ماهیت خودمانی این رساله تبلیغاتی، فضا را برای برخوردی طنز آمیز مساعد می‌کند.
پاسخ طراحان به مشکل اصلی خلق هر نوع تی‌شرت تبلیغاتی چنین است: بوجود آوردن چیزی جالب که مردم حاضر شوند بپوشند. به عبارتی تی‌شرتی کههرگز از کمد بیرون آورده نشود ، پارچه اتلاف شده است . یک تی‌شرت دوست داشتنی حتی پس از سوراخ شدن هم پوشیده می شود.

با در نظر گرفتن مخاطب می توان تی‌شرت هارا به 6 گروه تقسیم بندی کرد:
– هنرها و مهندسی
– شرکت ها و خدمات
– رستوران و تغذیه
– ورزش
– مذهب و خیریه
– جذابیت ها

متاسفانه در کشور عزیزمان ایران بجز موارد انگشت شماری تبلیغات بر روی تی‌شرت به لوگو واسم شرکت و نهایتاً شعارهای تبلیغاتی محدود شده و پیامی یا حرفی برای حداقل لحظه ای تفکرندارد و مصرفشان به کارمندان خود شرکت(آنهم در محیط شرکت) یا نهایتا در منزل و به دور از چشم دیگران منتهی می شود.
در این مقاله قصد دارم تعدادی از تی‌شرت های تبلیغاتی برگزیده و موفق خارجی را معرفی نمایم، به این امید که جدی تر و عمیق تر به این مقوله توجه کنیم.

شرح مختصری برای هر طرح تهیه شده که اطلاعاتی مانند مخاطب مورد نظر ، منبع الهام تصویر ، انتخاب طراح و ... را ارائه می کند.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
(Tocquigny Advertising & Design, Austin ,TX)
طراح/تصویرگر: لوری والز (Lori Walls)
چگونگی تلفظ نام این شرکت آستینی، توکوینی ادورتایزینگ اند دیزاین، می‌توانست همیشه یک راز باقی بماند، حداقل تا زمانیکه این تی‌شرت های زیرکانه دیده نشده اند. لوری والزِ طراح موفق شد با طراحی این سه تی‌شرت تابستانی با مزه با مضمون « بیان می شود مثل ... » که در پشت هر تی‌شرت ظاهر می شود، درسی فراموش نشدنی بدهد. والر با تصویری از یک بی کینی، یک مارتینی نیرو بخش و یک زاچینی ( یک کدوی سبز) که با نام شرکت هم آوایی داشتند، سبکی کاریکاتور گونه با کمترین حواشی برای انتقال پیام ارائه دهد.

(Koffman Bros.INC)
شرکت طراحی : Salomon Turner Advertising , Hillsboro
طراح/تصویرگر: تد رایت (Ted Wright)
http://pnu-club.com/imported/mising.jpgشرکت این تی‌شرت را برای مهندسان و کارگران ساختمانی صنعت بتون سفارش داد.آنها تصاویری می‌خواستند واضح و هیجان انگیز تا غرور و تمایز را به یاد کارکنان زحمتکش این صنعت بیاورد. طراح پس از مشورت با کارفرما دریافت که کارگران بتونکار خود را « هنرمندی با مته چکشی » به شمار می آورند.
تد رایت می گوید که هدف تصویرش این بود که نشان دهد : وقتی این آدمها می پرند رو کامیونشان ، می آیند که مشکل شمارا حل کنند و نجاتتان بدهند .

(Food Life)

شرکت طراحی :http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


Adreinne Weiss Corporation,Los Angeles, CA

طراح/تصویرگر:شارون باکس (Sharon Box)
فودلایف به کفته خودشان یک رستورا معمولی نسیت ، بلکه گرامیداشت زندگی و غذاست.در یک آگهی از آنها نوشته شده :« فودلایف محیط روانشناسانه ای دارد...مهربان باش . درست غذا بخور.خودشه » .حروف و تصاویر شارون باکس قراربود خودانگیخته و خوشایند بنظر برسند تا منطبق بر فلسفه فودلایف باشند.شخصیتی که سبدش را حمل می کن ، طراوت و حال و هوای یک شهر کوچک یا یک بازار روستایی دنیای قدیم را با خود دارد.


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
(Nordstrom)
شرکت طراحی : شومیکر ، سانفرانسیسکو
طراح/تصویرگر : وارد شومیکر(Ward Schumaker)
موضوع : ماراتن بی تو برکرز 1995
قرار بود این تی‌شرت برای رده های سنی مختلف طراحی شود.شومیکر در تی‌شرت مخصوص کودکان ، نمادهای سنتی و معروف خرگوش و لاک پشت رادر کنار B+B که سمبل بی تو برکز است ، استفاده کرد.
او در مورد بزرگسالان آزاد بود تا از شهرت لباس های خاص شرکت کنندگان ماراتن استفاده کند، مثل مرکیوری

(Asher/Gould Advertising)
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg شرکت طراحی : اشر
طراح/تصویرگر: نانسی استینمن (Nancy Steinman)
این شرکت اعتقاد داشت حضور در راه پیمایی ایدز 1995 اهمیت دارد.مضمون نوار ایدز در اینجا(به صلاحدید طراح) تغییر داده شده تا مسیر راهپیمایی را نشان دهد.حلقه نوار/مسیر این مساله را می نمایاند که مسیر درمان ایدز شاید همیشه مستقیم به جلو نرود، اما باید تا خط پایان/درمان به پیشروی ادامه داد.


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
(Eastern Mountain Sports/coming Attractions )
شرکت طراحی : Coming Attractions,Manassas
طراح/تصویرگر :پیتر بایر(Peter Byer)
این شرکت تولید کننده لوازم ورزشی تثبیت شده است که سابقه فروش لوازم ورزش های فضای
آزاد را دارد.در این تصاویر ، حیوانات به شکل بازتاب یا انعکاس شخصیت های انسانی ، سرگزمی های فضای آزاد را به محیطشان پیوند دادند.تصویر خشن و خراش گونه در آبی ها ،
سبزها و قهوه ای ها حس و حال طبیعت دوست تی‌شرت را جلوه گر می سازد