salavati1
01-09-2017, 04:25 PM
منابع ترافیک
شامل دو بخش Overviewو Sources است:
• Overview: قبلا اشاره شد مکان بازدیدکنندگان خود را میتوانند مشاهده کنید.
• Search Traffic: درصد بازدیدکنندگان که از طریق سرچ در اینترنت به سایت شما رسیده اند.
• Referral Traffic: بازدیدکنندگانی که از طریق دیگر سایت ها به سایت شما آمده اند را نمایش میدهد.
• Direct Traffic: بازدیدکنندگانی که به صورت مستقیم وارد سایت شما شده اند را نمایش میدهد.
• Sources: شامل همان مواردی است که در بخش overview بیان شده است اما با جزئیات بیشتر.
• Organic: لیست کامل کلمات کلیدی را که از طریق آن به وب سایت شما آمده اند.
محتوا
• Overview: این بخش بارها تکرار شده است و درواقع خلاصه اجرایی آن بخش را نمایش میدهد.
• Page views: تعداد کل صفحات نمایش داده شده است.
• Unique Page views: تعداد صفحات یکتای نمایش داده شده است.
• Ave. Time on Page: متوسط زمانی کاربران که سایت را بازدید میکنند.
• Exit: درصد افرادی که از صفحات سایت شما خارج شده اند را نمایش میدهد.
• Page Title: عنوان صفحات همراه به لینک آنها را مشاهده میکنید.
• Event Category: وضعیت دسته بندی های گوگل آنالایتیک را نمایش میدهد.
بازدیدکنندگان
• این قسمت شامل 4 بخش است که میتوانید مخاطبین را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
• Pages: وضعیت بازدیدکنندگان خود را براساس بیشترین بازدید کننده بیان کنید.
• Content Drilldown: بازدیدکنندگان را براساس دسته بندی صفحات مشاهده کنید.
• Landing Pages: صفحاتی که بازدیدکنندگان صفحات شما به آنها وارد شده اند.
• Exit Pages: صفحات خروج بازدید کننده را نمایش میدهد.
• Site Speed: سرعت لود شدن صفحات مختلف وب سایت
جستجو
• Overview: قبلا به آن اشاره شد.
• Visits with Search: چند نفر از بازدید کنندگان سایت از امکان جستجوی وب سایت استفاده کرده اند.
• Total Unique Searches: تعداد دفعات استفاده از قابلیت جستجوی سایت را نمایش میدهد. تفاوت آن با visit with search در این است که کلمات کلیدی یکسانی که توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته اند محاسبه نخواهد شد.
• Results Pageviews/Search: تعداد صفحات نمایش نتیجه جستجو را به استفاده از گزینه جستجو نمایش میدهد.
• % Search Exits: درصد بازدیدکنندگانی که پس از استفاده از گزینه جستجو سایت را ترک کرده اند.
• % Search Refinements: تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان وب سایت شما، جستجوهای پی در پی کرده اند، را نمایش میدهد.
• Time after Search: زمانیکه بازدیدکنندگان وب سایت شما پس از استفاده از گزینه جستجو در سایت مانده اند را نمایش میدهد.
• Search Depth: تعداد صفحاتی که کاربر بعد از استفاده از گزینه جستجو صفحات دیگر را نیز بازدید کرده اند.
• Search Term: کلمات کلیدی که بازدید کنندگان جستجو کرده اند را نمایش میدهد.
• Site Search Category: جستجوهایی که در وب سایت انجام شده را دسته بندی کنید.
• Start Page: جستجوهای انجام شده در وب سایت را براساس صفحه آغازی و صفحه پایانی نمایش میدهد.
• In-Page Analytics: نمایی از سایت شما را نمایش میدهد که در کنارآنها درصدهایی هم نوشته شده است که این درصدها نشان دهنده کلیک درآن قسمت ها می باشد
در این مقاله سعی شده است تا به مفاهیم اصلی و پایه سایت گوگل آنالایتیک در طراحی سایت (http://www.web24.ir) پرداخته شود. امید است باخواندن این مقاله گامی در جهت آگاهی و افزایش رتبه وب سایت شما برداشته باشیم.
شامل دو بخش Overviewو Sources است:
• Overview: قبلا اشاره شد مکان بازدیدکنندگان خود را میتوانند مشاهده کنید.
• Search Traffic: درصد بازدیدکنندگان که از طریق سرچ در اینترنت به سایت شما رسیده اند.
• Referral Traffic: بازدیدکنندگانی که از طریق دیگر سایت ها به سایت شما آمده اند را نمایش میدهد.
• Direct Traffic: بازدیدکنندگانی که به صورت مستقیم وارد سایت شما شده اند را نمایش میدهد.
• Sources: شامل همان مواردی است که در بخش overview بیان شده است اما با جزئیات بیشتر.
• Organic: لیست کامل کلمات کلیدی را که از طریق آن به وب سایت شما آمده اند.
محتوا
• Overview: این بخش بارها تکرار شده است و درواقع خلاصه اجرایی آن بخش را نمایش میدهد.
• Page views: تعداد کل صفحات نمایش داده شده است.
• Unique Page views: تعداد صفحات یکتای نمایش داده شده است.
• Ave. Time on Page: متوسط زمانی کاربران که سایت را بازدید میکنند.
• Exit: درصد افرادی که از صفحات سایت شما خارج شده اند را نمایش میدهد.
• Page Title: عنوان صفحات همراه به لینک آنها را مشاهده میکنید.
• Event Category: وضعیت دسته بندی های گوگل آنالایتیک را نمایش میدهد.
بازدیدکنندگان
• این قسمت شامل 4 بخش است که میتوانید مخاطبین را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
• Pages: وضعیت بازدیدکنندگان خود را براساس بیشترین بازدید کننده بیان کنید.
• Content Drilldown: بازدیدکنندگان را براساس دسته بندی صفحات مشاهده کنید.
• Landing Pages: صفحاتی که بازدیدکنندگان صفحات شما به آنها وارد شده اند.
• Exit Pages: صفحات خروج بازدید کننده را نمایش میدهد.
• Site Speed: سرعت لود شدن صفحات مختلف وب سایت
جستجو
• Overview: قبلا به آن اشاره شد.
• Visits with Search: چند نفر از بازدید کنندگان سایت از امکان جستجوی وب سایت استفاده کرده اند.
• Total Unique Searches: تعداد دفعات استفاده از قابلیت جستجوی سایت را نمایش میدهد. تفاوت آن با visit with search در این است که کلمات کلیدی یکسانی که توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته اند محاسبه نخواهد شد.
• Results Pageviews/Search: تعداد صفحات نمایش نتیجه جستجو را به استفاده از گزینه جستجو نمایش میدهد.
• % Search Exits: درصد بازدیدکنندگانی که پس از استفاده از گزینه جستجو سایت را ترک کرده اند.
• % Search Refinements: تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان وب سایت شما، جستجوهای پی در پی کرده اند، را نمایش میدهد.
• Time after Search: زمانیکه بازدیدکنندگان وب سایت شما پس از استفاده از گزینه جستجو در سایت مانده اند را نمایش میدهد.
• Search Depth: تعداد صفحاتی که کاربر بعد از استفاده از گزینه جستجو صفحات دیگر را نیز بازدید کرده اند.
• Search Term: کلمات کلیدی که بازدید کنندگان جستجو کرده اند را نمایش میدهد.
• Site Search Category: جستجوهایی که در وب سایت انجام شده را دسته بندی کنید.
• Start Page: جستجوهای انجام شده در وب سایت را براساس صفحه آغازی و صفحه پایانی نمایش میدهد.
• In-Page Analytics: نمایی از سایت شما را نمایش میدهد که در کنارآنها درصدهایی هم نوشته شده است که این درصدها نشان دهنده کلیک درآن قسمت ها می باشد
در این مقاله سعی شده است تا به مفاهیم اصلی و پایه سایت گوگل آنالایتیک در طراحی سایت (http://www.web24.ir) پرداخته شود. امید است باخواندن این مقاله گامی در جهت آگاهی و افزایش رتبه وب سایت شما برداشته باشیم.