PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش گوگل آنالایتیک 1



salavati1
01-09-2017, 04:06 PM
گوگل آنالایتیک( google analytic) یک ابزار رایگان برای تحلیل وب سایت در طراحی سایت (http://www.web24.ir) و البته میتوان بهترین ابزار در بین سرویس های موجود دانست. از ویژگی های بارز گوگل آنالایتیک می توان به دقیق و درست بودن اطلاعات، تقسیم بندی درست اطلاعات و مقایسه آماری اشاره کرد. برای استفاده از این ابزار رایگان شما نیاز به حساب کاربری دارید که در صورت داشتن اکانت گوگل این کار براحتی قابل انجام می باشد. در این مقاله سعی شده است تا به بیان گزینه ها و اصطلاحات این ابزار پرداخته شود. در زیر به معرفی چند مورد از آن پرداخته ایم:
• داشبوردها
• در قسمت داشبوردها شما قادر هستید که داده های آماری را در قالب نمودارهای آماری مشاهده نمایید. با استفاده از داشبوردها شما قادر هستید داده های واقعی را براساس معیارهای مورد نظر خود مشاهده نمایید.
• ایجاد آلارم سفارشی
• بسیاری از افراد فرصت این را ندارند که هر روز گوگل آنالایتیک را چک کنند. در این قسمت میتوانید با ایجاد آلارم های سفارشی زمانی که ترافیک سایت حد معینی رسید به شما اطلاع رسانی کند.
• اگر شما با بازدید سایت متوجه شدید که بیشترین ترافیک وب سایت از طریق یک IP مشخص صورت میگیرد شما میتوانید این آدرس را فیلتر کنید.
• فعال کردن گوگل وبمستر: با استفاده از این ابزار میتوانید تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی وب سایت شما در نتایج گوگل مشاهده شده است، جایگاه کلمات کلیدی، تعداد دفعاتی که بر رو کلمات کلیدی وب سایت شما کلیلک شده است و... را میتوانید مشاهده نمایید.
• سفارشی کردن سگمنت ها: بازدید کنندگان وب سایت شما ممکن است گروه های مختلف باشند و شما دوست داشته باشید این گروه های مختلف را مشاهده نمایید. در این قسمت شما میتوانید کاربران را براساس سن، جنس، محل و... مشاهده نمایید.
• اندازه گیری سرعت: سرعت وب سایت تأثیر زیادی در جذب کاربران دارد. گوگل آنالایتیک چنین ابزاری را در اختیار شما قرار میدهد.
• چک کردن مرورگرهای مختلف: وب سایت ها در مرورگرهای مختلف تنظیمات مختلفی را داشته باشند. اگر شما اطلاعات کاملی از این تنظیمات داشته باشید میتوانید به نقاط ضعف خود پی ببرید و آنها را برطرف نمایید.
بخش mysite
در بخش سایت من که مهمترین بخش گوگل آنالایتیک می باشد. این بخش شامل دو بخش است report و intelligence. در بخش Report اطلاعات جالبی در مورد کاربران مانند محل جغرافیایی، ابزارهای مورد استفاده و.. را میتوانید مشاهده کنید.
بخش Advertising
در این بخش میتوانید وضعیت تبلیغات adwords را رهگیری کنید. که توسط گوگل در دسترس کابران ایرانی نمی باشد.
Traffic Sources
در این بخش منابع مختلفی که ترافیک را به سایت شما هدایت میکنند آورده شده است.
• Visit: در این بخش کلیه آمار و ارقام مربوط به بازدیدکنندگان قرار داده می شود.
• Content: آمار و ارقام مربوط به بازدیدکنندگان سایت نمایش داده میشود.
• Conversions: در این بخش اهداف سایت معرفی میگردد.
• Unique Visitors: این عدد تعداد خالص بازدیدکنندگان شما را نمایش می دهد.
• Page views: تعداد کل صفحات نمایش داده شده را بیان میکند.
• Pages/Visit: تعداد متوسط صفحات بازدید شده توسط یک بازدید کننده را نمایش می دهد.
• Avg. Time on Site: میانگین زمانی که بازدید کنندگان در آن وب سایت سپری میکنند را بیان میکند.
• Bounce Rate: به بازدید کنندگانی که بدون اینکه علاقه به بازدید سایت شما داشته باشند آن را ترک میکنند.
• New Visits: بازدیدکنندگان جدیدی که وارد وب سایت شده اند.
• Location: مکان و موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان را نمایش می دهد.
• Language: بیان کننده زبان بازدیدکنندگان شما می باشد.
• Custom Variables و User Defined: این گزینه برای کاربرانی است که میخواهند آمار گوگل آنالایکتیز خود را سفارشی کنند.
• Behavior: در این بخش میتوانید رفتار بازدیدکنندگان خود را مشاهده کنید.
• Frequency and Recently: نشان دهنده این است که بازدیدکنندگان شما به چه میزان به سایت شما سر زده اند و به صفحات مختلف سر زده اند.
• Count of Visits: تعداد دفعات بازدید را نشان میدهد.
• Page views: تعداد دفعات صفحات نمایش داده شده را بیان میکند.
• Engagement: مدت زمانیکه بازدیدکننده در سایت مانده و صفحات مختلف را بازدید کرده را نشان میدهد.
• Technology: اطلاعات و ابزارهایی که بازدیدکنندگان شما استفاده کرده اند را نمایش میدهد.
• Browser & OS: بازدیدکنندگان خود را براساس نوع مرورگر و سیستم عامل میتوانید دسته بندی کنید.
• Network: در این بخش می توانید اطلاعاتی در مورد اتصال به اینترنت به دست آورید.