ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : طراحی صفحات فرود



salavati1
01-08-2017, 08:40 PM
امروز میخواهیم درباره صفحات فرود در طراحی سایت (http://www.web24.ir) صحبت کنیم که یکی از روش های مهم در بازاریابی اینترنتی است و فلسفه اصلی آن بر اساس جمع آوری اطلاعات مخاطبان بنا شده است. در صفحات فرود غالبا نه چیزی میفروشیم و نه کار خاصی انجام میدهیم و هدف اصلی ما از ایجاد صفحات فرود وب سایت، جمع آوری اطلاعات کافی از مخاطب وب سایت و برقراری ارتباط موثر با او می باشد. سوالی که مطرح است شروع این ایده است که اصلا صفحات فرود برای چه بوجود آمده است خوب درنظر بگیرید تعداد زیادی کاربر وارد سایت میشود و از صفحات آن بازدید میکند و بعد از بازدید از سایت آن را ترک میکند وصفحه وب سایت را می بندد. مطمئنا اگر برند قوی و آشنایی در ذهن مخاطب نداشته باشد قطعا هیچ پل ارتباطی نخواهد بود و فرد ممکن است آن سایت را دیگر پیدا نکند، بنابراین صفحات فرود برای این در سایت های حرفه ایی طراحی میشوند که بتوانند ایمیل مخاطبان را به دست بیاورند و بتوانند درآینده با آن ها ارتباط داشته باشند.
وقتی کاربری وارد سایتی میشود حدود ده تا پانزده ثانیه فرصت دارد که تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد کاربر مایل میشود در سایت بماند و صفحات بیشتری را مطالعه کند و اگر غیر این باشد بلافاصله سایت را ترک میکند. تصور کنید اگر ما نتوانیم ایمیل این مخاطبان را جمع آوری بکنیم ضرر بزرگی کردیم و خوب یکی از ابزار هایی که همین مخاطبان را تبدیل به مشتری کرده است میتوانیم بگوییم همین ایمیل های معتبری است که قبلا از آن ها در صفحات فرود جمع آوری کرده ایم.
حال که با مقدماتی کلی با مزیت صفحه فرود آشنا شدیم بهتر است از خودش برایتان صحبت کنیم .این سوال در ذهن شما پیش می آید که اصلا صفحه فرود چیست؟
یک صفحه ساده است که در آن یک پیشنهاد به مخاطب داده میشود و در ازای آن ایمیل مخاطب را دریافت میکنیم.مطالب گسترده ایی در رابطه با صفحات فرود در دنیا وجود دارد مانند رنگ ، چیدمان ، ظاهر متن ها و عکس هایی که نشان داده می شود و مثلا اینکه آیا نظریات مشتریان به کاربر نشان داده بشود و یا خیر؟
در اول مقاله یادآور شدیم عموما صفحات فرود به قصد جذب مشخصات ایمیل مخاطب صورت میگیرد اما در خیلی از وب سایت ها عموما صفحات فرود را بر دو دسته ذکر کرده اند و آن عبارت اند از :
• صفحات فرودی که هدف آنها وارد کردن یک مخاطب به صفحه دیگری است و این مهم بواسطه یک کلیک تحقق می‌یابد. به همین دلیل به آنها صفحات فرود Click Through می‌گویند.
• صفحات فرود دیگری هم وجود دارند که به منظور افزایش مخاطب بالقوه طراحی می‌شوند و معمولا یک فرم به همراه خود دارند. در زبان انگلیسی هم به این صفحات، صفحات فرود مختص به Lead Generation می‌گویند.
در حالت اول هدف این است که مخاطب وارد صفحه دیگری شود. بر اساس روند فروش در فروشگاه‌های اینترنتی، این صفحات می‌توانند برای معرفی یک محصول و یا قانع‌سازی مخاطب مورد استفاده قرار گیرند که آنها را در نهایت به مرحله تصمیم‌گیری نزدیک‌تر می‌کنند. معمولا در مرحله بعد از معرفی محصول و یا قانع کردن مخاطب و کلیک کردن روی دکمه فراخوان (به انگلیسی: Call-to-Action Button)، یعنی کاربر وادار میشود خیلی زود تصمیم بگیرد و عملی را انجام دهد و آن عمل مطابق با خواسته های مدیر آن وب سایت در نظر گرفته شده است اینکه مثلا مسقیم خریدی را انجام دهد یا اینکه ثبت نام در سایت را به همراه داشته باشد.این صفحات چون اطلاعات زیادی به مخاطب نشان میدهند معمولا بیشتر به خرید منجر میشود.
حالت بعدی صفحات فرود همان است که آن را در ابتدا پر رنگ تر یاد کردیم. برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این اطلاعات به منظور ایجاد موقعیت فروش بالقوه دریافت می‌شوند و شامل نام و نام‌خانوادگی کاربر، ایمیل، شهر سکونت و غیره هستند. چنین صفحات فرودی دارای یک فرم هستند که نسبت به هدف صفحه فرود و همچنین نوع کسب‌وکار آگهی‌دهنده، تغییر می‌کنند. اما در نظر داشته باشید این فرم ها نباید طولانی باشد و باعث شود مخاطب از ادامه پرکردن فیلد های آن فرم منصرف شود.
در صفحات فرود نکته مهمی وجود دارد و آن این است که ایمیل هر مخاطبی برای شما ارزشمند نیست و ایمیلی مهم و دارای ارزش است که محتوا و فعالیت شما برایش دارای اهمیت باشد به این معنا که مثلا اگر مطلبی در حوزه معماری داخلی قرار میدهید و میخواهید مخاطب هدف را نشانه بگیرید صرفا نباید فردی که از روی کنجکاوری میخواهد آن مطلب را با هر مدلی که شما قرار داده اید ایمیلش را وارد کند و در این صفحات در واقع شما مخاطبان هدفتان را ازخاطبان عمومی دستچین میکنید و نوعی غربالگری انجام میدهید.
کار ما هر آنچه که باشد باید مخاطب هدفمان را تفکیک کنیم و فهرستی از علاقه مندان خود ایجاد کنیم . مانند رهبران بزرگ که پیروان خود را ابتدا پیدا میکنند و رسالت خود را توسط آن ها ترویج می دهند.ما میدانیم که کاری که با کیفیت باشد توسط مشتری بدون نیاز به هیچ تبلیغی ترویج داده میشود که در این جا یک نتیجه جالب میگیریم و آن این است که اول بازار هدف را مشخص کنید و در مشتری مداری کنید و بدانید مشتری شما پادشاه است و با کیفیت مطلوب خدمات و محصولاتتان هزینه های تبلیغات را کاهش دهید.
اجزای یک صفحه فرود عمدتا به شرح زیر است:
1. تیتر اصلی
2. تیتر جانبی
3. محتوای توضیحی
4. مواردی که سبب افزایش اطمینان می‌شوند(نماد ها ، استانداردها و
5. آوردن یک دکمه فراخوان (به انگلیسی: Call-to-Action) قدرتمند
6. نوشته مناسبی برای دکمه فراخوان
7. کمتر از لینک‌ها استفاده کنید
8. از عکس‌ها و ویدئوها استفاده کنید