PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 17روش کاهش نرخ پرش 1



salavati1
01-08-2017, 07:50 PM
اگر شما صاحب یک وب سایت هستید حتما دغدغه شما افزایش بار ترافیکی در طراحی سایت (http://www.web24.ir) است، اینکه چرا و چگونه این وب سایت را بهینه کنید و اعمالی را انجام دهید که سبب نرخ تبدیل شود، یعنی کاربر در صفحات بماند و بازدید کند سپس بنا به اهداف شما عملی را انجام دهد آن عمل میتواند یک خرید باشد یا صرفا ایجاد یک برند در خط اول .شما میخواهید که در سایتتان اتفاقی بیفتد که نرخ پرش به حداقل خود برسد یعنی اینکه کاربر وارد سایت میشود و بلافاصله بیرون میرود. شما میخواهید او بماند و قطعا به هر روشی به دنبال تعامل با او هستید.به عبارت ساده تر می توان گفت که کاربران و بازدیدکنندگان شما پیش از آنکه به صفحه ای دیگر از سایت شما بروند، از همان صفحه ای که به آن فرود آمدند (صفحه فرود) از سایت شما خارج شوند.در حالت کلی و طبق تحقیقات به عمل آمده داشتن چندین صفحه فرود میتواند کمک شایانی به شما بکند تا افزایش نرخ تبدیل کاربران را داشته باشید و عملا وب سایت هایی که تعداد بالاتری صفحه فرود داشته اند فروش بیشتری را به نسبت وب سایت هایی که فرود کمتری داشته اند،تجربه نموده اند.اگر نرخ پرش شما زیاد است باید به بازاریابی محتوایی خود توجه ویژه ایی داشته باشید و آن را مورد بازبینی قرار دهید و این که صفحه فرود شما چگونه طراحی شده است. عوامل متعددی را میتوانیم در این امر موثر بدانیم و در این مقاله میخواهیم مواردی را برای کاهش نرخ پرش در وب سایت ذکر کنیم که شما میتوانید آن را در وب سات خود بررسی و مورد تحلیل قرار دهید.
در ابتدا و قبل از گفتن هر موردی یک تعریف استاندارد از نرخ پرش را برای شما بازگو میکنیم.
در تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش آمده: “درصد مشاهده ی یک صفحه (به عنوان مثال درصد بازدیدهایی که کاربر از همان صفحه ای که وارد سایت شما شده، از سایت شما خارج شده است). Bounce Rate یک واحد اندازه گیری برای کیفیت بازدیدها است و یک نرخ پرش بالا نشان دهنده این است که صفحات ورودی سایت (صفحه فرود) به کاربران شما مرتبط نیستند.”
نرخ پرش شما، درصدی از تمامی کاربرانی است که به همان صفحه وارد شده و از همان صفحه خارج شده اند، بدون آنکه حتی روی یک صفحه دیگر از وب سایت شما کلیک نمایند.تا اینجا مفهوم کامل نرخ پرش را متوجه شدیم، سوالی که پیش می آید این است که چه کارهایی را انجام دهیم تا نرخ پرش ما کاهش یابد و به صفر برسد؟ البته ما هر قدر هم تلاش کنیم به صفر رسیدن این آمار نقطه طلایی این فرآیند است که خوب شاید تضمینی در کار نباشد ممکن است کاربرانی باشند که هیچ عمل و اتفاقی برای ماندگار کردنشان در سایت تاثیری نداشته باشد، با این حال ما تماما تلاش خود را خواهیم کرد چون این دسته از کاربران جزو خواص هستند و ما با عمومیت ها سر و کار داریم.
در ادامه مواردی که باعث می شوند نرخ پرش سایت شما کاهش یابند را بررسی میکنیم و به تشریح آنها می پردازیم:
۱) سرعت بارگزاری وب سایت:
حتما برای شما پیش آمده که وارد سایتی شوید و منتظر لود شدن صفحه باشید اما آنقدر این زمان کند عبور میکند که شما میلی ندارید آن صفحه را نگه دارید خوب باید بدانید با سرعت هایی پایینی که ما مشغول کار با آن هستیم واقعا در صبر و حوصله نمیگنجد که منتظر بمانید و در این حالت عده کمی صبوری میکنند و عده ایی دیگر سایت را ترک میکنند. باید میزبانی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و همچنین عکس ها و ویدئو ها را حدالمقدور به پایین ترین حجم ممکن برسانید.
۲) صدا
در مقاله ایی با عنوان عموامل تنفر برانگیز در کاربران این نکته را یادآور شدیم که چگونه یک صدا در وب سایت میتواند تمام حواس کاربر را به خود مشغول کند و از اصل داستان دور بماند در نتیجه کاربر مایل به شنیدن صداهایی که یک دفعا با لود شدن سایت شروع میشوند را دوست ندارند و آن را به راحتی می بندند.
۳) تاثیر عناصر گرافیکی وب سایت
گرافیک وب ساتتان را باید جوری طراحی کنید که در نگاه اول کاربر متوجه شود دقیقا به دنبال آن بوده است و با ورود به سایت این حالت باید در او ایجاد شود که آدرس را درست آمده و خوب به نوعی با کاربری سات متناسب طراحی شده در نظر بگبربد که اگر خانمی به دنبال لوازم آرایشی بگردد و وارد سایتی مرتبط با موضوع شود اما به لحاظ بصری از رنگی صنعتی یا خنثی استفاده شده باشد قطعا حس خوشایندی را به خود نمیگیرد.
۴) هماهنگی و سازگاری و منعطف بودن
درست است تکنولوژی ها روز به روز در حال افزایش است اما بدین معنی نیست که همه کاربر های اینترنتی خود را به روز میکنند ممکن است عده ایی هنوز از مرورگرهای قدیمی استفاده کنند باید وب سایت خود را با همه مرورگرها سازگار کنید.