PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چند دنده در دوچرخه‌ نیاز دارید؟ آیا تعداد دنده زیاد یک مزیت محسوب می‌شود؟



salavati1
12-12-2016, 06:53 PM
لوازم و قطعات دوچرخه (http://shop.araxmtb.com/pmain/55-1/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C.aspx)
تعداد زیاد دنده در دوچرخه‌ها عمدتاً به جهت فضای رقابتی میان سازندگان دوچرخه می‌باشد، بنابراین هر فرد با توجه به استفاده‌ای که از دوچرخه دارد، می‌تواند تعداد دنده مورد نیاز خود را تعیین نماید. در اکثر موارد تعداد زیاد دنده در دوچرخه خریداری شده، بی‌فایده و بلا‌استفاده می‌باشد.
سوالی که در هنگام خرید دوچرخه پیش می‌آید این است که، آیا واقعاً شما به تعداد زیادی دنده در دوچرخه‌تان نیاز دارید؟ شما می‌توانید با مطالعه مورد ذیل، اطلاعات خود را در زمینه انتخاب تعداد دنده مورد نیازتان کامل نمایید.
دنده‌ پایین‌، جهت سهولت شما برای بالا رفتن از تپه‌های سر‌سخت می‌باشد و دنده‌ بالا در پایین آمدن آرام از تپه‌ها شما را یاری خواهد‌ نمود، داشتن تعداد زیاد دنده در دوچرخه خوب است ولی الزامی نیست، به این دلیل که با توجه به شرایط استفاده شما، ممکن است تعدادی از آنها بلااستفاده بمانند.
شما تعداد چرخ‌دنده دوچرخه مورد نیاز‌تان را دقیقاً نمی‌توانید تعیین کنید و در استفاده از آن مطمئن شوید، این کار مشابه خرید ماشین می‌باشد، در هر دو خرید شما امکان این را دارید که، وسیله‌ای با توان بیشتر از نیازتان را خریداری کنید، اما لزوماً نیازی در این حد نداشته‌ باشید.
در نهایت باید گفت که الزاماً خرید پیشرفته‌ترین دوچرخه، بهترین انتخاب نیست، بلکه آنچه که در تعیین تعداد ‌دنده دوچرخه دخیل می‌باشد، شرایط منطقه‌ایست که دوچرخه درآنجا استفاده می‌شود، اگر منطقه‌ای که از دوچرخه استفاده خواهید کرد، مسطح است، نیازی به دنده‌های زیاد ندارید، به جراًت می‌توان گفت که دوچرخه‌ای با ۳ دنده یا حتی کمتر کافی باشد، اما اگر قصد استفاده درمنطقه‌ای ناهموار را دارید، استفاده از دوچرخه‌هایی با چرخ‌دنده بیشتر، توصیه می‌شود.
چند نکته برجسته
• ۱- همواره به خاطر داشته باشید که در هر بار تعویض دنده، می‌بایست یک حرکت کامل در طبق قامه انجام شود.
• ۲- از تعویض دنده‌های پی در پی و یا تغییر دنده در حالت سکون خودداری کنید.
• ۳- همواره تلاش کنید تا زنجیر چرخ در قسمت طبق قامه با چرخ عقب در یک راستا باشد.
• ۴- تعویض دنده را قبل از ورود به سربالایی انجام دهید و تا حد امکان از انجام تغییرات در سربالایی‌ها خودداری کنید چرا که فشار بسیار زیادی را به سیستم دنده و زنجیر وارد می‌شود.