PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی دوچرخه speedmax WHR



salavati1
12-10-2016, 07:14 PM
"رکورد ساعتی" یکی از ضروری ترین تست ها در دوچرخه سواری است. در این تست، دوچرخه سواران حرفه ای برای پیمودن طولانی ترین مسیر در طول یک ساعت شروع به حرکت می کنند. شرکت سازنده دوچرخه های سرعت canyon، مدل speedmax WHR را برای الکس داوست به منظور شکستن رکورد ۴۶۱/۵۲ کیلومتر، معرفی و ارائه کرد. این مدل برای دستیابی به سرعت بالاتر از ۵۲ کیلومتر بر ساعت در طول یک ساعت ساخته شده است که نیازمند توان خروجی میانگین حدود ۴۰۰ وات است. یکی از موانع جدی در راستای ثبت رکورد جدید، مقاومت آیرودینامیکی بود، زیرا حدود ۹۰ درصد کل توان خروجی برای غلبه بر مقاومت هوایی که در مقابل دوچرخه سوار قرار دارد صرف می شود.
اما طراحی این دوچرخه برقی (http://shop.araxmtb.com/pmain/1294-1/%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c.aspx) به گونه ای است که از روبرو سطح کمی دارد و مقطع لوله ها نیز بهینه سازی شده است. بنابراین در عین حفظ تعادل دوچرخه در سرعت بالا، مقاومت در برابر هوا کاهش یافته است و بدین ترتیب تنه ای بهینه سازی شده به جهت ثبت رکورد جدید دارد. با در نظر گرفتن هدف اولیه برای ساخت دوچرخه و به منظور دستیابی به بهترین عملکرد در برابر مقاومت هوا، شکل نهایی دوچرخه تنها ۳/۷ کیلوگرم وزن دارد.
با در نظر گرفتن هدف اولیه برای ساخت دوچرخه و به منظور دستیابی به بهترین عملکرد در برابر مقاومت هوا، شکل نهایی دوچرخه تنها ۳/۷ کیلوگرم وزن دارد. با توجه به عملکرد جاده ای عالی، به همراه طراحی ویژه، یعنی سطح مقطع کم لوله ها و هندسه تهاجمی «TT»، این دوچرخه برای استفاده در مسیر رکورد، ایده آل است. آئین نامه UCI، استفاده از دنده، ترمز و قمقمه آب بیش از یک عدد را در تمام رشته های جاده ای ممنوع کرده است. در نتیجه،speedmax WHR دارای سطحی بسیار صاف تر است و تعداد اجزایی که در معرض باد بودند به شدت کاهش یافتند. نتیجه، طراحی متمرکز و تقلیل یافته ای بود که جای هیچ شکی را درباره هدف مورد نظر سازندگان دوچرخه باقی نمی گذارد.
بیشترین اصلاحات در هنگام ساخت speedmax WHR در مورد مثلث پشتی اعمال شد. جایی که اجزای آن به منظور دستیابی به کشش زنجیر مناسب، تا حد امکان به صورت افقی قرار گرفتند. عدم نیاز به وجود اهرمی برای تعویض کننده دنده، اجزای عقبی را کاملا متقارن کرده است. برای افزایش هر چه بیشتر مقاومت و بهبود استحکام این اجزا، آنها را در لایه ای از آلومینیوم هواپیمای grade ۷۰۷۵ قرار دادند. تنه کربنی مثلث پشتی به منظور دستیابی به مقطع عرضی لازم برای مسیر مسابقه از ۱۳۰ میلی متر به ۱۲۰ میلی متر کاهش یافته است.
از آنجا که برای مسیر رکورد ساعتی نیازی به ترمز وجود ندارد، امکان کاهش مقاومت برابر جریان هوا توسط speedmax WHR فراهم شده است. شکاف هایی که بخاطر سیستم ترمزگیری بر روی بدنه دوچرخه وجود دارند، با عدم نیاز به ترمزگیری، حذف شده و این امکان اتصالی روان به دوشاخ و توپی تنه را فراهم می کند. هر جزئی از دوچرخه speedmax WHR شرکت canyon کاملا آنالیز شده و کوچکترین جزئیات، اندازه گیری و تست شده است. با رکورد ۹۳۷/۵۲ کیلومتر، الکس داوست رکورد ساعتی را در مجتمع ملی دوچرخه سواری شهر منچستر افزایش داد.