shima_glk
01-06-2016, 02:06 PM
لینک های Nofollow فاکتور مثبت یا تخریب کننده در بهینه سازی سایت؟
لینک سازی همیشه در عرصه رقابت کسب و کارهای اینترنتی مهم بوده و نشانه قدرت و اعتماد به وب سایت است. لینک سازی نقش بزرگی در برندسازی و شهرت کسب و کار و نیز جذب بازدیدکنندگان بیشتر دارد. از زمان ضروری شدن لینک سازی در فرایند بهینه سازی سایت، بسیاری از شرکت های طراحی سایت و سئو به ارائه خدمات لینک سازی می پردازند.
لینک ها بر دو نوع هستند: دوفالو و نوفالو (DoFollow وNoFollow )
تفاوت این دو اینگونه است که لینک های دوفالو اجازه دنبال کردن لینک ها را به ربات های موتورهای جستجو داده و لینکهای نوفالو اجازه این دنبال نمودن لینکها را نداده و گویی مانعی بر سر راه ربات های موتورهای جستجو هستند.
بدون شک لینکهای دوفالو از سایت های مرتبط تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت دارد ولی همیشه بحث بر سر اهمیت و تاثیر لینک های نوفالو است. هر دو نوع این لینک ها به یک اندازه مهم هستند و تا زمانی که دیده شوند برای افزایش ترافیک و سئو مفید هستند.
اکنون بیشتر در مورد اهمیت لینک های نوفالو بدانیم:
لینکهای نوفالویی که از سایت های معروف با طراحی وب سایت معتبری کسب شده نه تنها باعث ایجاد آگاه سازی خدمات سایت شده بلکه سبب تعامل با مخطب می گردد. بنابراین با ساخت بیشتر لینک های نوفالو و استفاده آنها در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها و هرجای دیگر نتیجه آن را در سئو وب سایت مشاهده خواهید کرد.
1-تشویق بازدیدکنندگان به کلیک بر روی لینک: لینک ها باید به قدری وسوسه انگیز باشند که بازدیدکننده به محض دیدن آن بر رویش کلیک نماید، برای این منظور به استفاده از عنوان های گیرا و جذاب توصیه می گردد.
2-مخاطبین خود را افزایش دهید: با افزایش مخاطبین و تعامل با آنها، بازدید از لینکهای نوفالو خود را افزایش داده و حتی درخواست مطالعه بخش لینک شده را داشته باشید. در صورت تشخیص معتبر بودن محتوا توسط بازدیدکننده امکان اشتراک گذاری آن نیز وجود دارد.
3-اطمینان حاصل کردن از مرتبط بودن لینک ها: یکی از مهمترین جنبه های لینک های نوفالو مرتبط بودن محتوای آن است.
4-نگارش محتوای مرتبط: برای افزایش کلیک لینکها و کاهش نرخ bounce rate نیاز به محتوای مرتبط با عنوان لینک است. از عنوان های گمراه کننده لینکها بپرهیزید.
5-بهینه سازی صفحات ورودی: زمانی که بازدیدکننده با کلیک بر روی لینک وارد سایت شده و مشغول مطالعه محتوا است، با استفاده از لینک های داخلی به دیگر صفحات در مرحله ساخت سایت، سعی در نگه داشتن مخاطب در سایت نمایید.
خلاصه: عموما افراد بیشتر بر بهره گیری از لینک های دوفالو تکیه می کنند. اما هدف مفید بودن کسب لینک از دامنه های مرتبط، خواه دوفالو یا نوفالو، است. گوگل هرگز سایت هایی که لینکهای زیادی دارند را جریمه نخواهد کرد.
لینک سازی همیشه در عرصه رقابت کسب و کارهای اینترنتی مهم بوده و نشانه قدرت و اعتماد به وب سایت است. لینک سازی نقش بزرگی در برندسازی و شهرت کسب و کار و نیز جذب بازدیدکنندگان بیشتر دارد. از زمان ضروری شدن لینک سازی در فرایند بهینه سازی سایت، بسیاری از شرکت های طراحی سایت و سئو به ارائه خدمات لینک سازی می پردازند.
لینک ها بر دو نوع هستند: دوفالو و نوفالو (DoFollow وNoFollow )
تفاوت این دو اینگونه است که لینک های دوفالو اجازه دنبال کردن لینک ها را به ربات های موتورهای جستجو داده و لینکهای نوفالو اجازه این دنبال نمودن لینکها را نداده و گویی مانعی بر سر راه ربات های موتورهای جستجو هستند.
بدون شک لینکهای دوفالو از سایت های مرتبط تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت دارد ولی همیشه بحث بر سر اهمیت و تاثیر لینک های نوفالو است. هر دو نوع این لینک ها به یک اندازه مهم هستند و تا زمانی که دیده شوند برای افزایش ترافیک و سئو مفید هستند.
اکنون بیشتر در مورد اهمیت لینک های نوفالو بدانیم:
لینکهای نوفالویی که از سایت های معروف با طراحی وب سایت معتبری کسب شده نه تنها باعث ایجاد آگاه سازی خدمات سایت شده بلکه سبب تعامل با مخطب می گردد. بنابراین با ساخت بیشتر لینک های نوفالو و استفاده آنها در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها و هرجای دیگر نتیجه آن را در سئو وب سایت مشاهده خواهید کرد.
1-تشویق بازدیدکنندگان به کلیک بر روی لینک: لینک ها باید به قدری وسوسه انگیز باشند که بازدیدکننده به محض دیدن آن بر رویش کلیک نماید، برای این منظور به استفاده از عنوان های گیرا و جذاب توصیه می گردد.
2-مخاطبین خود را افزایش دهید: با افزایش مخاطبین و تعامل با آنها، بازدید از لینکهای نوفالو خود را افزایش داده و حتی درخواست مطالعه بخش لینک شده را داشته باشید. در صورت تشخیص معتبر بودن محتوا توسط بازدیدکننده امکان اشتراک گذاری آن نیز وجود دارد.
3-اطمینان حاصل کردن از مرتبط بودن لینک ها: یکی از مهمترین جنبه های لینک های نوفالو مرتبط بودن محتوای آن است.
4-نگارش محتوای مرتبط: برای افزایش کلیک لینکها و کاهش نرخ bounce rate نیاز به محتوای مرتبط با عنوان لینک است. از عنوان های گمراه کننده لینکها بپرهیزید.
5-بهینه سازی صفحات ورودی: زمانی که بازدیدکننده با کلیک بر روی لینک وارد سایت شده و مشغول مطالعه محتوا است، با استفاده از لینک های داخلی به دیگر صفحات در مرحله ساخت سایت، سعی در نگه داشتن مخاطب در سایت نمایید.
خلاصه: عموما افراد بیشتر بر بهره گیری از لینک های دوفالو تکیه می کنند. اما هدف مفید بودن کسب لینک از دامنه های مرتبط، خواه دوفالو یا نوفالو، است. گوگل هرگز سایت هایی که لینکهای زیادی دارند را جریمه نخواهد کرد.