sunyboy
08-29-2015, 11:00 AM
به گزارش خبرگزاری مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، از دید بسیاری از کارشناسان، هواپیمایی که برای برخاستن از زمین یا فرود آمدن نیازی به باند نداشته باشد، سیستم پروازی کم هزینه و ایده آل به شمار می آید.
اکنون برای تحقق این ایده، پروژه ای موسوم به نشست و برخاست عمودی (VTOL) مطرح شده است.
به تازگی مهندسان و طراحان شرکت XTI در دنور آمریکا طرح پیشرفته و تقریبا نهایی شده هواپیمای کوچکی را ارایه کرده اند که بر روی بالها و بدنه اصلی آن ملخهایی تعبیه شده که امکان نشست و برخاست عمودی مانند بالگرد را فراهم می کنند.
کارشناسان از این سیستم پروازی ۵ نفره که توسط یک خلبان هدایت می شود به عنوان تازه ترین حلقه زنجیر تکامل سیستمهای پروازی یاد می کنند.
این هواپیمای جدید TriFan ۶۰۰ نام داشته و با هر بار سوخت گیری تا ۱۹۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.
حداکثر سرعت این سیستم پروازی حدود ۶۴۰ کیومتر بر ساعت است و جالب اینکه توانایی پرواز تا ارتفاع ۹ هزار متری را هم دارد.
هواپیمای TriFan ۶۰۰ با استفاده از ملخها طی ۹۰ ثانیه به ارتفاع مناسب از زمین رسیده و سپس با تغییر زاویه دو ملخ آن و قرارگرفتن در وضعیت عمود با زمین، سیستم پیش رانش هواپیما آماده به کار می شود.
همچنین با بسته شدن در مخصوصی در قسمت داخلی سقف هواپیما ملخ سوم از کار افتاده و وجود آن هیچ تاثیری بر ساختار آیرودینامیک TriFan ۶۰۰ نخواهد داشت.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif
اکنون برای تحقق این ایده، پروژه ای موسوم به نشست و برخاست عمودی (VTOL) مطرح شده است.
به تازگی مهندسان و طراحان شرکت XTI در دنور آمریکا طرح پیشرفته و تقریبا نهایی شده هواپیمای کوچکی را ارایه کرده اند که بر روی بالها و بدنه اصلی آن ملخهایی تعبیه شده که امکان نشست و برخاست عمودی مانند بالگرد را فراهم می کنند.
کارشناسان از این سیستم پروازی ۵ نفره که توسط یک خلبان هدایت می شود به عنوان تازه ترین حلقه زنجیر تکامل سیستمهای پروازی یاد می کنند.
این هواپیمای جدید TriFan ۶۰۰ نام داشته و با هر بار سوخت گیری تا ۱۹۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.
حداکثر سرعت این سیستم پروازی حدود ۶۴۰ کیومتر بر ساعت است و جالب اینکه توانایی پرواز تا ارتفاع ۹ هزار متری را هم دارد.
هواپیمای TriFan ۶۰۰ با استفاده از ملخها طی ۹۰ ثانیه به ارتفاع مناسب از زمین رسیده و سپس با تغییر زاویه دو ملخ آن و قرارگرفتن در وضعیت عمود با زمین، سیستم پیش رانش هواپیما آماده به کار می شود.
همچنین با بسته شدن در مخصوصی در قسمت داخلی سقف هواپیما ملخ سوم از کار افتاده و وجود آن هیچ تاثیری بر ساختار آیرودینامیک TriFan ۶۰۰ نخواهد داشت.
http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif