PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دشت‌های استان بوشهر با بیلان منفی و کسری مخزن روبرو هستند



sunyboy
04-15-2015, 12:40 PM
به گزارش  خبرنگار مهر، شاپور رجایی صبح چهارشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر اظهار داشت: به علت کاهش میزان بارندگی‌ها در استان بوشهر در سال گذشته، با کمبود منابع آبی در استان بوشهر روبرو هستیم.
وی به کاهش ۴۷ تا ۵۰ درصدی بارندگی در استان بوشهر طی سال زراعی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این در حالی است که در سطح کشور شاهد کاهش ۱۷ درصدی بارندگی هستیم و استان بوشهر در زمینه کاهش بارندگی‌ها رتبه دوم کشور را دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر نامنظم‌بودن بارندگی‌ها را به عنوان عاملی برای تشدید اثرات خشکسالی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته دو تا سه ماه پیاپی بدون بارندگی داشتیم که کشت دیم را در استان تحت تاثیر قرار داد.
آورد آب‌های سطحی استان بوشهر ۹۰ درصد کاهش یافت
وی از کاهش ۹۷ درصدی آورد در رودخانه باهوش اهرم خبر داد و بیان داشت: در رودخانه شاپور ۸۶ درصد و در رودخانه دالکی هم ۸۰ درصد کاهش آورد را شاهد بوده‌ایم.
رجایی به بیلان منفی در همه دشت‌های استان بوشهر اشاره کرد و گفت: سه رودخانه اصلی استان بوشهر با کاهش شدید آورد روبرو بوده است و این موضوع سبب شده تا دشت‌ها در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند.
وی بر لزوم اصلاح شیوه‌های آبیاری و استفاده از روش های نوین تاکید کرد و اظهار داشت: باید کشت‌های زراعی آبی محدود شود و کشت‌های متراکم و توسعه کشت گلخانه‌ای با جدیت دنبال شود.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif