رجیستری چیست ...؟
رجیستری پایگاه داده ای است با پیکر درختی که در آن اطلاعات مربوط به کامپیوتر ، کاربران ، ابزار جانبی متصل به کامپیوتر و نوع سیستم عامل آن.
برای وارد شدن به رجیستری باید ابتدا به منوی Start رفته و سپس گزینه ی Run را انتخاب کنید و در کادر مربوط به آن عبارت RegEdit را تایپ کنید و گلید enter را فشار دهید .
در رجیستری واژه هایی وجود دارد که شما باید آنها را بدانید :

1- کلید :
شاخه هایی که در سمت چپ پنجره ظاهر شده اند را کلید میگویند که یک کلید میتواند حاوی چند زیر شاخه باشد به عنوان مثال زیر کلید Software یکی از زیر کلید های کلید Hkey_Current_user میباشد .

2- داده یا متغیر :
به رشته ای از اطلاعات که در ناحیه سمت راست پنجره قرار میگیرد و محتویات کلید جاری را مشخص میکند داده یا متغیر میگویند یک داده از سه قسمت تشکیل میشوند : نام ، نوع داده یا متغیر و خود داده.

منوی start را سریع تر کنید

در منوی start زیر منوها پس از 400 میلی ثانیه ظاهر میشود که برای کاربرن حرفه ای ممکن است چند ثانیه طول بکشد شما میتوانید این زیر منوها را به سرعت برق ظاهر کنید آن هم با رفتن به سراغ کلید زیر ( البته قبلا از این کار یادم رفت بهتون بگم که باید از منوی start گزینه run را انتخاب کرده و سپس کلمه regedit را در آن وارد و ok را بزنید و حالا شما در رچیستری ویندوز هستید ) کلید زیر را در رجیستری پیدا کنید :
HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP
در این جا فقره ی MENU SHOW DELAY را پیدا کنید مقدار این متغیر طول تاخیر منو را بر حسب میلی ثانیه از 0 تا 999 نشان میدهد که میتوانید با دادن مقدار 1 به آن سرعت آن را بسیار بسیار سریع کنید تا در نیم سوت زیر منوها ظاهر شوند

_________________


گردآورنده:طه-Borna66