خبرگزاری : مدیرکل بودجه سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور گفت: با احداث 247 پروژه، سرانه فضای آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور به 2 متر مربع افزایش می‌یابد.


به گزارش اخبار پیام نور ( ) : لرستان، رفعت الله جلیلی با بیان این مطلب گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های امسال تعداد دانشجویان پیام نور در کشور به بیش از یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور بیش از ۵۰۵ مرکز پیام نورفعالیت آموزشی دارند، متذکر شد: طی ۲ سال اخیر ۲۴۷ پروژه عمرانی نیمه تمام در حال احداث داریم، همچنین در سال جدید دولت از محل تملک و دارایی ۴۹ میلیارد تومان برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته و تا کنون بیش از ۵۲ درصد اعتبار آن جذب شده است.
مدیر کل بودجه سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه از محل درآمدهای اختصاصی ۲۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی صرفه جویی شده است، افزود: بخشی از کمبودهای این دانشگاه از طریق وام پیگیری شده و قرار است ۳۰ میلیارد تومان از سوی بانک ملت به دانشگاه پیام نور اختصاص داده شود که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان وام جذب و در کلیه استانها توزیع شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم دانشجو و تعداد مراکز افزایش یافته، دانشگاه پیام نور با کمبود فضای آموزشی مواجه است و ضرورت دارد از طریق کمکهای مردمی و استانداریها جهت جبران این کمبودها پیگیری لازم انجام شود.
جلیلی یادآور شد : در سفرهای هیات دولت به استانها، اعتبارات قابل توجهی برای دانشگاه پیام نور لحاظ شده و این دانشگاه باید از همه جهت مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.
مدیر کل بودجه وتشکیلات سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با اشاره به سرانه آموزشی در این دانشگاه گفت: سرانه آموزشی برای دانشگاههای دولتی سنتی طی۲ سال اخیر برای هر دانشجو بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده اما متاسفانه دانشگاه پیام نور را در سرانه این اعتبارات قرار نداده‌اند.
وی با بیان اینکه تلاش شده اعتبارات پیام نور به صورت سرانه‌ای لحاظ شود، افزود: سال گذشته رییس جمهور دستورات لازم را در این رابطه به معاونت نظارت و راهبردی صادر کرد و امید می رود سال ۸۹ بتوانیم این مهم را عملی و با اجرای این امر بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه پیام نور مرتفع شود.
وی به کمبود فضاهای آموزشی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا ۲ سال گذشته فضای آموزشی برای هر دانشجو ۵ دهم متر مربع بوده که با احداث ۲۴۷ پروژه این مقدار به ۲ متر مربع خواهد رسید .
جلیلی در خاتمه با بیان اینکه فضای آموزشی استاندارد در دانشگاههای دیگر بیش از۲۰ متر مربع است، تصریح کرد : اگر اعتبارات قابل توجهی به دانشگاه پیام نور اختصاص داده شود تلاش خواهیم کرد سرانه فضای آموزشی را با در نظر گرفتن فضای فرهنگی و تربیت بدنی برای هر دانشجو به ۸ متر مربع برسانیم.