محمود فکری در گفتگو با خبرنگار مهر با مطلوب خواندن وضعیت تیم استقلال گفت: پس از شکستی که مقابل فولاد خوزستان داشتیم در طول هفته بازیکنان تمرینات خوبی را انجام داده و آماده هستند تا روز جمعه به مصاف تیم ذوب آهن بروند.
وی ذوب آهن را یک تیم خوب توصیف کرد و افزود: تیم ذوب آهن در هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده و این نشان دهنده آن است که این تیم از یک مربی قابل قول به نام یحیی گل‌محمدی سود می‌برد که توانسته  یک تیم بسیار خوب را روانه میدان کرده و در مجموع این تیم نشان داده که در تمامی سطوح از مدیریت تا بازیکنان همگی همدل هستند و تمام تلاششان را می کنند تا بتوانند در هفته های پایانی دیدارهایشان را با موفقیت پشت سر بگذارند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا استقلال هنوز هم شانس قهرمانی در پایان این فصل را دارد گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم شانسمان کم شده است و باید تلاش کنیم و منتظر اتفاقاتی باشیم که در فوتبال رخ می دهد اما بدنبال این هستیم تا بتوانیم حتما سهمیه آسیا را برای فصل آینده بگیریم تا بتوانیم حضوری مجدد در لیگ قهرمانان داشته باشیم.
مربی استقلال در خصوص برنامه نود به تندی صحبت کرد و گفت: متاسفانه فوتبال ما به روزی افتاده است که عادل فردوسی پور با برنامه اش برای ما فوتبال ما تعیین می کند. به اعتقاد من فدراسیون فوتبال هیچ کاره است و این برنامه 90 است که بازیکن محروم می کند، تشویق می کند، محرومیت را کم می کند و حتی در حضور رئیس فدراسیون فوتبال برای سرمربی نیز تعیین تکلیف می کند. اگر قرار است همه کارهای فوتبال ما در برنامه 90 انجام شود  دیگر نیازی به فدارسیون فوتبال در کشور ما نیست.
وی در پایان و در پاسخ به این سئوال که ایا حضور برانکو و استعفای درخشان می تواند پرسپولیس را از شرایط کنونی نجات دهد، گفت: ما نمی توانیم در امور این تیم دخالت کنیم اگر چه آنها همیشه در کارهای استقلال دخالت می کنند اما امیدوارم هر کسی که به عنوان سرمربی در  پرسپولیس کارش را آغاز می کند با توجه به نتایج بدی که پرسپولیس در طول این فصل گرفته بتواند این تیم را از شرایط کنونی خارج کند.