طراحی پکیج یکی از رایج ترین نیازهای جامعه است که امروزه به یکی از مهم ترین شاخه های طراحی تبدیل شده است. داشتن یک بسته بندی مشتری پسند با طرح های جدید از خواسته های صاحبان هر کمپانی می باشد. سایت در اینجا ۳ نکته مهم و اساسی در مورد طراحی پکیج در اختیار شما قرار داده است که با دانستن آن ها هرگز در این زمینه شکست نخواهید خورد.










1. کاغذ یا لفاف پکیج باید روشن و شاد باشد

ممکن است بگویید این یک امر واضح و بدیهی است. اما سعی کنید طرح پکیج را زنده، با روح و شاد طراحی کنید. طرح باید در هنگام چاپ برجسته و چشم گیر باشد. تصور کنید اگر این محصول پس از آماده شدن در راهروی یک فروشگاه قرار داده شود آیا تا آخر روز همان جا باقی می ماند؟ در طراحی از رنگ های شاد استفاده کنید که به خوبی با هم ترکیب شده و یک هارمونی خوب ایجاد کنند. از تصاویری استفاده کنید که یک حس آشنا و دوست داشتنی در بیننده ایجاد کند چیزی برای گفتن در مورد محصول درون آن داشته باشند. ممکن است لازم باشد از متن هم استفاده کنید، مگر اینکه کاربر قبلا با محصول آشنایی داشته باشد. اگر جهت طراحی پکیج عمودی است، به یاد داشته باشید که از تصاویری با مقیاس عمودی بزرگ استفاده کنید.از سوی دیگر از تصاویر با حالت landscape برای طرح هایی استفاده کنید که به صورت افقی طراحی شده اند.






2. نما یک عامل تعیین کننده

طراحی پکیج یک پروژه بصری است، بنابراین باید تا حد امکان از نظر بصری زیبا و ظریف باشد. در زمینه های هنرهای بصری یک نمای خوب و زیبا یعنی بردن نیمی از جنگ. همیشه بهتر است قبل از شروع طراحی پکیج در مورد طرح نهایی با مشتری صحبت کنید. طرح شما باید چشم گیر باشد، اما در عین حال هنگامی که محصول درون یک جعبه یا محفظه دیگر قرار می گیرد باید جای کمتری اشغال کند. اگر چه این کار برای شما که طراحی لیبل انجام می دهید یک عادت دیرینه است، اما یکی از نشانه های حرفه ای بودن شما نیز هست. این نشان می دهد که انجام این کار را بیش از انجام مسئولیت های خود دوست دارید، در نتیجه مشتری نیز کار کردن با چنین طراحی را دوست دارد. در مورد سایر جزییات مثل جنس مقوا، کاورهای تلفن همراه و کیفیت پلاستیک بکار رفته در ساخت پکیج نیز با مشتری تبادل نظر کنید.





3. آن را تا حد امکان حرفه ای طراحی کنید

شما باید مطمئن باشید که سرویس های پترن طراحی شما تا حد امکان حرفه ای هستند. این شامل نمای طرح نیز می شود. بازخوردهای مشتری را دنبال کنید و بازخوردهای خود را نیز برای آنها ارسال نمایید. اگر این رابطه حرفه ای تداوم داشته باشد باعث جلب اطمینان مشتری به حرفه ای بودن شما می شود.

امیدوارم این نکات بتواند تا حد امکان شما را در طراحی یک پکیج تاثیر گذار، جذاب و مشتری پسند یاری رساند.