با کمی خلاقیت توی کسب و کار، می‌تونید همه روش‌های معمول تبلیغات رو دور بزنید و موفق بشید. از پخش تراکت گرفته تا طراحی پوستر و تیزر … خب همه این راه‌ها رو بقیه همکارها و رقبای شما هم بلدند.

بیایید با هم به شیوه کار پرفروش‌ترین برند لباس دنیا نگاه کنیم. مارک “Zara” همه رقبای بزرگ‌ش رو پشت سر گذاشته. ۱۱۰ هزار کارمند در سراسر دنیا برای این کارخونه بزرگ کار می‌کنند تا سالانه ۱۷میلیارد دلار درآمد کسب کنند. اما هیچ‌وقت آگهی تبلیغاتی از این مارک توی تلوزیون، زمین‌های فوتبال یا روی در و دیوار دیدید؟

این برند اسپانیایی عنوان پرفروش‌ترین برند لباس رو از اعتمادش به مشتری‌ها به دست آورد. همه فروشنده‌های “زارا” نظر مشتری‌ها رو درباره راحتی، دوخت و جنس پارچه لباس‌ها جمع‌آوری می‌کنند و به کارخونه انتقال می‌دن. کارخونه هم این نظرات رو روی لباس‌های بعدی اعمال می‌کنه. در نتیجه لباس‌هایی با نظر مردم و برای مردم تولید می‌شه.

این برند تا به حال یک دلار هم خرج تبلیغات مرسوم نکرده و به جاش بهترین مغازه‌ها رو تو خیابون‌های لوکس برای فروش لباس‌هاش می‌خره و ویترین خلاقانه‌ای می‌چینه.

کاری که “زارا” کرده پیچیدگی‌های خودش رو داره و شاید روزی که این ایده به سر یکی از مدیرانش زد، همه فریاد کشیدن که: «نه بدون تبلیغ غیرممکنه». اما این کارخونه ثابت کرد فقط کافیه یه کسب و کار راه بندازی و به جای چیزی که همه می‌تونن ازش استفاده کنن، یه راه تازه رو انتخاب کنی.

زارا با کمی شجاعت، خلاقیت و اعتماد راه تازه‌ای ساخت و مزد این خلاقیت رو هم گرفت. شاید راه جالب بعدی، راهی باشه که شما برای معرفی و موفقیت کسب و کارتون درست می‌کنید.