گروه طنز- پیامک نوروزی نماینده مردم بجنورد در مجلس به استاندار خراسان شمالی که روز گذشته در روزنامه قانون منتشر شد بیش از هر چیز نشان‌دهنده صمیمیت و رفاقت میان مسئولان دلسوز کشور است. موسی‌الرضا ثروتی در این پیامک خطاب به احمدی بیغش نوشت:«خاک بر سرت با این بی‌تدبیری، وزارت کشور می‌گوید من ابلاغ نکرده‌ام، وای به حالت!»



برداشت اول

همانطور که از لحن این پیامک پیداست، رفاقت دیرینه عضو دولت و عضو مهمی از مردم باعث شده چارچوب‌های رسمی و بوروکراسی زمان‌بر از میان برداشته شده و دوستان به جای قربان صدقه رفتن یکدیگر صاف بروند سر اصل مطلب. منتها چون برای رسیدن به سر اصل مطلب و راه‌‌انداختن کار مردم عجله داشتند در بین راه احمدی‌بیغش افتاده روی زمین و سرش خاکی شده. ثروتی به جای اینکه سکوت اختیار کند تا استاندار مورد تمسخر دوستان و آشنایان قرار بگیرد، اشاره می‌کند:«خاک بر سرته، تمیزش نکنی وای به حالت، رسوات می‌کنم من... وای به حالت، رسوات می‌کنم من.»



برداشت دوم
این دو عضو مهم دولت و مردم از قدیم‌الایام با هم شوخی داشتند و بنا را گذاشته بودند بر استفاده صحیح از صنایع غیرادبی؛ منتها چون «خاک بر سرت با این بی‌تدبیری...» تنها پیامک قابل چاپ بوده و به عبارتی مودبانه‌تر از سایر پیامک‌ها بوده رونمایی شده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته. گفته می‌شود ثروتی در تلافی، برخی از پیامک‌هایی که از احمدی‌بیغش دریافت کرده بود را برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اما رسانه‌ها پاسخ دادند: بیخیال داداش، فکر کردی اینجا کجاست؟



برداشت سوم
برداشت سوم این است که عضو مهم مردم به عضو مهم دولت فحاشی کرده باشد!




دیالوگ کاملن بی‌ربط


اولی: چطوری کچل؟
دومی: شما؟
اولی: ببند بابا، فلانی‌ام.
دومی: تویی داداش؟ خاک بر سرت با این شوخی‌هات، ترسیدم.
اولی: فکر کردی لو رفتی، نه؟ لابد گفتی کیه که منو با اسم کوچیک صدا زده! هه هه هه




احسان پیربرناش
پایگاه خبری رسانه قانون