بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

موضوع: داریوش فرهنگ: «همه خانواده من» سلطان و شبان مدرن است

  1. #1
    javad jan آواتار ها
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی

    توجه داریوش فرهنگ: «همه خانواده من» سلطان و شبان مدرن است

    این کارگردان که از 30 سال پیش تجربه موفق سریال سلطان و شبان را دارد معتقد است: «مخاطبان با آن سریال ارتباط خوبی برقرار کردند و احساس می‌کنم همه خانواده من، سلطان و شبان مدرن‌تر و جدیدتری است.»


    کاشان خاطره‌های بسیاری را در خود جای داده است اما این شهر خاطره انگیز با معماری زیبای تاریخی گذشته از این‌که گزینه خوبی برای سفر است می‌تواند بسترهای فرهنگی مناسبی هم ایجاد کند. از جمله این‌که می‌توان با استفاده از معماری این شهر آثار نمایشی خوبی را تولید کرد مانند سریال همه خانواده من.

    یک روز زمستانی مهمان اهالی این سریال در کاشان بودیم تا روند تولید را از نزدیک شاهد باشیم. ساعت حرکت از تهران 8 صبح بود. حوالی ظهر بود که به کاشان رسیدیم و نخستین مقصدمان باغ فین بود. باغی که فقط یک باغ نیست بلکه بخش مهمی از تاریخ کشورمان را در خود جای داده است و نامش با نام بزرگمردی همچون امیرکبیر گره خورده است.

    گروه دوم مشغول تصویربرداری سکانسی هستند که کاوه خداشناس در آن بازی دارد، دختر جوانی که در پارک نقاشی می‌کشد از طرف یکی از عوامل گروه دعوت می‌شود تا در این صحنه مشغول نقاشی کشیدن شود و تصویر زیبایی از نقاشی‌هایش در اثر مورد استفاده قرار بگیرد. پس از تصویربرداری این سکانس کار گروه در باغ فین به پایان می‌رسد.

    با احمد زالی تهیه کننده سریال به گفت‌و‌گو نشستیم. او می‌گوید:‌ «در این سریال تصاویر ناب وتازه‌ای را از کاشان نشان دادیم. اصلی‌ترین لوکیشن ما که حدود نیمی از سریال در آن می‌گذرد خانه منوچهری است». زالی با اشاره به این‌که داریوش فرهنگ به سادگی از هر پلانی نمی‌گذرد، می‌افزاید: «سریال همه خانواده من کاری با هویت ایرانی است که در فضای نوروز و مطابق با سنت‌های آن می‌گذرد.»

    زالی تصریح می‌کند: «ما تلاش کردیم کار را از مرکز خارج کنیم و خواستیم در یک شهر سنتی سریال را بسازیم تا از معماری و فضاهای آن بهره کامل ببریم. درکاشان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردیم مثلاً گلاب‌گیری یا معماری‌ها و ... حتی علی رغم این‌که می‌توانستیم برخی پلان‌ها را در تهران بگیریم اما کل کار را در کاشان ضبط کردیم.»

    خانه طباطبایی‌ها مقصد بعدی ما بعد از صرف ناهار بود. گروه به کارگردانی داریوش فرهنگ مشغول تصویربرداری سکانسی در مطبخ با بازی فریده سپاه منصور هستند. هدی زین العابدین و افسانه ناصری هم آماده می‌شوند تا پس از این پلان به او بپیوندند.




    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




  2. #2
    javad jan آواتار ها
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    هدی زین العابدین این‌گونه از نقش‌اش می‌گوید: «من نقش شاپرک را بازی می‌کنم. شاپرک نوه لطف‌الله خان (با بازی فرهاد آییش) دختری است که سعی دارد فضای خانواده را آرام کند. هر جایی که شاپرک هست پدربزرگش احساس آرامش بیشتری دارد.»

    او می‌افزاید: «بسیار خوش شانس بودم که توانستم در سریال کارگردان خوبی مانند آقای فرهنگ کار کنم اگر چه کار سختی است اما سختی‌ها را پذیرفتم».

    داریوش فرهنگ با حساسیت خاص خودش کار را پیش می‌برد و گروه همچنان مشغول تصویربرداری این سکانس هستند.

    ما هم به سراغ کاوه خداشناس می‌رویم که در گوشه‌ای از حیاط زیبای خانه طباطبایی‌ها استراحت می‌کند. او که تجربه همکاری با فرهنگ را در تئاتر گالیله دارد، درباره نقش‌اش می‌گوید: «داستان مربوط به دو خانواده گلابچیان و فرشچیان است و من نقش نوه خانواده گلابچیان را ایفا می‌کنم.»
    کار افسانه ناصری در این سکانس به پایان رسیده و فرصتی دست می‌دهد تا با او گفت‌و‌گو کنیم. او نقشش را چندان سخت و پیچیده نمی‌داند و می‌گوید: «نقشم یک زن سنتی است که شخصیت ملموسی دارد و یک مادر است.» ناصری درباره این‌که برای بانوانی در این سن نقش‌های تکراری نوشته می‌شود، می‌گوید: «در این سن طبیعی است که نقش مادر بازی کنم. برای بازیگران جوان هم این اتفاق می‌افتد.»

    پس از تصویربرداری این سکان تقریباً طولانی، با داریوش فرهنگ به گفت‌و‌گو نشستیم.
    او که از 30 سال پیش تجربه موفق سریال سلطان و شبان را دارد معتقد است: «مخاطبان با آن سریال ارتباط خوبی برقرار کردند و احساس می‌کنم همه خانواده من، سلطان و شبان مدرن‌تر و جدیدتری است.»

    فرهنگ می‌گوید: «این سریال درباره حفظ میراث فرهنگی، هنری و ملی است. برای حفظ و حراست از این گنجینه باید از عنصر زیبایی استفاده کرد و من هم تلاش کردم آن را در تمام بخش‌ها به کار بگیرم.»


    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




  3. #3
    javad jan آواتار ها
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    کارگردان همه خانواده من تصریح می‌کند: «همه گروه احساس می‌کنند در حال انجام بهترین کارشان هستند و به همین دلیل تلاش زیادی می‌کنند. این سریال روایتی است از من بر اساس نوشته دو نویسنده جوان به نام جشن تولد که آن را بازنویسی کردم. مفهوم عمیق‌تر و والاتر همه خانواده من یا همان ملک و عمارت تاریخی که از آن صحبت می‌شود همان ایران است.»
    گروه برای دقایقی استراحت می‌کنند. فریده سپاه منصور را می‌بینم که کارش در این سکانس به پایان رسیده است. از او درباره نقشش می‌پرسم که ترجیح می‌دهد تا زمان پخش سخن نگوید، او می‌گوید: «من تجربه کار مناسبتی دارم اما مایلم کار ما لبخندی را بر لب مخاطبان ما بنشاند.»



    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •