حوادث : رييس پليس فتاي استان اردبيل از دستگيري افرادي که با نسب نرم افزار جاسوسي در سيستم رايانه خود و ارسال رايانامه تبليغاتي به افراد اقدام به کلاهبرداري از آنان کرده بودند، خبرداد.

به گزارش سرويس ?حوادث? خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ اميني در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي شکايت زني ساکن تهران مبني بر اين که از حساب وي مبلغي به صورت اينترنتي برداشته و صرف خريد اينترنتي شده، بررسي پرونده در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

اميني ادامه داد: تحقيقات گسترده در خصوص پرونده آغاز شد و پس از استعلام هاي بانکي و تحقيقات پليسي سرانجام متهم که ساکن شهر اردبيل بود، شناسايي و دستگير شد.

وي با بيان اينکه متهم پس از دستگيري ابتدا منکر جرم خود شد، گفت: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي خود اعتراف کرد و شرح داد که رمز کارت شارژها را از فردي که ساکن رشت است و نسبت خانوادگي با وي دارد خريداري کرده است.

رييس پليس فتاي استان اردبيل ادامه داد: ماموران براي تکميل تحقيقات خود و شناسايي متهم دوم راهي شهرستان رشت شدند و متهم دوم را دستگير کردند که وي پس از دستگيري و انتقال به مقر انتظامي در بازجويي ها معترف شد که با استفاده از نرم افزاري جاسوسي اقدام به سرقت اطلاعات افراد کرده و اين نرم افزار را از فردي که ساکن يکي از کشورهاي خارجي است تهيه و با کمک اين نرم افزار فايل هاي تبليغاتي يا متن هاي همکاري براي اشخاص از طريق پست الکترونيکي ارسال کرده و بعد از رويت اين برنامه توسط قربانيان کليه عمليات هاي انجام شده رايانه کاربران برايش ارسال شد و از اين طريق اقدام به خريدهاي اينترنتي کرد.

اميني به شهروندان هشدار داد هيچ گاه پست الکترونيکي افراد و شرکت هاي ناشناس را رويت نکنند چراکه ممکن است دامي براي به سرقت بردن اطلاعات بانکي آنان باشد.