یوتیوب (YouTube) یکی از مهم‌ترین سایت‌های وب ۲ و معروف‌ترین سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو است که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را در اینترنت آغاز کرده است. طی این سال ها، یوتیوب به منظور فراهم کردن محیطی کاربرپسند، بارها طراحی وب سایت خود را تغییر داده است.
ظاهر امر چنین به نظر می رسد یوتیوب که اکنون گوگل مالیکت آنرا بر عهده دارد، در حال آزمایش طراحی جدیدی است.

علاقه مندان می توانند جهت مشاهده این طراحی جدید به صفحه در نظر گرفته شده برای آن مراجعه نمایند.

همانگونه که مشاهده می شود در طراحی جدید از رنگ های تیره و مشکی بیشتر استفاده شده است. در کنار استفاده از این زمینه تیره، استفاده از Thumbnails های بزرگتر نیز به نمایش بهتر کلیپ های ویدیویی کمک خواهد کرد.
همانگونه که در تصویر زیر نیز مشخص است، یوتیوب در طراحی جدید خود توجه ویژه ای به کانل ها (Chanel) و اطلاعات مربوط به آنها داشته است.

به گزارش سایت وین بتا، از این پس کاربران می توانند در هنگام بارگزاری یک کلیپ ویدیویی در کانال خود انتخاب های بسیار بیشتری را داشته باشند. همچنین با افزوده شدن زبانه جدید شبکه های اجتماعی (Social Tab) می توان اطلاعات کانال مربوط را در دیگر سایت ها نیز دنبال کرد.
هرچند زمان دقیق اعمال این تغییرات هنوز مشخص نشده است اما یوتیوب اعلام کرده است مشتاقانه خواهان دریافت نظرات و پیشنهادات اعضای خود در رابطه با این طراحی جدید است.

تغییر در طراحی سایت یوتیوب پس از آن رخ می دهد که گوگل اخیراً طراحی بسیاری از سرویس های خود را تغییر داده است که بیشتر آنها الهام گرفته از طراحی سایت گوگل پلاس می باشند.