با انعقاد قرارداد بين همراه اول و اپراتورهاي Belgacom و Vodafone، نخستين اپراتور بلژيکي و دومين اپراتور ترک نيز به شبكه رومينگ اعتباري همراه اول پيوستند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ايستنا) از روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران، با قرارداد منعقد شده ميان همراه اول و اپراتورهاي Belgacom و Vodafone، مشتركان اعتباري همراه اول مي‌توانند از سيم کارت خود در شبکه اين دو اپراتور در کشورهاي بلژيک و ترکيه استفاده كنند.

بر اساس اين گزارش پس از 17 اپراتور از كشورهاي عربستان، عراق، ترکيه، سوريه، پاكستان، امارات متحده عربي، افغانستان، آذربايجان، اسلووني، روسيه و قطر؛ Belgacom و Vodafone به ترتيب هجدهمين و نوزدهمين اپراتور خارجي هستند كه همراه اول جهت برقراري سرويس رومينگ سيم‌كارت‌هاي اعتباري با آن‌ها قرارداد همكاري منعقد مي‌كند.

همراه اول توصيه كرده است با توجه به اينكه شارژينگ سيم‌كارت‌هاي اعتباري بصورت آنلاين انجام مي‌شود، ‌مشتركان به منظور مديريت بهتر هزينه‌هاي رومينگ بين‌الملل، در سفرهاي خارجي از اين سيم‌كارت‌ها استفاده كنند.

همراه اول هم اكنون با 266 اپراتور در 110 كشور قرارداد رومينگ بين‌الملل دارد كه همگي بطور مستقيم و بدون واسطه منعقد شده‌اند.