مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان گفت: تجهيزات خريداري شده شبكه اپراتور همراه اول از جمله آنتن‌هاي bts در اين استان مبتني بر جديدترين نسل تلفن همراه يعني نسل چهارم است.

نسل چهارم استاندارد‌هاي شبكه‌هاي سلولي (شبكه‌هاي تلفن همراه) جانشيني براي نسل سوم (3g) و نسل دوم (2g) اين استانداردها است. در نسل چهارم، براي ارتباطات در حال حركت مانند استفاده در قطار يا خودرو حداكثر سرعت 100 مگابيت در ثانيه و براي ارتباطات ثابت و بدون جابه‌جايي مانند كاربران پياده رو يا ساكن، يك گيگابيت در ثانيه است.

سيدفاضل زماني در گفت‌وگو با ايرنا افزود: خريد سيستم‌هاي سخت‌افزاري مربوط به شبكه تلفن همراه استان كه در چند ماه اخير صورت گرفته مبتني بر نسل چهار با امكان پاسخگويي به نسل 75/2 است.

وي با اشاره به اينكه بعد از نسل 75/2 تلفن همراه كه قادر به انتقال ديتا و اتصال به اينترنت است نسل‌هاي سه و چهار تلفن همراه در دنيا عرضه شده است، تصريح كرد: با فعاليت اپراتور سوم در ايران نسل سه تلفن همراه نيز وارد كشور مي‌شود. زماني خريد تجهيزات مبتني بر نسل چهاررا به دليل نگاه به آينده دانست و گفت: پيش‌بيني شده است تا يكسال آينده تجهيزات سخت‌افزاري بسيار مهم تلفن همراه ما به نسل چهار منتقل شود.

وي با اشاره به اينكه 400 سايت تلفن همراه bts در سال جاري در استان نصب شده است، افزود: تعدادي از اين تجهيزات مبتني بر نسل چهار تلفن همراه است.