واحد مرکزی خبر :

در پایتخت اندونزی مرکزی وجود دارد که علاقه مندان به جواهرآلات و سنگ های قیمتی حتما باید از ان بازدید کنند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مرکز جواهرات جاکارتا فروشگاه چهار طبقه ای است که به طور انحصاری سنگ های قیمتی می فروشد.

این فروشگاه که در منطقه راوا بِنینگ قرار گرفته ابتدا در سال 1980 فعالیت خود را اغاز کرد و اکنون به مرکز فعالیت هفتصد و پنجاه تاجر تبدیل شده است که معتقدند این بزرگترین مرکز فروش جواهرات در اسیا است. چَمامی عزیز، تاجری قدیمی، بر این باور است که جواهرات اندونزی نسبت به زینت الات وارداتی مزایایی دارند.

به گفته او سنگ های قیمتی اندونزی تنوع پنج تا هفت رنگ را نشان می دهند اما در جواهرات وارداتی فقط سه رنگ به خوبی دیده می شود.

اندونزی همچنین سی و سه استان دارد که هر کدام، سنگ قیمتی ویژه خود را تولید می کنند.

مرکز جواهرات جاکارتا همچنین برای رونق فعالیت خود با وزارت گردشگری اندونزی همکاری دارد و تورهای سیاحتی جاکارتا حداقل دو بار در هفته گردشگران خارجی را برای بازدید به این مرکز می اورند.بهای سنگ های قیمتی این فروشگاه از صد دلار شروع شده و تا پنج هزار دلار برای هر قطعه هم می رسد.بهای سنگ های زینتی بستگی به زیبایی، تنوع رنگ و تراش انها دارد.برخی معتقدند چنین سنگ هایی علاوه بر زیبایی دارای نوعی انرژی مثبت هستند.