بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 2 از 28 اولیناولین 123412 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 277

موضوع: جام ملت های آسیا

  1. #11
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    سرمربي تيم ملي عراق: دوست داشتم بازي اول با ايران باشد!


    سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال عراق مي گويد که علاقه داشته در بازي نخست گروه چهارم جام ملت هاي آسيا با ايران روبرو شود.

    وولفگانگ سیدکا در مصاحبه اختصاصی با روزنامه الشرق چاپ قطر می گوید: «گروه چهارم دارای تیم های قابل احترام و قدرتمند است. می توانم بگویم که بازی های گروه ما مشابه مسابقات حذفی و پلی اف است که در آن حق اشتباه ندارید و امکان دارد با یک شکست از صعود به مرحله دوم باز بمانید.»
    سیدکا در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه الشرق مبنی بر اینکه آیا دوست نداشتید در بازی نخست با تیم دیگری غیر از ایران روبرو شوید؟ چنین جواب می دهد: «خیر! اتفاقا بهتر بود که ابتدا با ایران بازی کنیم. به هر حال ما همگروه شدیم و در نهایت باید با هم مقابله می کردیم؛ پس همان بهتر که در بازی نخست به مصاف ایران برویم. پیروزی در چنین مسابقه ای که بین دو کشور دارای رقابت دیرینه و هم مرز برگزار می شود و حکم یک مسابقه داربی قاره ای را دارد، می تواند روحیه تیم پیروز را به بالاترین سطح برساند و من امیدوارم با پیروزی در این بازی آماده صعود به دور دوم شویم.»
    سرمربی آلمانی تیم ملی عراق همچنین سعی می کند انتظارات و فشار روانی حاکم بر مدافع عنوان قهرمانی را پایین بیاورد و می گوید: «قهرمانی در دوره قبلی دلیلی برای موفقیت در این جام نیست. ما ابتدا باید به فکر بازی با ایران باشیم و سپس مقابله با امارات و کره شمالی را در نظر بگیریم و بعد از صعود به یک چهارم نهایی حرف از ادامه راه و رسیدن به فینال بزنیم. من واقع گرا هستم و هنگام مربیگری در کشورهای بحرین و قطر نیز ثابت کرده ام که وعده دادن را دوست ندارم؛ چرا که فوتبال یک واقعیت است که نتیجه ان در مستطیل سبز رقم می خورد. بنابر این نمی توانم قول بدهم که قهرمان می شویم؛ فعلا هدف ما بازی ایران و سپس دو بازی بعدی مرحله گروهی است. اگر از این مرحله صعود کنیم، آن گاه درباره مراحل بالاتر صحبت خواهم کرد.»

  2. #12
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    جام ملت هاي آسيا 2011- قطر
    سرمربي تيم ملي فوتبال عراق: بايد براي قهرماني مجدد در اين تورنمنت تلاش كنيم


    سرمربي تيم ملي فوتبال عراق گفت: اولين هدف ما در جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر شکست ايران، حريف ديرينه است.
    تيم ملي فوتبال عراق که با قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا 2007 جهان را در حيرت فرو برد، به دنبال کسب افتخاري ديگر در اين تورنمنت در سال 2011 است. اين تيم تيتر روزنامه‌هاي دنيا را با اين قهرماني به خود اختصاص داد و پس از برتري يک بر صفر مقابل عربستان سعودي در جاکارتا در رقابت‌هاي سال 2007 با استقبال گرمي در خانه جنگ زده مواجه شد؛ اما اين تيم اين بار با وظيفه دشواري در گروه d در کنار تيم‌هايي چون ايران، کره شمالي و امارات متحده عربي روبرو است. ولفگانگ سيدکا، سرمربي باتجربه اين تيم که از تابستان هدايت عراق را بر عهده دارد، ترکيبي از بازيکناني که بزرگترين افتخار فوتبال اين کشور را به ارمغان آورده‌اند، همراه بازيکنان جوان را به خدمت گرفته است. به هر حال، سرمربي سابق وردربرمن زمان کافي براي به کار گرفتن استراتژي خود در اين تيم داشته است.
    سيدکا هيچ قولي در خصوص کسب نتيجه در جام ملت‌هاي آسيا نداده است. سرمربي آلماني که تجربه سرمربي گري زيادي در اين منطقه دارد، اظهار داشت: فکر مي‌کنم بايد براي قهرماني مجدد در اين تورنمنت تلاش کنيم؛ اما اولين مسابقه ما مقابل ايران است که همسايه و حريف اصلي ما است. سپس هدف بعدي ما رسيدن به يک چهارم نهايي است. با وجود کره شمالي که در جام جهاني به ميدان رفت و امارات متحده عربي که در جام خليج فارس با وجود از دست دادن بازيکنان، بسيار عالي بازي کرد، در گروه سختي قرار داريم. تلاش خواهيم کرد تا به يک چهارم نهايي برسيم و سپس شرايط را بررسي خواهيم کرد.
    وي عنوان کرد: آنچه هميشه از آغاز گفته‌ام، اين است که بايد قدم به قدم جلو برويم. تلاش مي‌کنيم عملکرد بهتري داشته باشيم. مي دانيم اين رقابت سختي خواهد بود. شايد 10 تيم از شانزده تا بتوانند جام ملت‌هاي آسيا را به دست آورند.

    بازيکنان سيدکا از 11 ژانويه در ورزشگاه الرايان در ديداري که گفته مي شود ميان همسايگان و رقبا مسابقه جذابي خواهد بود، مقابل حريف ديرينه خود، ايران به ميدان خواهد رفت تا از عنوان قهرماني خود دفاع کند.
    عراق 4 روز بعد مقابل امارات متحده عربي و در 19 ژانويه مقابل کره شمالي مسابقه خواهد داد.


  3. #13
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    دايي بهترين گلزن و تيم ملي صاحب بيشترين برد و گل‌زده
    ايران ركورددار بهترين‌هاي تاريخ جام ملت‌ها


    اگرچه عربستان با 3 عنوان قهرماني و 3 نايب قهرماني پرافتخارترين تيم آسيايي به حساب مي‌آيد اما آماري که از تمامي ادوار جام ملت‌ها بر جاي مانده از قدرت بي چون چراي فوتبال ايران در سال‌هاي گذشته خبر مي‌دهد.
    از روز جمعه پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملتهاي آسيا آغاز مي‌شود. مروري بر عملکرد تيم ملي ايران در دوره‌هاي برگزار شده نشان مي‌دهد که فوتبال ايران از سابقه بزرگي در فوتبال آسيا برخوردار بوده و به پشتوانه همين سابقه درخشان، در قطر هم تمامي 15 حريف ايران به ديده احترام به تیم ایران نگاه مي‌کنند.
    تيم ملي فوتبال ايران در رقابت‌هايي که برگزار شده تا به حال موفق شده به سه عنوان قهرماني دست يابد که از اين حيث ايران در کنار تيم‌هاي عربستان سعودي و ژاپن پرافتخارترين تيم‌هاي آسيا هستند اما عربستان به خاطر سه عنوان نايب قهرماني در وضعيت بهتري در مقايسه با ايران و ژاپن قرار دارد.
    با اين حال ديگر آمارها کاملا به سود فوتبال ايران است. علي دايي بهترين گلزن تاريخ فوتبال ملي جهان با 14 گلي که در رقابت‌هاي جام ملتهاي آسيا به ثمر رسانده بهترين گلزن تمامي ادوار تاريخ اين رقابتهاست. پس از علي دايي لي دونگ کوک بازيکن تيم ملي کره جنوبي با 4 گل کمتر از کاپيتان سابق تيم ملي ايران در جايگاه دوم قرار دارد. ضمن اينکه او با به ثمر رساندن 4 گل در يک بازي در ديدار تاريخي ايران برابر کره جنوبي که با نتيجه 6 بر دو به سود مردان مايلي کهن به پايان رسيد، بهترين آمار را در بين تمامي گلزن‌هاي تاريخ اين رقابت‌ها در اختيار دارد.
    يکي ديگر از نکات جالب در مورد دايي اين است که او با 8 گلي که در جام ملت‌هاي 96 به ثمر رساند، بيشترين گل را در تاريخ اين رقابتها در يک دوره از مسابقات به ثمر رسانده است. در سال 2007 که آخرين دوره جام ملت‌هاي آسيا هم به حساب مي‌آيد سه بازيکن عراقي، ژاپني و عربستاني با 4 گل عنوان بهترين گلزن را کسب کردند و علي کريمي هم در سال 2004 در کنار اعلا هوبيل از بحرين با 5 گل در رده نخست بهترين گلزنان قرار گرفتند.
    مهدي مهدوي کيا کاپيتان تيم ملي ايران در رقابت‌هاي جام ملتهاي 2007 هم با 4 حضور در سالهاي 96، 2000، 2004 و 2007 بيشترين حضور را در اين رقابتها داشته است. لي نينگ از چين و عدنان التالياني از کويت هم وضعيتي مشابه با مهدي مهدوي کيا دارند.
    نکته جالب توجه ديگر به تعداد بردهاي ايران باز مي‌گردد. در شرايطي که عربستان به عنوان پرافتخارترين تيم اين رقابتها 18 برد در کارنامه خود دارد، تيم ملي ايران با 31 برد بهترين شرايط را در ميان تمامي تيم‌هاي آسيايي در کل ادوار تاريخ جام ملتها ثبت کرده است.
    اين در حالي است که تيم ملي ايران در تمامي دوران حضورش در اين رقابتها 106 گل به ثمر رسانده که از اين حيث هم فوتبال ايران با اختلافي فاحش نسبت به ساير تيمهاي آسيايي در رده نخست ايستاده است. پس از ايران، کره جنوبي با 27 گل زده کمتر در جايگاه دوم قرار دارد.
    نکته جالب توجه ديگر اينکه هر سه عنوان قهرماني تيم ملي ايران در جام ملتهاي آسيا با مربيان ايراني کسب شده است. محمود بياتي، محمد رنجبر و سرانجام حشمت مهاجراني مربيان ايراني بودند که توانستند به همراه تيم ملي ايران در سالهاي 1968، 1972 و 1976 با تيم ملي ايران قهرمان آسيا شوند.
    نکته جالب توجه ديگر آنکه پس از قهرماني عربستان در سال 1974 که با هدايت خليل الزياني به دست آمد هيچ مربي آسيايي ديگر نتوانسته تيمي را در قاره کهن به قهرماني برساند.
    مربيان ايراني در رده ملي پرافتخارترين مربيان قاره آسيا در رقابتهاي جام ملتها هم به حساب مي‌آيند و پس از ايران که با سه مربي بومي‌اش به قهرماني در آسيا رسيده دو مربي کره‌اي هم اين افتخار را داشتند که در دو دوره نخست تيم ملي کره جنوبي را قهرمان آسيا کنند.
    بيشترين گل زده در يک بازي هم به بازي ايران برابر يمن شرقي باز مي‌گردد که در سال 1976 تيم ملي ايران موفق شد با نتيجه 8 بر صفر اين تيم را از پيش رو بردارد.
    همه اين آمارها از قدرت فراوان فوتبال ايران در سال‌هاي گذشته خبر مي‌دهد و حالا پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا پيش‌روي تيم ملي است. اين بار قطبي است که مي‌تواند پس از سال‌ها سنت شکني کند و ضمن کسب عنوان قهرماني در آسيا نام خود را به عنوان اولين مربي بومي به ثبت برساند که توانسته پس از 27 سال يک تيم آسيايي را قهرمان آسيا کند.

  4. #14
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    عزيز محمدي: ايران در سخت‌ترين گروه جام ملت‌ها قرار دارد/ عراق را ببريم صعود مي‌کنيم


    رئيس سازمان ليگ برتر با بيان اينکه هر 16 تيم حاضر در مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا اميد قهرماني دارند،گفت: ايران در سخت ترين گروه اين رقابتها قرار دارد.
    عزیزالله محمدی ضمن بیان این مطلب افزود: تیم ملی دیدارهای سخت و مهیجی را در جام ملت ها پیش رو دارد و به اعتقاد من نخستین دیدار مقابل عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بتوانیم از این دیدار حداقل بازنده نباشیم با امتیاز این دیدار صعودمان از این گروه قطعی خواهد بود.
    وی تاکید کرد: تیم ملی قطعا مقابل تیم های کره شمالی و امارات پیروز خواهد شد و با امتیازی که مقابل عراق بدست خواهیم آورد به عنوان تیم اول به مرحله یک چهارم صعود خواهد کرد.
    عزیز محمدی با بیان اینکه تیم ملی تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان است و از بهترین های لیگ تشکیل شده اظهار داشت: به جز یکی دو بازیکن نظیر میداووی و ...که به دلیل مصدومیت جام ملت ها را از دست دادند سایر بازیکنان تیم ملی دستاور لیگ برتر هستند و در صورت همدلی و هماهنگی تیمی می توانند نتایج خیره کننده ای را در جام ملت ها کسب کنند.
    رئیس سازمان لیگ برترحمایت همه جانبه ازتیم ملی را وظیفه تمامی اهالی فوتبال و فوتبال دوستان عنوان کرد و اظهار داشت: تیم ملی با پشتوانه روحی و معنوی تمامی علاقمندان به فوتبال ایران می تواند افتخار تازه ای را برای فوتبال کشور به ارمغان بیاورد و این پتانسیل در تیم فعلی وجود دارد و می تواند به نتایج درخشانی در این مسابقات دست یابد.


  5. #15
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    جام ملت هاي آسيا2011؛
    انتقادها از سرمربي تيم ملي عربستان بالا گرفت


    انتقادها از سرمربي تيم ملي عربستان پس از تساوي برابر آنگولا بالا گرفت به طوريکه 'جاسم حربي' از کارشناسان مطرح فوتبال اين کشور روز چهارشنبه تاکيد کرد: نتايج ضعيف 'خوزه پسيرو' سرمربي تيم ملي فوتبال عربستان در بازي هاي اخير نشان مي دهد که وي قادر به همراهي اين تيم نيست .
    تيم ملي فوتبال عربستان سه شنبه شب در آخرين ديدار تدارکاتي خود پيش از آغاز جام ملت هاي آسيا مقابل تيم ملي آنگولا به تساوي دست يافت.
    سرمربي پرتغالي عربستان به رغم انجام 7 تغيير در نيمه دوم اين بازي نتوانست در زمين خود تيم نه چندان مطرح انگولا را مغلوب سازد .
    در اين راستا الحربي يکي از کارشناسان فوتبال اين کشور عربي تصريح کرده است : فدراسيون فوتبال عربستان بارها به اين مربي پرتغالي فرصت داده تا شانس خود را محک بزند اما وي هيچگاه نتوانسته در ارتقاء فوتبال عربستان نقش موثري داشته باشد .
    وي در بخش ديگري از اظهارات خود با تاکيد بر اينکه وقت آن رسيده تا مقامات مسوول در فوتبال عربستان به دنبال جايگزيني اساسي به جاي اين مربي باشند گفته است : فدراسيون فوتبال عربستان در جريان برگزاري رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا بيش از 120 بازيکنان در اختيار اين مربي قرار داد اما اين مربي هرگز نتوانست با وجود اين تعداد بازيکنان تغييري در تيم ملي فوتبال عربستان ايجاد کند .
    الحربي يادآور شده است: پسيرو از آنجايي که قادر به بازي خواني و آناليز تيم رقيب نيست هرگاه در ديدارهاي حساس شکست مي خورد در توجيه ناکامي هاي خود بازيکنان را متهم به کم کاري و انجام ندادن تاکتيک هايش در زمين بازي مي کند .
    اين منتقد سرشناس عربستاني در بخش پاياني اظهارات خود خاطر نشان کرده است : مقامات مسوول در فدراسيون فوتبال عربستان پس از شکست تلخ تيم ملي فوتبال عربستان مقابل کره شمالي در جريان بازي هاي مقدماتي جام جهاني 2010 مي بايست با اين مربي فسخ قرار داد مي کردند تا امروز شاهد افول تدريجي و ناکامي هاي تيم ملي فوتبال عربستان نباشيم .
    تيم ملي فوتبال عربستان در چارچوب پانزدهمين دوره رقابتهاي فوتبال جام ملت هاي آسيا در گروه دوم اين بازي ها با تيم هاي ژاپن، اردن و سوريه هم گروه است .

  6. #16
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    اعلام نهايي کاروان تيم ملي ايران براي اعزام به قطر


    اسامي نهايي کاروان 38 نفره تيم ملي فوتبال ايران اعزامي به دوحه امروز اعلام شد.
    کاروان تیم ملی فوتبال ایران فردا 8 صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال جمع می شوند و ساعت 12 ظهر با پروازی مستقیم تهران را به مقصد دوحه با پرواز قطری ترک می کنند.تیم ملی فوتبال ایران ساعت 13:30 به وقت ایران وارد دوحه می شود و پس از اسکان در هتل و استراحت ساعت 19 به وقت دوحه اولین تمرین را برگزار خواهند کرد.ضمنا مهدی خراطی دبیر کمیته تیم های ملی و امید جمالی مسئول امور بین الملل تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیاساعت 5 بامداد فردا به جهت هماهنگی هتل ، زمین محل تمرین و دیگر مسایل مربوطه تهران را به مقصد دوحه ترک خواهند کرد.افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران هم در هتل محل اقامت کاروان ایران منتظر ورود کاروان تیم ملی ایران است
    اسامی کاروان ایران که فردا تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد به شرح زیر است:
    علی اصغر حاجیلو ( سرپرست تیم ملی )
    منصور رشیدی ( مربی دروازه بانان )
    علیرضا منصوریان ( مربی )
    کریم باقری ( کادر فنی )
    خسرو والی زاده ( مسئول رسانه ای )
    پرهان خانلری ( پزشک )
    علیرضا شهاب ( فیزیوتراپ)
    سنجر بناگر ( ماساژور)
    محمد صابری ( ماساژور)
    محمد علی دهقانی ( تدارکات)
    غلامرضا ابراهیمی پاک ( تدارکات )
    امید جمالی ( دبیر امور بین الملل )
    مهدی خراطی ( دبیر کمیته تیم های ملی )
    مطلب ایمان زاده ( خزانه دار فدراسیون )
    مهدی صراط جو ( نماینده سازمان تربیت بدنی )

    بازیکنان تیم ملی:
    سید هادی عقیلی
    کریم انصاری فرد
    احسان حاج صفی
    سید جلال حسینی
    خسرو حیدری
    ایمان مبعلی
    محمد نصرتی
    محمد نوری
    پژمان نوری رودسری
    سید مهدی رحمتی
    محسن بنگر
    غلامرضا رضایی
    آندرانیک تیموریان
    جواد نکونام
    قاسم حدادی فر
    ابراهیم میرزاپور
    محمد غلامی
    محمدرضا خلعتبری
    آرش افشین
    رضا نوروزی
    فرشید طالبی
    مسعود شجاعی
    شهاب گردان



  7. #17
    pnugirl
    • n/a

    پیش فرض

    ادامه همكاري متسو با فدراسيون فوتبال قطر تا سال 2014


    رئيس فدراسيون فوتبال قطر از ادامه همکاري با سرمربي فرانسوي تيم ملي اين کشور بعد از پايان جام ملت‌ها خبر داد.
    شيخ حمد بن خليفه بن احمد آل ثاني، رئيس فدراسيون فوتبال قطر در گفت‌وگو با سايت جام ملت‌هاي آسيا با ابراز رضايت از بهتر شدن شرايط تيم ملي فوتبال اين کشور اظهار داشت: از عملکرد متسو در مدت حضورش در راس کادر فني تيم فوتبال قطر رضايت داريم. پيشرفت‌هاي خوبي با متسو داشتيم و او تلاش زيادي براي بهبود اوضاع انجام داده است.
    وي تاکيد کرد: با توجه به اينکه متسو در پياده کردن مسائل فني موفق نشان داده، موافقت خود را براي ادامه همکاري با وي پس از ارزيابي سطح تيم فوتبال قطر بعد از جام ملت‌هاي آسيا، اعلام مي‌کنيم. شرايط فراهم شده و احتمال تمديد قراردادمان تا سال 2014 وجود دارد.
    پيش از اين شايعاتي مبني بر حضور برونو متسو در راس کادر فني تيم ملي فوتبال ايران شنيده مي‌شد که به نظر مي‌رسد با اعلام اين خبر به اين شايعات پايان داده مي‌شود.
    تيم فوتبال قطر در گروه اول جام ملت‌هاي آسيا با تيم‌هاي کويت، چين و ازبکستان هم‌گروه است.
    پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي 2011 آسيا از 17 دي‌ماه با حضور 16 تيم به ميزباني دوحه قطر آغاز مي‌شود.


  8. #18
    O M I D آواتار ها
    • 15,114
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    تركي و فغاني داوران چهارم بازي‌هاي اول و دوم جام ملت‌ها


    داوران بازي‌هاي اول تا چهارم جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر رسماً معرفي شدند.

    از سوي کميته داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي داوران ديدارهاي دور اول مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا 2011 دوحه قطر به شرح زير اعلام شد.
    7 ژانويه - 17 دي
    * قطر - ازبکستان، استاديوم خليفه، ساعت (19:45)
    داور: يوئيچي نيشيمورا (ژاپن)
    کمک اول: تورو ساگارا (ژاپن)
    کمک دوم: توشيوکي ناگي (ژاپن)
    داور چهارم: محسن ترکي (ايران)

    8 ژانويه - 18 دي
    * کويت - چين، استاديوم الغرافه، ساعت (16:45)
    داور: بنيامين ويليامز (استراليا)
    کمک اول: بنيامين ويلسن (استراليا)
    کمک دوم: هاکان آناز (استراليا)
    داور چهارم: عليرضا فغاني (ايران)

    9 ژانويه - 19 دي
    * ژاپن - اردن، استاديوم قطر اسپورتس، ساعت (16:45)
    داور: عبدالمالک (سنگاپور)
    کمک اول: جفري گوه (سنگاپور)
    کمک دوم: هاجا مايدين (سنگاپور)
    داور چهارم: والنتين کووالنکو

    * عربستان - سوريه، استاديوم الريان، ساعت (19:45)
    داور: کيم دونگ جين (کره جنوبي)
    کمک اول: جئونگ هائه سانگ (کره جنوبي)
    کمک دوم: جانگ جونگ مو (کره جنوبي)
    داور چهارم: عبدالله بليده (قطر)

    پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي 2011 آسيا از 17 دي‌ماه با حضور 16 تيم به ميزباني دوحه قطر آغاز مي‌شود.

    زندگی تفسیر سه کلمه است : خندیدن .... بخشیدن .... و فراموش کردن

    .... پس.... بخند .... ببخش .... و فراموش کن

  9. #19
    O M I D آواتار ها
    • 15,114
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    مهدي رحمتي: اگر سوداي قهرماني داريم، بايد همه را شكست دهيم


    در دو سال اخير بي‌ترديد مهدي رجمتي ستاره بي چون و چراي تيم ملي ايران بوده است. پس از اينکه سال‌ها فوتبال ايران در درون دروازه با مشکلاتي روبه‌رو بود، ظهور دروازه‌بان مطمئني چون رحمتي همه را به آينده تيم ملي اميدوار کرده است. رحمتي هم به وضعيت تيم ملي در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا اميدوار است.

    سيد مهدي رحمتي دروازه بان تيم ملي گفت‌وگويي انجام داده و قطعا خواندن نظرات شماره يک تيم ملي مي‌تواند يک روز پيش از سفر تيم ملي به دوحه جالب باشد.

    *عرض يابي شما از برگزاري اردوي 10 روزه تيم ملي در کشور قطر چيست؟
    به هر حال لازم بود تيم ملي براي حضور در جام ملت هاي آسيا يک اردوي چند روزه داشته باشد . ما با بازيکناني که قرار است در جام ملت ها حضور داشته باشند در کشور ميزبان مسابقات ، اردو زديم و 3 بازي تدارکاتي را انجام داديم . بازي اول برابر قطر بود که خود به عنوان ميزبان مسابقات ، تدارکات بالايي را جهت موفقيت در مسابقات داشته و جالب است بدانيد که از 5 بازيکن خارجي در ترکيب اصلي خود بهره مي برد .
    به نظر من تيم ملي برابر قطر بازي خوبي انجام نداد که دليلش خستگي بازيکنان بود. ما در ليگ برتر هر 4 روز يک بازي انجام مي داديم و فشار مسابقات خستگي خود را در بازي با قطر نشان داد. به هر حال توانستيم آن مسابقه را بدون شکست پشت سر بگذاريم و بازي دوم هم برابر تيمي ساده بود.پيروزي پر گل در اين بازي در روزهايي که تيم تمرينات پر فشاري را انجام داده بود بار رواني خوبي داشت.

    *آنگولا چطور ؟ با تيمي که در جام جهاني مقابل ما بازي کرد چقدر تفاوت داشت ؟
    البته من مقابل آنگولا بازي نکرده بودم اما به نظرم اين تيم از نظر فيزيکي تيمي خوب بود که براي ضد حملات برنامه داشت.تيم ملي به خوبي آنگولا را کنترل کرد و موقعيت هاي مناسبي روي اين تيم پياده کرد. آنها نيز روي ضد حملات صاحب چند موقعيت شدند . به هر حال براي 3 روز به تهران برگشتيم و تمرينات تعطيل شد تا بچه ها به استراحت بپردازند.

    * در اين مقطع، تعطيلي 3 روزه تمرينات ضرورتي داشت ؟
    با توجه به فشار مسابقات ليگ و انجام 3 بازي دوستانه ظرف 10 روز، نياز به اين استراحت 3 روزه براي ملي پوشان بسيار ضروري به نظر مي رسيد .

    * افکار عمومي و اهالي فوتبال شانس زيادي را براي قهرماني تيم ملي در جام ملت هاي آسيا قائل نيستند . به نظر شما تيم ما با اين شرايط خود را مدعي قهرماني جام ملت هاي آسيا مي داند ؟
    تيم ملي از حدود 35 سال قبل موفق به کسب عنوان قهرماني اين رقابت ها نشده است و براي اين دوره همه واقف هستيم که تيم ملي با قرعه بسيار سختي مواجه شده است . ما در صورت صعود از گروه خود بايد با استراليا يا کره جنوبي روبرو شويم . در گروه ما نيز سه تيم سرسخت قرار دارند . کره شمالي به تازگي از جام جهاني بازگشته و به مراتب با تجربه تر از گذشته است . عراق قهرمان دوره قبل جام ملت هاست و در اين جام نيز يکي از مدعيان قهرماني خواهد بود. تيم ملي امارات نيز در 3 سال گذشته متفاوت تر از تمام سال هاي قبل خود بوده و همه اذعان داريم به تيمي قدرتمند تبديل شده است ولي به نظر من اگر ما سوداي قهرماني داريم بايد هر حريفي که مقابلمان قرار مي گيرد را شکست دهيم . تيمي که مستحق قهرماني است در واقع از تمام تيم ها قويتر است و هر حريفي را شکست مي دهد . آنچه که در فوتبال ايران ديده ايم مصداق ضرب المثل " يا رومي روم ، يا زنگي زنگ " است. حال بايد ديد سرنوشت ما در اين جام چيست ؟ به شخصه با اميدواري زيادي به آينده نگاه مي کنم و تصور موفقيت تيم ملي در جام ملت ها را در ذهن پرورش مي دهم.

    *بازي اول ما برابر عراق نقش بسيار مهمي در سرنوشت ما، حداقل براي صعود از گروه ايفا مي کند .
    بله پيروزي برابر عراق که خود مدعي و مدافع عنوان قهرماني است به لحاظ رواني تاثير بسيار مهمي در مسابقات بعدي، چه براي خود ما و چه حريفان خواهد داشت. براي اين مسابقه برنامه هاي زيادي داريم و اميدواريم کارمان را در جام ملت ها با پيروزي آغاز کنيم به خصوص اينکه تمام بازيکنان ايراني براي بازي با تيم عراق انگيزه هاي خاص دارند .خوشبختانه در آخرين بازي ما نيز برابر عراق با پيروزي ميدان را ترک کرده بوديم .

    * شايعه اختلاف ميان برخي بازيکنان با مربيان تيم ملي تا چه حد صحت دارد ؟
    بازيکنان با تجربه تيم ملي که همگي حرفه اي هستند و تمام شرايط و فاصله مربي و بازيکن را درک مي کنند. موفقيت تيم ملي در جام ملت ها از هر لحاظ به نفع تک تک ماست و مسلما هيچ کس به دنبال خدشه دار کردن آبرو و اعتبار خود نيست . حال اينکه چه کساني با چه اهدافي آنهم در اين روزهاي حساس شايعات را مي سازند براي خود ما هم سوال است. تيم ملي جو بسيار خوبي دارد و ما با اتکا به همين دوستي و يکدلي اميدوار به کسب موفقيت هستيم .

    * به عنوان يک بازيکن جاي چه کساني را در تيم ملي خالي مي بيني ؟
    هر کسي تفکرات و سلايق خاص خود را دارد من به عنوان يک بازيکن در خدمت تيم ملي هستم و به خود اجازه نمي دهم پيرامون مسائلي که در حيطه وظايف من نيست اظهار نظر بکنم.

    *چشم بسياري از اهالي فوتبال به دست هاي سيد مهدي رحمتي و درخشش اوست . خودت بهتر از هر کسي از شرايط جسماني و روحي خود با خبر هستي در مورد آمادگيت چه توضيحي داري ؟
    در 9 بازي گذشته که براي تيم ملي انجام دادم 5 گل خوردم که 3 گل مقابل برزيل و 2 گل برابر کويت بوده است . ضمن آنکه در همان بازي برزيل که 3 گل خوردم به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شدم. در واقع اين کارنامه نشان مي دهد در 7 بازي از 9 بازي، البته با کمک ساير بازيکنان توانستم دروازه ام را بسته نگه دارم. اين کارنامه خود بيانگر آمادگي جسمانيم است و از نظر روحي نيز در بهترين شرايط قرار دارم . اميدوارم در جام ملت ها نيز بتوانم بازيکني شايسته براي تيم ملي کشورم باشم.

    *حرف آخر.
    چيزي جز دعاي خير مردم و حمايت اهالي فوتبال از تيم ملي را خواستار نيستم.



    زندگی تفسیر سه کلمه است : خندیدن .... بخشیدن .... و فراموش کردن

    .... پس.... بخند .... ببخش .... و فراموش کن

  10. #20
    O M I D آواتار ها
    • 15,114
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    انصاري‌‌فرد: حرف زدن در مورد تيم ملي به صلاح نيست


    مديرعامل باشگاه راه آهن گفت: حرف در مورد تصميم اخير مربيان تيم ملي زياد است اما بيان آن به صلاح نيست.

    محمد حسن انصاري فرد در مورد خط خوردن نام ابوذر رحيمي از فهرست تيم ملي اظهار داشت: من براي تيم ملي آرزوي موفقيت مي کنم. هدف ما تا آخرين لحظه حمايت از تيم ملي است اما اينکه در فاصله دو روز مانده به سفر تيم ملي به بازيکن مي گويند در فهرست نهايي جايي ندارد ناراحت کننده است.
    وي افزود: ابوذر رحيمي بازيکن با اخلاق و بي حاشيه اي است و بر اساس شايستگي به تيم ملي دعوت شده بود و قطبي هم نشان داده بود که براي انتخاب اعضاي تيم ملي به اسم و رسم کاري ندارد و کسي که لايق باشد را دعوت مي کند اما اينکه بازيکني را در لحظات آخر خط مي زنند لطمات جبران ناپذير روحي وارد مي کند.
    مديرعامل باشگاه راه آهن تاکيد کرد: اگر مربيان تيم ملي به اين نتيجه رسيده بودند که ابوذر رحيمي نمي تواند به آنها کمک کند کاش زودتر اعلام کرده بودند. چه اتفاقي مي افتد که نام بازيکن 48 ساعت مانده به اعزام حذف مي شود؟ او حتي مقدمات سفرش را هم مهيا کرده بود. خانواده او تهران آمده بودند تا وي را بدرقه کنند. اگر خودمان را جاي رحيمي بگذاريم هضم اين قضيه سخت است. من با اين بازيکن صحبت کردم و او را دلداري دادم. مربيان تيم ملي بايد زودتر تصميم خود را مي گرفتند. در مورد اين قضيه خيلي حرف ها مي توان زد اما به صلاح تيم ملي نيست. در حق ابوذر رحيمي کم لطفي بزرگي شد.
    انصاري فرد در مورد وضعيت تيم ملي در جام ملت هاي آسيا گفت: تمام برنامه ريزي ها براي موفقيت تيم ملي انجام شده و از اين به بعد هر چه کاشته ايم را برداشت مي کنيم. بايد تا آخرين لحظه از تيم ملي حمايت کنيم و نقدها را بعد از بازي ها بگذاريم. اميدوارم قطبي موفق باشد و تيم ملي هم از اعتبار ايران در آسيا دفاع کند هر چند احساس مي کنم که کار سختي پيش روي تيم ملي است.


    زندگی تفسیر سه کلمه است : خندیدن .... بخشیدن .... و فراموش کردن

    .... پس.... بخند .... ببخش .... و فراموش کن

صفحه 2 از 28 اولیناولین 123412 ... آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •