در این آموزش من نحوه ساخت حالت زیبای رشد کردن را توسط Adobe Flash آموزش می دهم، مثل این منوی Flash که من برای سایت IranScandinavia طراحی کرده ام. Flash را اجرا کنید و یک فایل جدید بسازید، یک تصویر گرافیکی مناسب را import کنید، برای مثال من از تصویر زیر استفاده می کنم :


لایه این عکس را Plant نامگذاری می کنم، یک لایه جدید در بالای آن درست کنید و نام آنرا Plant Mask بگذارید، روی این لایه کلیک راست کنید و گزینه Mask را انتخاب کنید.

حالا دو لایه را انتخاب کنید و تعداد frame های آنها را به 30 افزایش دهید (یا اگر دوست دارید بیشتر)، لایه Plant Mask را انتخاب کنید و آنرا از حالت lock خارج کنید، ابزار brush را انتخاب کنید و سایز مورد نظر را هم انتخاب کنید، هر چه سایز brush کوچکتر باشد حرکت نرمتر خواهد بود. حال از پایین شکل شروع به brush زدن کنید، frame جدید اضافه کنید و به مقدار brush بیافزایید، این کار را همینطور ادامه دهید تا کل شکل brush زده شود، برای مثال در frame 10 مشابه این شکل خواهد بود :

و در frame آخر :

شما می توانید توسط ایجاد کردن frame های بیشتر و استفاده کردن از brush های کوچکتر حرکت نرمتری ایجاد کنید، movie را آزمایش کنید (ctrl+enter) و شما نتیجه را خواهید دید.
فایل را می توانید از اینجا download کنید : (plant_mask.rar : 170Kb).
امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید.