سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرامام(ره) گفت: این مرکز با داشتن حدود 2 هزار و 500 دانشجو، کلاس‌های آموزشی خود را تنها در یک ساختمان 6 کلاسه برگزار می‌کند.

جمال کاظمی اظهارکرد: با توجه به اینکه دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرامام(ره) در سال تحصیلی جدید علاوه‌ بر ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خود، ۵۰۰ دانشجوی جدید نیز پذیرش می‌کند، بنابراین وجود یک فضای ۶ کلاسه برای این تعداد دانشجو به هیچ عنوان کافی و مناسب نیست.وی ادامه داد: سرپرستی این مرکز را از مهرماه سال گذشته برعهده گرفته و هم‌زمان با آن، پیشرفت عملیات احداث یک ساختمان سه طبقه‌ای را تا ۹۰ درصد ارتقا دادیم که با راه‌اندازی این فضای آموزشی، ۶ کلاس به کلاس‌های درس دانشگاه اضافه می‌شود و این ساختمان ظرفیت ارائه خدمات آموزشی به ۱۲هزار دانشجو را دارد.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرامام(ره) گفت: نخستین و مهم‌ترین نیاز این مرکز راه‌اندازی سریع این فضای آموزشی است و برای ساخت آن ۱۹۰میلیون تومان اعتیاز اولیه هزینه و برای تکمیل و تجهیز آن در فاز سوم، ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار مربوطه از تهران اعزام می‌شود، امیدواریم مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان پی‌گیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند تا کلاس‌های درس به سرعت برای سال تحصیلی جدید آماده شوند.
کاظمی ادامه داد: رفع کمبود فضاهای آموزشی یک دانشگاه در تحقق اهداف آموزشی آن بسیار تاثیرگذار است و داشتن فضای آموزشی نخستین اولویت برای ارائه خدمات آموزشی در جامعه است.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرامام(ره) گفت: دانشگاه نیازمندی‌های دیگری هم دارد؛ ولی ما با رایزنی و همکاری مسئولان صنایعی مانند پتروشیمی بندرامام(ره)، توانستیم تا حدودی این نیازها را برطرف کنیم و مسئولان بنادر و صنایع پتروشیمی بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده‌اند. همچنین به دلیل کمبود وسیله نقلیه برای دانشگاه، شهرداری بندرامام(ره) با اختصاص ۱۰ میلیون تومان برای خرید یک وسیله نقلیه، به دانشگاه کمک کرده است.
کاظمی افزود: با توجه به اینکه بندرامام(ره) قطبی صنعتی به شمار می‌رود، با داشتن صنایع پتروشیمی می‌توان رشته‌های شیمی کاربردی و محض را حتی در دوره‌های کارشناسی‌ارشد هم تدریس کنیم.
به گفته وی همکاری صنایع پتروشیمی بندرامام(ره) با دانشگاه به حدی رسیده است که فعالیت‌های آزمایشگاهی دانشجویان در رشته‌های شیمی به‌طور رایگان در واحد پتروشیمی انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرامام(ره) اظهارکرد: این دانشگاه در۲ گروه علوم‌پایه و فنی‌مهندسی و در ۱۹ رشته دانشجو پذیرش کرده است و اساتید مدعو در این دانشگاه ۵۷ نفر و اساتید تمام‌وقت و دستیار علمی شش نفر هستند، البته تنها در رشته کامپیوتر مشکل کمبود استاد داریم که تصور می‌کنم به‌طور کلی این مشکل برای همه واحدها در استان است.
وی گفت: این دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان خود تصمیم گرفت تا در زمینه غذا به دانشجویان خدمات ارائه دهد و به همین منظور روزانه ۱۲۰ تا ۳۰۰ نفر از دانشجویان می‌توانند در وعده ناهار، غذا دریافت کنند.
کاظمی افزود: این اقدام تنها یک مشکل دارد؛ دانشجویان سالن یا محل خاصی برای مصرف غذای خود ندارند و برای این کار پس از پایان درس از کلاس خود استفاده می‌کنند. با رایزنی‌هایی که در این خصوص انجام شده است، امیدواریم برای اختصاص یک سالن یا راه‌اندازی مکانی مانند رستوران یا غذاخوری، مجوزی در اختیار ما قرار دهند.