در حالی که تمام صحبت ها انجام شده بود و ما به توافقات کلی با این مربی پرتغالی رسیده بودیم ایشان ساعاتی پیش ایمیلی برای ما فرستاد و ضمن عذر خواهی عنوان کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد....
کارلوس کئیروش مربی پرتغالی که گزینه اصلی مربیگری تیم ملی ایران بود، امشب از آمدن به ایران منصرف شد و بدین ترتیب فدراسیون فوتبال باید به دنبال مربی دیگری باشد.
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال امشب اعلام کرد که کئیروش در ایمیلی به ترابیان اعلام کرده است که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد و بدین ترتیب فدراسیون فوتبال باید به دنبال مربی دیگری باشد.این اتفاق در حالیست که کئیروش دیروز موافقت خود را اعلام کرده بود و حتی اسامی دستیارانش را به فدراسیون فوتبال فرستاده بود. با منتفی شدن قرارداد کرش و فدراسیون فوتبال ، فدراسیون به احتمال فراوان به دنبال استخدام مربی ایرانی می رود.
کفاشیان در این باره می گوید:« با شرایطی که پیش آمد باید به دنبال مربی ایرانی برویم. همین صبح سه شنبه می رویم دنبال مربی ایرانی . وقت زیادی برای تیم امید نداریم ، باید یک فکری برای این بازی بکنیم و اگر این مشکل حل شود شاید فکری هم برای استخدام مربی خارجی کردیم. البته از این به بعد باید در مذاکرات مان دنبال این باشیم که با خانواده های مربیان اول به توافق برسیم و بعد دنبال خود مربیان برویم!
3 سال پیش نیز خاویر کلمنته اسپانیایی شرایط مشابهی را داشت و پس از اینکه چند روزی به تهران آمد و همه توافقات انجام شد، به ناگاه دوری از نوه اش را بهانه کرد و از هدایت تیم ملی ایران منصرف شد