اعتراف هوندا به ترس از پنالتي


کيسوکه هوندا، مهاجم تيم ژاپن، اعتراف کرد که پيش از گل کردن آخرين ضربه پنالتي مقابل کره که پيروزي ژاپن را در نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا رقم زد، يک لحظه بر ترس و ترديد خود غلبه کرد.
به نقل از سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، بعد از اين که جائه ون، بازيکن کره جنوبي، با گل ثانيه هاي آخر، بازي را به ضربات پنالتي کشاند، هوندا، مهاجم ملي پوش تيم زسکا مسکو اولين پنالتي سامورايي هاي آبي را به گل تبديل کرد. اما او در اوايل وقت اضافه يک ضربه پنالتي را به دستان دروازه‌بان کره کوبيده بود که هجيمه هوسوگاي توپ برگشتي را به گل تبديل کرد. او در بازي مقابل سوريه يک ضربه پنالتي را از بين پاهاي دروازه بان اين تيم به گل تبديل کرد و مدعي شده که در برابر کره هم همين قصد را داشته است: « من در بازي با سوريه يک ضربه زميني مستقيم را از بين پاهاي دروازه بان به گل تبديل کردم و در بازي با کره به فکر افتادم که دوباره همان حرکت را تکرار کنم، اما پنالتي را از دست دادم. هنگامي که قرار شد اولين ضربه پنالتي را من بزنم، فکر کردم که باز هم همان حرکت را انجام دهم، اما شجاعتش را نداشتم».

هنودا اولين ضربه پنالتي تيم ژاپن را به گوشه بالاي سمت راست دروازه کوبيد و شينجي اوکازاکي و ياسويوکي کونو دو ضربه ديگر را به گل تبديل کردند تا تيم ملي ژاپن به فينال اين مسابقات برسد.