اگر می خواهید از رنگ ها به صورت موثر در طرح هایتان استفاده کنید احتیاج دارید که با مفاهیم بعضی رنگ ها ، واژگان و تئوری رنگ ها آشنا شوید.
کسب دانش کامل مفاهیمی همچون انواع ، حجم و اشباع رنگ ها ، کلید خلق رنگ های خارق العاده برای طرح هایتان است. در قسمت اول معانی رنگ ها از سری تئوری رنگ، معنی رنگ های مختلف را فهمیدیم . در این مبحث به دنبال یافتن زمینه عوامل موثر بر رنگ های به کار رفته در طرح ها (مانند افزودن توسی، سفید و سیاه به رنگ خالص ) و بیان تاثیر آنها بر طرح ها به همراه نمایش الگو ها و مثال هایی در زیر هستیم .

رنگ اصلی

رنگ خالص ابتدائی ترین حالت رنگ است که اساسا نشان دهنده رنگ جسم می باشد. وقتی ما راجع به قرمز، سبز، و آبی صحبت می کنیم در واقع درباره رنگ خالص آن صحبت می کنیم.
رنگ خالصی که شما در طرح ها تون استفاده می کنید نمایانگر پیغام مهمی برای کاربران وب سایت است. برای درک معانی رنگ های خالص مختلف در طرح ها، قسمت اول مقاله زیر را مطالعه کنید.




رنگ قرمز اولیه و تایپوگرافی انجام شده در وب سایت Happy Twitmas که در پیش زمینه استفاده شده، قرمز براق می باشد.





استفاده از چندین رنگ خالص با همدیگر در هدر و جاهای دیگراین طرح، ظاهر سرگرم کننده و پر از بازی و نشاط به سایت می دهد .





رنگ خالص قرمز در طراحی وب سایت رنگ محبوبی و مورد استفاده ای می باشد





استفاده از چندین رنگ خالص در هدر و لوگو






رنگ سبز در خالص ترین شکل خود کمتر دیده می شود و از رنگ های دیگر بیشتر توجه را به خود جلب می کند