PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ضرر و زیان شرکت‌های حمل‌و‌نقل از بن ترانزیت



sunyboy
04-12-2015, 03:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، اخذ بیمه بن ترانزیت که یکی از مزایا و وظایف قانونی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی به جهت جلب و رضایتمندی مشتریان است، حالا خود به گرفتاری تازه‌ای برای این شرکت‌ها تبدیل شده‌است.
کامبیز شجاعی‌نیک از فعالان حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی با اشاره به چالش چند ساله بنگاه‌های فعال در ترانزیت کالا با شرکت‌های بیمه، گفت: صاحبان کالا برای انجام عملیات ترانزیت، باید حداقل معادل حقوق ورودی یا چند برابر ارزش کالا سپرده نقدی یا ضمانتنامه بانکی به نفع گمرک صادر کنند که عملا برای آنها مقرون به صرفه نیست. از این‌رو، راه عملی که واردکنندگان و صادرکنندگان در پیش می‌گیرند، آن است که ترانزیت کالاهای خود را به شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌سپارند.
وی افزود: بنگاه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به واسطه قانون مجاز هستند، مسئولیت ترانزیت کالاهای ورودی و خروجی را پذیرا بوده و به‌جای سپرده نقدی یا ضمانتنامه بانکی، از بیمه بن ترانزیت استفاده کنند که با این اقدام این شرکت‌ها تضمین می‌دهند که حقوق گمرک محفوظ شود و از این بابت کارفرما کارمزدی به شرکت‌های حمل‌و‌نقلی پرداخت می‌کند.
شجاعی‌نیک با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی برای اخذ بیمه بن ترانزیت باید نزد شرکت‌ها و موسسات بیمه چک‌های میلیاری تضمین و گاهی سپرده نقدی گذاشته و بعد از انعقاد قرارداد از بیمه‌گر بن خریداری کنند، گفت: بیمه بن ترانزیت در طول زمان حمل کالا توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی کاربرد دارد و هنگامی که محموله به سلامت به گمرک مقصد برسد ردیف مرزی گشوده شده برای شرکت ترانزیتی توسط گمرک بسته شده و تسویه می‌شود. این بدان معنا است که بن ترانزیت مصرف شده برای محموله فوق بدون هیچ خسارتی بسته شده است.
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif