PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ۹ هزار تن محصولات عشایری در خراسان شمالی تولید شد



sunyboy
04-11-2015, 10:30 AM
جلیل رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تولید هشت هزار و ۸۵۰ تن انواع محصولات از سوی عشایر خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان تولید شامل هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۳۵۰ تن پشم و دو درصد از حجم کل صنایع دستی کشور بوده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته اداره کل امور عشایری خراسان شمالی در زمینه مرمت و نگهداری راه عشایری، تامین آب شرب، تکمیل بند ذخیره ای میاندشت، تکمیل و نوسازی صنایع دستی و خرید سیاه چادر برای عشایر بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان هزینه کرد.
رمضانی همچنین با اشاره به وضعیت بیمه خانواده های عشایر استان نیز اظهار داشت: سال گذشته هزار خانوار عشایری در استان بیمه شدند.
وی ادامه داد: همچنین پارسال ۴۰۰ هزار رأس دام عشایر استان بیمه شدند و برای طرح پرواربندی نیز ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به عشایر استان پرداخت شد.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: سال گذشته در مجموع ۳۹ هزار و ۵۷۶ تن نهادها دامی از سوی تشکل های عشایر خریداری و در اختیار عشایر استان قرار داده شد و علاوه بر این ۴۸۶ تن کالای اساسی و ۲۹ هزار و ۷۰۷ کیسه آرد نیز برای عشایر خراسان شمالی خریداری و توزیع شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی پنج هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با ۷۵۰ هزار راس دام کوچروی می کنند.
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif