PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انجام ۲۳۰۰ عملیات امداد و نجات در کشور/امدادرسانی به ۳۲ هزار نفر



sunyboy
03-25-2015, 07:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، ناصر چرخ ساز بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از پایگاه های امداد و نجات استان همدان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از استان هایی که در ایام نوروز امسال بیشترین واژگونی خودرو را داشته همدان بوده است، اظهار داشت: واژگونی ها به دلایل مختلفی مانند لغزندگی، خواب آلودگی و خستگی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع برای ما بسیار بوده است، گفت: به همین دلیل نشستی به همراه رئیس پلیس کشور به صورت فوری برگزار کردیم.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور  دلیل برگزاری نشست را واژگونی های بیش از اندازه ای که در محور های استان همدان رخ داده است اعلام کرد و گفت: در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
وی در این خصوص افزود: در این جلسه قرار بر این شد که حتما توسط رسانه ها این موضوع اطلاع رسانی شود که باید مردم دقت بیشتری داشته باشند و این حجم واژگونی در این محور ها قابل قبول نیست.
چرخ ساز ادامه داد: نکته دیگر اینکه قرار شد تا نقاطی را که بیشترین واژگونی هست نیروهای هلال احمر استان همدان و نیروهای پلیس مستقر شوند و در ساعات پیک واژگونی ها که خستگی و خواب آلودگی را به دنبال دارد پلیس توقف اجباری انجام دهد.
وی بیان داشت: نیروهای هلال احمر نیز مردم را راهنمایی و پذیرایی کنند و مسافران را در پایگاه های سلامت اسکان دهند و این سه مصوبه ای بود که در این جلسه انجام شد.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه سخنانش به خبرنگاران گفت: در اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کشور هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت و موقت از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه به کار گرفتیم.
چرخ ساز افزود: در این طرح روزانه پنج هزار و ۸۰۰ نفر نیروی نجاتگر در این پایگاه ها ارائه خدمت می کنند و بیش از سه هزار و ۲۰۰ خودرو عملیاتی فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نوروزی حدود ۱۷ فروند بالگرد در کشور مستقر شده است، ابراز داشت: از آغاز طرح نوروزی تا کنون دو هزار و ۳۰۰  عملیات انجام شده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: از آغاز طرح تا کنون نزدیک به ۳۲ هزار نفر امداد رسانی شده است.
چرخ ساز با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ نفر در این عملیات ها نجات یافته اند، افزود: هزار و ۱۰۰ نفر انتقالی به مراکز درمانی و ۲۱ هزار نفر هم اسکان داده شده اند.
وی در مورد عملیات های انجام شده گفت: حوادث ترافیکی و کولاک و سیل، عمده عملیات هایی که بوده در این ایام انجام شده است.
چرخ ساز در بخش دیگری از سخنان خود در مورد امدادگران خانم نیز اظهار داشت: ۵۴ هزار نجاتگر و امدادگر در جمعیت هلال احمر کشور آموزش دیده و درجه بندی شده اند.
وی بیان داشت: بیش از ۱۷ هزار نفر از این امدادگران خانم ها هستند و درصد زیادی از قشری که به جمعیت هلال احمر مراجعه می کنند، خانم ها هستند.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه خانم ها رکن اصلی خانواده هستند، عنوان کرد: خانم ها می توانند کانونی برای نجات جان افراد آن خانواده و فرزندان و پدران و یا برداران خود باشند و این موضوع را نمی توان نادیده گرفت.
چرخ ساز تاکید داشت:خانم ها باید آموزش ببینند و هم در بحث امداد و هم نجات فعال باشند و مسلما امدادگری یک بحث مشترک بین امداد و نجات بوده که هر دو باید توام با هم باشد و سعی کردیم از خانم ها در این دو موضوع استفاده کنیم.
 وی ادامه داد: از بانوان در بحث عملیات ها نیز استفاده کردیم . شرایط جسمی و مسائل شرعی کمتر اجازه می دهد که در عملیات از آنها استفاده کرد و به هر حال باید در تیم ها دسته بندی شوند و در موقعیت های مختلف حمایت های روانی و غیره از آنها استفاده شده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در مورد سگ های جستجوگر جمعیت هلال احمر گفت: ۸۰ قلاده سگ در کشور داریم که هر استانی دو قلاده سگ دارد که سگ های زنده یاب هستند و در آینده نیز در پروژه جسد یاب نیز وارد می شویم.
چرخ ساز در مورد برنامه های جمعیت هلال احمر کشور بعد از نوروز نیز اظهار داشت: یکی از برنامه ها تحلیل آماری حوادث است و تک تک محور ها که آمار تلفات بسیاری مانند استان همدان داشتند، تحلیل می کنیم تا بتوانیم در آینده تلفات را کاهش داده و نیروها را قویتر کنیم.
وی در توصیه به شهروندان برای مسافرات در ایام نوروز نیز گفت: وضعیت جوی نیز وضعیت مساعدی نبوده و برف و کولاک و بارندگی پراکنده در خیلی جاها داریم و مردم باید قبل از سفر آگاهی لازم در مورد وضعیت جوی کسب کرده و مسیر سفر را به روز های آخر موکول نکنند و مسیر را جزوی از سفر بدانند و امیدواریم دیگر حادثه ای نداشته باشیم.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif