PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش کار با نرم افزار Vcdcutter و روش سانسور فیلم ها



TAHA
07-01-2009, 06:53 PM
آموزش کار با نرم افزار Vcdcutter و روش سانسور فیلم ها


آموزش کار با VCDCUTTER و روش سانسور فیلم ها



سلام
نرم افزار VCD CUTTER برنامه ایست که برای تکه برداری از فایلهای تصویری ، جداسازی قسمتی از آنها و همچنین چسباندن تکه های مجزا به یکدیگر بکار میرود.
میتوان در ان واحد از هردو امکان این برنامه استفاده نمود. یعنی همزمان از تکه های یک یا چند فایل تصویری نمونه برداری کرده و در فایل خروجی برنامه همزمان با جداسازی آنها را بهم چسباند.
از این روش برای سانسور بخشهایی از یک فایل تصویری میتوان بهره گرفت.
بعنوان مثال فرض کنید که یک فیلم بر روی دو VCD دارید. قصد دارید که اولا" تکه هایی از آن را سانسور نموده و ضمنا" هردو سی دی را بعد از حذف تکه ها تبدیل به یک فایل واحد نمایید.
البته در مثال دو سی دی ذکر شد . میتواند بیشتر هم باشد یعنی تکه هایی از 20 فیلم مختلف را نمونه برداری نموده و بهم چسباند. بهتر است فیلمهائی که میخواهید روی آن عملیاتی انجام بدهید (اگر روی چند سی دی قرار دارد) را روی هارددیسک کپی نموده و سپس عملیات ویرایشی را روی آن انجام دهیم.
مراحل کار را طبق تصاویر در اینجا قرار میدهم.

شکل 1- اجرای فیلم توسط برنامه جهت ویرایش آن:





http://www.pnu-club.com/imported/2009/03/466.jpg




مرحله الف) همانطور که در شکل 1 مشاهده میکنید از طریق منوی فایل آیتم Open Movies را انتخاب میکنیم. (کلید شورت کات Ctrl +O نیز میتواند بهمین منظور استفاده شود)
با فشار این تکمه Browser برنامه باز شده و فایل تصویری اول را انتخاب میکنیم. با انتخاب فایل محتوای آن در برنامه احضار میشود .

حال طبق شکل 2 عملیات ویرایش را انجام میدهیم:

شکل 2 - شرح کلیدها ویرایشی:


http://www.pnu-club.com/imported/2009/03/467.jpg


فرض کنید قصدمان این است که دقایق اولیه فیلم که تبلیغ است حذف شود. و همچنین در وسط فیلم تکه هایی سانسور گردد.


با فشار کلید شماره یک (PLAY) فیلم شروع به نمایش میکند. حال یا صبر میکنیم تا فیلم به جائی برسد که میخواهیم ضبط فیلم از آن نقطه آغاز شود . یا اینکه تکمه 2 یعنی (PAUSE) را زده و سپس بوسیله نشانگر محل فیلم (که در زیر ردیف کلیدها قرار دارد) با موس نشانگر را تاجائی میکشیم که میخواهیم نقطه شروع فیلم ویرایش شده نتیجه ما باشد.

مرحله ب ) وقتی به آن نقطه رسیدید کلید شماره 4 را فشار دهید .
(کلید شماره 4 کلید نشانه گزاری برای شروع نمونه برداریست)
بعد از فشار کلید شماره 4 توسط موس نشانگر را جلو برده و به نقطه ای میرسانیم که در آن صحنه ای وجود دارد و باید سانسور شود.به اول صحنه ای که باید حذف شود وقتی رسیدیم کلید شماره 5 را فشار میدهیم.
(کلید شماره 5 کلید نشانه گزاری برای نقطه پایانی نمونه برداریست)
حال تکه اول فیلم مورد نظرمان آماده شده است.کلید شماره 6 را فشار میدهیم تا کلیپ مورد نظر که انتخاب شده در لیست کلیپها وارد شود.
بعد از این مرحله مجددا" نشانگر را به جلو میبریم تا از صحنه ای که قرار است سانسور شود خارج شویم.
مرحله ج ) بلافاصله بعد از اتمام صحنه مورد نظر دوباره کلید شماره 4 را فشار میدهیم تا نمونه برداری بعدی آغاز شود.
باز هم با موس نشانگر را به نقطه ای میبریم که صحنه سانسوری دوم قرار دارد. در اول آن صحنه مجددا" کلید شماره 5 را فشار میدهیم تا نمونه برداری دوم مان هم نقطه پایانش مشخص شود و باز هم کلید شماره 6 را فشار میدهیم تا تکه کلیپ دوم هم در لیست کلیپها وارد شود.
مرحله د ) مراحل ب و ج را آنقدر تکرار میکنیم تا فیلم اولی به نقطه پایان فایل برسد. وقتی به نقطه پایان فایل اول رسیدیم ، دوباره به مرحله الف برمیگردیم . یعنی با استفاده از منوی فایل آیتم Open Movies را انتخاب میکنیم. (کلید شورت کات Ctrl +O نیز میتواند بهمین منظور استفاده شود)....با فشار این تکمه Browser برنامه باز شده و فایل تصویری دوم را انتخاب میکنیم. با انتخاب فایل محتوای آن در برنامه احضار میشود .. برای فایل تصویری دوم هم باز مراحل را بترتیب تا پایان مرحله ج انجام داده و به نقطه پایانی فایل دوم میرسیم.
حال اگر فایل سوم یا چهارمی و....n ام هم در کار هست مجددا" به مرحله الف برمیگردیم و تا پایان مرحله د یعنی رسیدن به نقطه پایانی فایل n ام این عملیات را تکرار میکنیم.
حال تکه کلیپها آماده شده است و باید این تکه ها را بهم بچسبانیم .
پس از رسیدن به نقطه پایانی فایل آخرمان و آخرین فشار کلید شماره 6 تکه ها برای چسباندن حاضر هستند و در این زمان کافیست با فشار تکمه شماره 7 دستور چسباندن تکه های انتخاب شده به یکدیگر را صادر نمایید.
با فشار تکمه شماره 7 (دستور چسباندن نمونه ها به یکدیگر) مجددا" Browser برنامه باز شده و از شما درخواست نام فایل خروجی و مکان آن را مینماید. از طریق برازر پارتیشن مربوطه برای سیو نمودن فایل خروجی ( مثلا" درایو http://www.pnu-club.com/imported/mising.jpg و یا فولدر ی در آن درایو) و همچنین نام فایل خروجی را انتخاب نموده و تکمه OK برازر را میزنیم.
حال برنامه شروع به کار کرده بطور اتوماتیک اقدام به نمونه برداری قسمتهای انتخاب شده و چسباندن آنها به یکدیگر مینماید.
فایل خروجی برنامه دقیقا" همان فیلمی خواهد بود که شما ویرایشش نموده اید.فایل نتیجه با فرمت ام پک و اکستنشن MPG برایتان SAve خواهد شد.