PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نامزدهای مدال «کارنگی» معرفی شدند



shima_glk
03-17-2015, 01:10 PM
اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نهایی مدال «کارنگی» 2015 اعلام شد

نام هشت اثر برگزیده به عنوان نامزدهای نهایی جایزه ادبیات کودک «کارنگی» انگلستان اعلام شد.

در این میان اسم «سالی گاردنر» که دو سال پیش این مدال را به گردن آویخت، نیز به چشم می‌خورد. او برای کتاب «آتش‌افروز» که با مشارکت «دیوید رابرتز» به نگارش درآورده به این مرحله رسیده است. «پاتریک نس» که تاکنون دوبار موفق به کسب این جایزه ادبی شده هم با «بیش از این» نامزد شده است.
«وسط ناکجاآباد» نوشته «ژرالدین مک‌کافریان»، «سرباز بوفالو» به قلم «تانیا لندمن» و «سریع‌ترین پسر جهان» کتابی از «الیزابت لر»‌ از دیگر راه‌یافتگان به مرحله پایانی مدال «کارنگی» 2015 هستند.

«برایان کوناگان» نویسنده «وقتی آقای سگ گازمی‌گیرد»، «سارا کروسان» نویسنده «سیب و باران» و «فرانسس هاردینج» نویسنده «ترانه فاخته» سه برگزیده دیگر هیأت داوران این جایزه هستند.

هرساله هم‌زمان با معرفی نامزدهای نهایی مدال «کارنگی»، فهرست برگزیدگان مدال «کیت گرین‌وی» نیز اعلام می‌شود. برندگان هر دو این جوایز روز 22 ژوئن معرفی می‌شوند و جایزه 500 پوندی خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش گاردین، «قول» نوشته «لارا کارلین»، «شیر جیم» اثری از «الکسیس دیکون»، «سفر شاکلتون» به قلم «ویلیام گریل» و «موتور‌های سیاه شیطانی» کتاب مشترک «جان هیگینز» و «مارک اولیونت» از نامزدهای نهایی دریافت مدال «کیت گرین‌وی» هستند. سه برگزیده دیگر این جایزه هم «کاترین رینر» نویسنده «لویی بوگندو»، «کریس ریدل» نویسنده کتاب «دختر ترسناک و روح یک موش» و «دیوید رابرتز» و «سالی گاردنر» نویسندگان «آتش‌افروز» و «شاون تن» نویسنده «قوانین تابستان» هستند.

جایزه ادبی کارنگی به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه ادبی انگلیس در حوزه ادبیات کودک هر ساله توسط موسسه کتابداری و اطلاعات انگلیس به برگزیدگان اعطا می‌شود. این مدال در سال 1936 به یاد «اندرو کارنگی» نیکوکار اسکاتلندی که بیش از 2800 کتابخانه در دنیای انگلیسی‌زبان بنیان‌گذاری کرده راه‌اندازی شد و 19 سال پس از آن، مدال «کیت گرین‌وی» به نام هنرمند قرن نوزدهمی به راه افتاد.

منبع:ايسنا

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif