PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : امسال ۷۵ درصد بودجه شهرداری همدان محقق شده است



sunyboy
03-16-2015, 05:20 AM
به گزارش خبرنگار مهر، حسین قرا‌باغی عصر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در خصوص وضعیت بودجه شهرداری همدان در سال آینده برگزارشد، بودجه مصوب سال ۹۴ شهرداری را ۴۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه شهرداری بودجه ۵۷۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومانی را پیشنهاد داده بود، گفت: پس از بررسی های انجام شده شورای شهر همدان مبلغ ۴۹۷ میلیارد تومان را تصویب کرد.
رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان بودجه سازمان‌های وابسته شهرداری را ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۳۵ درصد بودجه سال آینده شهرداری در بخش سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد درآمد شهرداری کوششی در نظر گرفته شده، افزود: باید به دنبال درآمدهای پایدار و کوششی رفت.
قراباغی با بیان اینکه تا بهمن ماه امسال میزان تحقق بودجه شهرداری همدان ۶۰ درصد بود اما با در نظر گرفتن تخفیف ۲۰ درصدی عوارض در دهه فجر و ۱۵ درصدی در دهه اول اسفندماه حدود ۷۵ درصد از بودجه شهرداری محقق شده است، گفت: در مدت دهه فجر تا تاکنون حدود ۲۳۰ پیش نویس پروانه در معاونت شهرسازی شهرداری صادر شده است.
رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان به در نظر گرفتن تخفیف ۳۰ درصدی عوارض در مناطق توانمندسازی شهر همدان اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده مبالغ ویژه ای برای توانمندسازی حاشیه شهر همدان دیده شده است.
وی با تأکید بر اینکه ۷۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری کاسته شده، ادامه داد: بودجه سال آینده با نگاهی واقع‌بینانه و بر اساس عملکرد شهرداری در سال ۹۳ تدوین و ایجاد درآمد پایدار را مد نظر قرار داده است.
رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه اعتباراتی برای آموزش کارکنان شهرداری در راستای تکریم بهتر ارباب رجوع در نظر گرفته شده و در سال آینده بودجه مناسبی برای بازنگری در طرح تفصیلی در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: در تنظیم بودجه یک‌هزار و ۶۵۰ نفرساعت در ۲۰ جلسه کار کارشناسی انجام شده است.
قراباغی به توجه به تکمیل و تجهیز تالار قرآن همدان، تکمیل فرهنگسراها، احداث دهکده ورزشی محلات و افزایش سرانه فضاهای ورزشی اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تومان برای ساختمان المان شهری در نظر گرفته شده، گفت: ۲۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان در بحث بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی اعتبار درنظر گرفته شده برای حمل و نقل شهری را ۱۰۰ میلیارد تومان، هدایت آب‌های سطحی شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ایجاد تأسیسات حفاظتی شهری یک میلیارد تومان و بهبود محیط شهری را ۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد.
رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه بودجه‌ سال آینده شهرداری با توجه به رکود و تورم بسته شده است، اظهار داشت: امسال از بدترین و سخت‌ترین سال‌های شهرداری بود وهمینکه با این وضعیت شهرداری‌ها روی پای خود ایستادند، معجزه است.
علی اکبر نظری عنوان کرد: سال گذشته دو هزار پروانه ساختمانی در همدان صادر شد اما امسال تا کنون  ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروانه صادر شده است.
نظری با بیان اینکه هرسال به جای اینکه توان شهرداری‌ها بیشتر شود، ضعیف‌تر می‌شود، افزود: مدیریت با فراغ بالا موجب هدایت بهتر پروژه‌های سنگین می‌شود.
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif