PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جایگاه دانشگاه ها به عنوان نهاد ملی باید تقویت شود



sunyboy
03-12-2015, 02:41 AM
دکتر محمد مهدی فاتح در گفتگو با خبرنگار مهر از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی دو روز گذشته خبر داد و افزود: در این دیدار امام جمعه، نماینده، فرماندار و روسای دانشگاه های شاهرود و رئیس پارک علم و فناوری حضور داشتند.
وی ضمن بیان اینکه جایگاه دانشگاه ها به عنوان نهاد ملی نیازمند تقویت است تا دانشگاه های شهرستانی بخاطر نگاه استانی و مرکز گرایانه تضعیف نشوند، تصریح کرد: باید از توانمندی های دانشگاه ها در شهرستانها بطور موثر استفاده شود.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه چهار سال پیش با تصویب شورای گسترش، دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود تغییر نام یافت افزود: این دانشگاه ماموریت یافت که به عنوان دانشگاه جامع فعالیت کند اما به دلیل طرح تحول در رشته های علوم انسانی عملا رشته های علوم انسانی به دانشگاه شاهرود و سایر دانشگاه ها داده نشد و تغییر نام دانشگاه حاصلی نداشته است.
فاتح از مسئولان خواست تا آن گونه که شایسته یک دانشگاه جامع است به دانشگاه شاهرود رسیدگی شود و تصریح کرد: رشته های پرتقاضا و پرکاربرد مطابق با سیاست های وزارت به دانشگاه شاهرود داده شود.
وی با بر شمردن قدم های دانشگاه شاهرود برای توسعه فعالیت های پژوهشی و تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری با موسسات و تقویت ارتباط با صنعت خواستار حمایت وزارت علوم شد.
رئیس دانشگاه شاهرود با تقدیر از نگاه کشوری وزیر علوم اظهار داشت: دکتر فرهادی در این دیدار با بیان برخی سیاست های اصولی و راهبردی، بر تقویت جایگاه دانشگاه ها به عنوان یک نهاد ملی تاکید کرد.
فاتح افزود: وزیر علوم همچنین توسعه متوازن و هدفمند را متذکر شد و با تاکید بر اینکه رشته های مفید توسعه خواهند یافت از موافقت با گسترش برخی رشته های علوم انسانی خبر داد.
وی با اشاره به دیگر مطالب مطرح شده توسط دکتر فرهادی با بیان اینکه وی عمر بعضی رشته ها رال تمام شده دانست و از اقبالی کم دانشجویان به اینگونه رشته ها خبر داد و خواستار توجه جدی به رشته های پرتقاضا و پرکاربرد شد.
این مقام مسئول همچنین خواستار توجه دانشگاه به زمینه هایی شاخص برای تبدیل شدن به قطب علمی شد و افزود: با ماموریت گرایی امکان مرجعیت دانشگاه فراهم خواهد شد.
فاتح بر تقویت همکاری های بین المللی دانشگاه ها و جذب دانشجویان خارجی نیز تاکید کرد و افزود: سابقه چهل ساله و توانمندی های دانشگاه شاهرود نشان داده است که این دانشگاه می تواند قطب علمی در معدن، زمین شناسی و برخی رشته ها شود.
وی با اشاره به همکاری های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شاهرود گفت: امکان مناسبی برای توسعه رشته های بین رشته ای مهندسی و پزشکی در شاهرود فراهم شده است.
رئیس دانشگاه شاهرود همچنین از امضاء توافق نامه همکاری های مشترک علمی بین سازمان توسعه منابع انرژی (توان) و این دانشگاه خبر داد و افزود: در راستای ماموریت ها و وظایف محوله این سازمان و با هدف دستیابی به دانش فنی مورد نیاز برای اجرای پروژه های صنایع دفاعی و همکاری با سازمان ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، در راستای استفاده از امکانات و توانمندی متخصصان آنها تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه منابع انرژی با این دانشگاه منعقد شد.
فاتح تصریح کرد: بستر سازی مناسب از طریق تعامل و همکاری دو سویه، توسعه مشارکت و حضور بیشتر و موثرتر کارشناسان و محققان دانشگاه و سازمان در تدوین و تعریف رساله های دکتری، پایان نامه های کارشناسی ارشد و پروژه های ملی و بین المللی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
وی ارائه مقالات علمی و تخصصی حاصل از نتایج بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده در سمینارهای داخلی و بین المللی به نام سازمان و دانشگاه و ایجاد زمینه جذب کارکنان سازمان به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش محور را از دیگر اهداف تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان توسعه منابع انرژی و دانشگاه شاهرود نام برد.
این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه منابع انرژی (توان) با دانشگاه شاهرود به مدت چهار سال دارای اعتبار بوده و در پایان مدت مذکور با موافقت طرفین برای مدت معین قابل تمدید است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif