PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : افتتاح آزمایشگاه شبیه‌ساز کنترل فرآیند در واحد بوشهر



sunyboy
03-10-2015, 06:40 PM
به گزارش خبرگزاری مهر، طی مراسمی که با حضور فیض مدیر عامل شرکت مادر توسعه نیروگاه های ایران، رهنما معاون مدیر عامل شرکت مادر توسعه نیروگاه های ایران، مستی مدیر پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر، فتورچیان معاون برنامه ریزی و توسعه سیستم های شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه سازان انرژی اتمی، داوود یحیایی معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر، اسماعیل کوهگردی مدیر پژوهش و فناوری واحد بوشهر، اساتید و کارکنان واحد از دستگاه شبیه کنترل فرآیند در واحد بوشهر رونمایی شد.
در این مراسم یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: در راستای تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و شرکت مادر تخصصی توسعه نیروگاه های اتمی ایران به امضا رسیده است، کارگاه شبیه ساز آموزشی کنترل فرآیند امروز راه اندازی شد، این دستگاه ساخت داخلی و برای استفاده و بهره برداری دانشجویان مهندسی شیمی گرایش فرآیند است.
وی اظهار داشت: دانشجویان با استفاده از این شبیه ساز نه تنها با طراحی ها و شبیه سازی و جنبه های مختلف کار با یک شبیه ساز آموزشی آشنا شده و چگونگی نحوه کار با آن را تجربه می کنند، بلکه با استفاده از پارامترهای عامل های کنترل می توانند آزمایشات متعددی را انجام داده و گام های مؤثری در سهم و طراحی یک فرآیند صنعتی بردارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: فرآیند مدل سازی شده در این شبیه ساز برگرفته از روش صنعتی پاستوریزاسیون شیر، کارخانجات تولید انواع آبمیوه و ... است.
قیصری افزود: بوسیله این دستگاه می توان آزمایش‌های مختلفی از جمله راهنمای کار با شبیه ساز پانل کنترل فرآیند اندازه گیری، ضریب انتقال حرارت، کنترل تک چرخه ای جریان مستقیم PID و... اشاره کرد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif