PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انتقاد سیف از رقابت‌های تخریبی و خودزنی بانک‌ها



sunyboy
03-10-2015, 05:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به جلسه شب گذشته بانک مرکزی با اقتصاددانان در خصوص نرخ سود بانکی گفت: پس از انقلاب و طی سال‌های دور، ما همواره مواجه با سرکوب مالی و نرخ سود بانکی بودیم و در این سال‌ها همواره نرخ سود بانکی پائین تر از نرخ تورم بود و نرخ واقعی سود منفی بوده و این موضوع همواره استمرار داشته است.
رئیس شورای پول و اعتبار درباره چگونگی خروج نظام بانکی از این وضعیت و بحث در مورد این موضوع در جلسه مذکور، عنوان کرد: همواره تقاضای تسهیلات نامحدود است و آنچه آن را محدود می کند، نرخ سود تسهیلات است. عرضه تسهیلات و منابع نظام بانکی می تواند تقاضا را کاهش و هزینه را افزایش دهد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: برخی‌ها می گویند نرخ سود بانکی کمتر از نرخ تورم به نفع تولید است اما وفور منابع و هدایت آن به پروژه هایی که تخصیص بهینه ندارند، موجب هدررفت منابع می شود. مدت‌هاست که به دلیل جهت گیری درست اقتصادی کشور و هماهنگی در دولت مسیر اقتصادی در مسیر صحیحی قرار گرفته است.
وی با اشاره به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه از ۴۵ به ۱۶ درصد و میانگین تورم از ۴۱ درصد به ۱۵.۶ درصد در دوران فعالیت دولت یازدهم، پیش بینی کرد که نرخ تورم پایان سال ۹۳ کمتر از ۱۶ درصد و بین ۱۵.۶ تا ۱۵.۴ درصد باشد.
انتقاد سیف از رقابت‌های تخریبی و خودزنی بانک‌ها
سیف با اشاره به مشکلات ساختاری نظام بانکی که هنوز هم حل نشده است، گفت: اصول رقابت در نظام بانکی باید درست باشد نه اینکه رقابت تخریبی و خودزنی داشته باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه رشد بانک‌ها یعنی رشد سپرده، سودآوری، استحکام و ثبات و پایداری، گفت: جهت گیری‌های غلط بانک‌ها تبعات منفی دارد که باید از بین برود. در مقاطعی می‌دیدم که مسئولان بانک مرکزی خطاب به بانکی‌ها مطرح می کردند که رشد سپرده هایتان مناسب بوده، این حرف از زبان مسئولان بانک مرکزی برای من سنگین بود.
ادامه دارد...
 
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif