PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تجارت و بازاريابی مشكل اصلی فرش دستبافت خراسان شمالی است



sunyboy
03-09-2015, 03:30 PM
یحیی نیكدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پتانسیل های توسعه ای خراسان شمالی در حوزه های مختلف، اظهار کرد: این استان در بخش ها و حوزه های مختلف ظرفیت بالایی دارد و فرش دستبافت تنها یكی از ظرفیت های خوب استان است.
وی تنوع فرش دستبافت خراسان شمالی را هنر قومیت های مختلف استان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ نقش كردی و ۹ نقش تركمن در حوزه فرش دستبافت استان وجود دارد.
نیكدل با اشاره به اینكه رفع مشكلات و دغدغه های بافندگان فرش استان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح كرد: باید به سلامت محیط كار، بیمه، سلامت بافندگان و ... توجه بیشتری شود تا آنها بدون دغدغه و نگرانی این هنر ارزشمند را در استان حفظ کرده و به نسل های بعد انتقال دهند.
نیدكل تجارت و عدم بازاریابی را از مشكلات مهم حوزه فرش دستبافت استان عنوان كرد و گفت: برای رفع این مشكل باید نمایشگاه هایی راه اندازی شود تا هنرمندان فرش دستبافت خراسان شمالی هنر خود را در معرض دید قرار دهند.
وی افزود: اگر دستگاه های اجرایی تعامل و همكاری خوبی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داشته باشند بسیاری از مشكلات فرش دستبافت خراسان شمالی رفع و این صنعت ارزشمند احیا می شود.
نیكدل اظهار داشت: فرش دوروی تركمن روستای دویدخ شهرستان راز و جرگلان تنها نمونه ای از هنر فرش دستبافت خراسان شمالی است كه در بحث جذب، بازاریابی و صادرات آن باید تلاش شود.
به گفته وی نفیس ترین فرش های دوروی تركمن و ابریشمی در این روستا و با مواد ۱۰۰ درصد طبیعی بافته می شوند.
مدیركل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاكنون ۹ نقش فرش دستبافت استان به ثبت جهانی سازمان یونسكو رسیده است.
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif